Korraldajatel tuli EALi esitada 2015 võistluste taotlused hiljemalt 30. septembriks 2014. Kes omab infot, kui palju rahvarallisid & -sprinte uuel hooajal tuleb?
Selles osas olen Raiksiga nõus- mis üldse rahvaspordi eesmärk on? Vaidlesime juba suvel korraldajatega. EAL-ga. Kui näiteks noortele on see võimaluseks suurde rallisse edasi minna, siis oleks kruusarehvi keelamine neile kindlasti KARUTEENE (Kaspar Kasari, Sander Siniorg.... jne). Aga siis tuleks EAL- endale otsa vaadata ja need tobedad slaalomid ka ära kaotada, mis on tehtud vaid selleks, et oleks nn "rahvasport". Aga šikaanid ohtikesse kohtadesse- see on OK ja vajalik.
veel rehvidest
Autor: Raiks
16.12.2014 10:23
Kus otsast tänavarehvidega sõitmine odavamaks läheb, kui kasutatud kruusarehvi saab rallimeeste käest 20-40euri/tk. Nii kaua kuni eestis ralli sõidetakse jääb sealt alati kruusarehve üle, mis tipptasemele enam ei sobi. Näiteks: http://rally.ee/?a=a032&b=34376 Mõelge enne kui tormate 2016 muutma asju, mis on ajaga paika loksunud, ohutu ja kuluefektiivne. Igal muutusel peab olema mingi eesmärk, mida soovitakse saavutada. Mis on kruusarehvi muutmise eesmärk ja kas see kaalub üles kõik sellega kaasneva. Võistleja jaoks hakkaks pihta üks katsetamine, mis kestab aastaid enne kui hakatakse aru saama, et milline LE nõuetele vastav rehv, siis ikkagi kruusal paremini peab. Ise asi kui rahvasport on plaanis suruda platsidele ja linnakatsetele ning kruusasõite ei tulegi enam. Igal juhul peab asi olema võistlejale üheselt selge enne võistlust.
Ok, siis sain valesti aru ja ma usun, et enamus said ka valesti aru sellest, mida ma jumala all silmas pidasin. Eks see rehviteema on nii ja naa...selle üle võibki vaidlema jääda.
Kui minu eelnevast sõnavõtust luges välja, et kontroll on saatanast ja reeglid mõttetud, siis seda ma kindlasti öelda ei tahtnud. Vastupidi, reegleid pean olulisteks ja need peavad olema selged ning üheselt mõistetavad. Samuti pean väga oluliseks tehnilist kontrolli ja selle tõhustamist. Seda on ainult rõõm kuulda, et selle teostamisele pööratakse rohkem tähelepanu ja tõstetakse selle efektiivsust. Rehvide osas jään ikkagi enda seisukohale, et kiirus ei tule rehvidest. Samuti ei näe seal suurt rahalist võitu, kruus lõhub MS'i päris kiiresti ära. Pean küll tunnistama, et pole ise kunagi uue kruusakaga sõitnud, aga suure osa tööst teeb ära ikkagi juht koos kaardilugejaga.
Ja kui veel sellest seisukohast lähtuda, et rahvasport ongi vaid LÕBU, peaasi, et sõitjal fun on, ei tohiks üldse vahet olla, mis rehviga keegi sõidab, kui KORRALDAJA seda lubab. Vasalemmas oli viimati vaid slick või tänavarehv lubatud, kuna rada oli just silutud. Kas oli probleeme? Ei olnud, huvitav oli ikka.
Selles rehvi teemas on mitu vastuolulist küsimust: 1. Krsuusarenviga on põnevam (võib olla ka veidi ohutum?) sõita. 2. See lõhub rohkem teid ja viimane läbimine on väga roopas. Samas on hea kruusarehviga võimalus teistest suuremat edu saavutada, kui konkurent peab kasutama kõvasti pruugitud või "tänava" kruusarehvi. Seega on asi ka rahas. Kuigi rahvasport on eelkõige ikkagi lõbu, kuid siiski võiks kehtestada ühtlased, taskukohased rehvid kõikidele. Näiteks TOYO R888 asfaldile ja mingi "tänava" kruusaka kruusale. Samas ma ei ole kindel, et see palju aitab- lõpuks on ka need tänavakruusakad kulunud ja uusi kohe osta ei raatsi... Seega, kui ala odavusest rääkida, siis odavam oleks kindlasti tänavarehv või minki konkreetne M+S rehv kõigile sama. Kuid rahvasport ei tohiks olla ülemäära kallis. Mina ei ise ole "päris" sportrehviga kunagi sõitnud.
Ei tea millest nüüd siuke poleemika. Igatahes E tähisega slick on lubatud tulevikus (reeglisse lisandub ka mustri osa protsent rehvi pinnast, kuid pea enamus E tähisega rehve peaks sinna sisse mahtuma). Kruusarehvidega sellepärast keerulisem, kuna osad kruusakad kannavad ka E tähist ning vastavad kuidagi LE nõuetele. Igatahes on lausa imelik vaadata kuidas inimesed ühest sõnast suudavad terve romaani kirjutada. Teie sõnavõttudest loen välja, et igasugune kontroll on saatanast ja reeglid on mõtetud...kurb, kuid kontroll on ja jääb ka tulevikus toimima ning karmimalt, kui vahepeal.
Inimese jumala staatusess tõstmine pole kunagi head kaasa toonud ja nii palju võiks olla inimene evolutsiooni jooksul ikka õppinud. Neid jumalaid on meil eesti autospordis juba piisavalt. Siinkohal ei saa jätta meeldetuletamast härra Koitla võitlust jumalatega. Arenenud riikides toimuvad autospordi võistlused vastalt tehnilistele tingimustele ja reeglitele. Selleks need dokumendid ju loodud ongi. Vastasel juhul võiks need paberihunti lasta ja öelda, et "jumal kohapeal otsustab". Kindlasti ei lisa selline "jumalate" nimetamine rahvaspordile atrakstiivsust ega aita kaasa selle ala populariseerimisele. Kui aga on otsustanud, et rahvasport sellisel kujul on vaja väljasuretada, siis tuleks see ka välja öelda, mitte seda maapealset agooniat pikendada. Lõpetuseks ühinen arvamusega, et kruusarehvide ära keelamine ei aita kaasa ohutuse tagamisele vaid annab pigem vastupidise efekti. Kruusal on teeolud muutuvad ja kruusarehv kompenseerib seda palju. Ega see kiirus nendest rehvidest ei tule.
rehvidest
Autor: Raiks
14.12.2014 19:07
Pange ennast nüüd võistleja nahka. Mina isiklikult küll ei plaani rahvaspordiüritustel enne kaasa teha, kuid suhtumine võistlejatesse normaalsemaks läheb. Sellise nn. "jumala" mängimine on ju võistlejatele "näkku laskmine". Palju neid võistlejaid nii alles jääb, kui enam ei saa ka LE rehviga sõita vaid ainult sellisega mis "jumalale" meeldib. Siis oleks mõistlikum juba teha nimekiri rehvidest, mida kasutada võib või kehtestada monorehv ja kogu lugu, lollus, aga vähemalt selge.
Isiklikult olen vastu rehvimuudatusele ja tuginen siinkohal Lätis saadud kogemustele. Kui asfaldil saab sõita enam-vähem ühtlase pidamisega ka E tähisega Toyo R888 rehvidega (vähemasti Lätis on need lubatud, sest need on tänavarehvid või hakkavad need ka siis "jumala" arust meenutama sportrehvi?), siis kruusal tänavarehv on oluliselt ohtlikum ja kui eesmärgiks on saavutada ohutust, siis on kindel, et väljasõite jms hakkab juhtuma rohkem.
Enne mind tehtud otsuseid on mul raske kommenteerida, kuid eks tulevikus mõeldakse sellele reeglile ka vastav sõnastus. Igatahes, kui rehvi muster tekitab vaidluse, siis võistlustel tehnilist kontrolli teostav isik on nn jumal, kelle sõna jääb maksma. Slick rehviga saab olema litsam, kuid kruusarehve tehakse ka LE tähistusega ja seal võib tekkida vaidlus. Kõik me teame, milline näeb välja kruusarehv ja milline suve või talverehv. Kui ikka rehvi muster meenutab väga kruusakat, siis sellega rajale ei saa...vahet pole mis markeering on peal.
Augustis tuli minu teada (ei olnud ma siis veel komitee liige) palve rehvipiirangu kehtestamine aastake edasi lükata ja sellele tuldi vastu. Muidu oleks hakanud see piirang kehtima juba 2015 aastal.
-
Autor: Kaido43
12.12.2014 08:42
Tänud Argo, see selgitab. Kõik OK.
Rehviteema on olnud arutamisel ka 01.11.13 komitees. Siis on otsuses kirjas nii: "Rehvipiirangut mitte rakendada tulenevalt pädeva kontrollimissüsteemi puudumisest.". Mis aastaga on muutunud?
Lisaks oli augustis uudis pöördumise osas EALi juhatusse rehvide teemal. Milline oli sealt saadud tagasiside?
Katsete pikkused jäävad samaks ehk kuni 4km ja rehvidega jah nii, et alates 2016 hooajast sport rehvid (ka kruusarehve meenutavad rehvid) keelatud. See klassimuutus käib noorte kohta, et kui lähed J16 klassist J18 klassi, siis sinna ka jääd.
Rahvaspordi kalender 2015
Autor: kalle666
11.12.2014 20:27
Juba järgmine laupäev 20 detsember on siis võimalus omale saada esimesed punktid Lääne ja Hepa sarjas kui toimub Kiltsi rahvasprint aga selleks vaja veel võistlejaid,nii et regama.
18.10 memo teemal
Autor: Kaido43
10.12.2014 15:26
Mis nendest punktide sai? Jäid paika? 1. Katsete pikkus nii sprintidel kui rahvarallis so ovituslikult 3, maksimaalselt 4 kilomeetrit. 2. Alates 1. jaanuarist 2016 on rahvaspordis lubatud vaid tänavalegaalsed rehvid, selle otsuse täpne sõnastus selgub hiljem.
Ja 26.11 protokollist: "Hooaja kestel on võimalik võistlusklassi vahetada üks kord. Peale mida peetakse arvestust klassis kuhu üle mindi." Sõidan kol etapp 2wda-s, siis ühe etapi Mossega ja kui nüüd auto(d) ära müün, siis ülejäänud punktid tühistakse või jäetakse jagamata?!? Jabur ja mõtetu sõnastus protokollis. Milleks inimeste tegevusvabadust piirata?
Sprindiavaldusi 11, KV-s 8 võistlust, kuhu jäi 3 avalduse võistluse korraldamise soovi info ? Korralduskuupäevi välja öeldud pole, kas keelati ära, kas korraldatakse 2016... ?