Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tagasivaade E.O.S. rallile
|
Loe lisaks |
|
|
4.-5. juulil peetud rahvusvahelisel E.O.S. rallil olid kasutusel erinevate teeoludega klassikalised kiiruskatsed. Tartu ja Otepää teedel toimunud võistlust kommenteeris Aleksander Käo.
E.O.S. ralli 2003 võistlustrass kulges tavalistel Otepää ümbruse teedel. Mõnel katsel läks teekate lõpuks üsna käest ära aga see andis eestlastele (nii sõitjatele kui pealtvaatajatele) ülevaate, milliseks võib teekate autoralli MM-etappidel muutuda.
Teeolud olid katsetel äärmiselt vahelduvad. Oli kitsaid ja pehmeid ning laiu rajalõike, samuti ei puudunud trampliinid.
Sel korral said võistlejad legendi kirjutada vaid kahel korral. Mina isiklikult ei poolda kaks korda kirjutamist, aga eks need on FIA nõuded ja neid peab järgima. Meeldiks ikka, kui kolmel või neljal korral saaks eelnevalt raja läbi sõita.
Meeldivalt üllatas, et ekipaaž Markko Märtin nii pikalt eest ära sõitis. Kahju, et Fordidel võistelnud poolakas Tomasz Kuchar ja Margus Murakas ei üritanudki teda püüda.
Isiklikult on kahju, et Janne Tuohino ei saanud lõpuni sõita. Ta näitas mitmetel katsetel aegu, kus Märtinile tuli kaotust ainult neli-viis sekundit, aga tal olid kahjuks probleemid.
Võistluse korraldus oli ladus.
"Eesti mastaapides on E.O.S. ikka kõige parem ralli," lisas Aleksander Käo.
Väljasõidud E.O.S. rallil
Linnakatsel väikese sõiduvea teinud Matiss Mezaks - Arnis Ronis (Ford Escort WRC) rammisid katse teistkordsel läbimisel kõnnitee serva ning jäid esisilla purunemise tõttu rajaveerde.
"Silla katse ei otsusta veel midagi," märkis Markko Märtin. Kahelt lühikeselt katselt võita polnud palju, küll aga kaotada.
Ekipaaž Tord Linnerud - Henning Isdal linnakatsel. Vaata videot.
Ivars Vasaraudzis - Valdis Spredzis linnakatsel. Vaata videot.
D&T Kääriku lisakatse 3/6
0,8 km - Kaldega paremkurv. Ekipaaži Ago Ahu - Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer EVO III) väljasõit.
2,6 km - mitme kurviga lõik, kus sõitis teelt välja läti ekipaaž Aivis Egle - Juris Vilmanis.
Karste lisakatse 4/7
3,9 km - Topelt paremkurv. Lada VFTS-iga sõitsid teelt välja tiiki Lembit Soe - Ahto Pihlas.
7,6 km - Trampliinid. Peale seda lõiku keeras mahapöördes auto katusele ekipaaž Martin Rauam - Peeter Poom.
Tige Kala - Alaküla lisakatse 5/8
2,8 km - Trampliin. Hüppelt maandumisel paiskus rajalt välja ja tegid seitse saltot Ahti Sei - Indrek Lepp (Ford Escort Cosworth).
3,4 km - mahapööre paremale Tülsus laiale teele, enne pööret tehtud ka
väike trampliin, mis segab pidurdusmaad. Peale pööret paarsada
meetrit edasi sai auto edukalt metsa pargitud ekipaaž Ramon Lindal - Aivar Heinola (Mitsubishi Lancer EVO VII).
Kambja lisakatse 9/11
11,3 km - Looduslik nõelasilm vasakule, millele eelneb järsk paremkurv.
Siin veeretas esmakordselt auto katusele rallipaar Slava Popov - Sergei Larens.
Sulaoja lisakatse 10/12
2,7 km - Mahapööre vasakule. Põllult haukasid lisa Thomas Alsgaard - Ole Kristian Unnerud (Mitsubishi Lancer EVO VI).
3,3 km - Trampliin, kurvid, tehniline koht. Siin said teoks neli väljasõitu, kõik Mitsubishidega: Niinemäe, Vasaraudzis, Junnila ja Popov.
|
|
|
|