olen huvitaud siis osalema kas siis rahvarallidega vms :) olen ise 17a. kohe hakkan lube tegema.. j aoleks tõsine huvi alustada autospordiga... et milline oleks nagu kõige parem variant.. ja mis oleks umbes kulutused ? rahvaspordi nõuded on mul enam vähem peas :P
Treilaga on mõtet siis sõita kui: 1. võistlusautosse on investeeritud palju ja sellega sõidetav kilomeeter kallis. Sõidetakse nii palju kui vaja, kuid samad nii vähe kui võimalik. Rahvaspordis üldiselt ei ole mõtet. 2. Minnakse kahe autoga (hooldusauto + võistlusauto, või mitu võistlusautot), treiler on omal olemas. Sellisel juhul tuleb odavam panna üks auto teisele sappa.
Rohkem ei suuda ühtegi mõistlikku põhjendust välja mõelda.
Mis puutub ülevaatusesse, siis see PEAB OLEMA! Rahvaspordis peab auto olema tänavalegaalne, mis tähendab, et kindlasti peab olema autol ülevaatus ja kindlustus. Samuti on auto modifitseerimine suures osas keelatud.
mu isal peaks olema treila luba.. sest käru võib ta vedada :D ja reka load ka vist.. ja kui am ei eksi siis kas mitte E kat pole bussi oma ?.. mingid teatud kohtadega ? :$ võin ka rängalt eksida ..
Transpordi kohapealt ma arvan, et odavam on kindlasti ise masinaga kohale sõita. Samas kui võistluse käigus peaks midagi juhtuma, kas siis mõni tehniline probleem või suurem sõiduviga, võib pärast koju saamine problemaatiline olla ;) Treileri rentimisel peab olema kaasas keegi inimene, kellel on E kategooria juhiluba, kuna palja B või C-ga autot vedavat treilerit juhtida ei või. Eeldusel muidugi, et sul endal sellise kategooria juhiluba pole. Enda kogumusest võin öelda, et senini olen võistlusmasinaga ise kohale sõitnud aga mingites kaugemates eesti punktides olevatele võistlustele on mõtekas ehk treilaga minna.
kui nime tahate teada siis olen tarvi trees :D mitte x ja y inimene :D e-mail on mul colt16@hot.ee ja msn tarvi13@msn.com :D pole mingi x ja y :D ja serxxsi jutt oli mulle palju abi :) arvan et hakkangi autot tasakesi vaatama :) mul endal muidu õuepeal golf II vedeleb :) pole küll minu oma aga ehk annab sebida :) ja õpin autotehniku eriala ka .. natuke matsu jagan :) ehk saab asja ka :) ja transpordiga on veel küsimus.. et kas targem treila rentida või ise kohale sõita.. miinus see et sellel golfil üv. läbi.. aga arvan et natuke nokitseda ja läheks läbi... auto olnud vanainimese käes nii et mootor peakks korralik olema :)
150-300 tuh???
Autor: magi
13.02.2009 13:55
Huvitav kas autot hooldatakse kogu aeg margiesinduses???v küntakse mööda kraave ja peale igat rallit keretöödele ca 30 000.-
Soodne!
Autor: magi
13.02.2009 13:47
Auto 8000.- + ca 2000.- remondile+ osavõtumaks 1500.- + litsents 650.- + bensiin ca 1200.- = 13350.- kindlasti saab ka veel odavamalt!
teen ettepaneku, eriti noortele meestele jutustada oma nime all, muidu räägi mingite X ja Y - kutega. Kellel huvi on kirjutaga meilile arne @ ecobuild.ee ehk oleks võimalus natuke aidata
Lootust on ikka ja alati. Hobi korras sõitmiseks saab 10-15 tuhandega auto ja vajaliku varustuse ja esimesel rahvarallil starti. Edasi 2-3 tuhat ralli kohta, kui sa just rehve hommikuks ja õhtuks ei söö. Ja igal võistlusel/teenigul puude/kraavidega lähemalt tutvust ei tee.
Mina sõidan just nimelt ainult selleks, et saada sõidumõnu, mul on täiesti ükskõik, mis kohapeal ma lõpetan. Ja kui koht on esimeses kolmandikus, siis tunnen erilist rõõmu, et nii väikse eelarvega olen nii kaugele jõudnud. Sõidan pigem veidi ettevaatlikult ja aegalsemalt, et auto alati tervena koju tuua.
Põhiliselt on vaja mingit suvalist autot ja palju tahtmist ja pealehakkamist. Kui omal on käes küljes ja veidi tehnilist taipu, saad auto juures kõik ise tehtud.
Kuludeks on põhiliselt vaid kütus ja osavõtutasud. Korra aastas tuleb ilmselt ka rehve osta... ja autol õli, rihmasid ja muid kuluvaid osasid vahetada, nagu ka igal teisel autol, mis ringi vurab.
Nii, et ära karda midagi. Kui suudad auto omale muretseda, sinna sisse bensu osta ja seda vajadusel ka veidi hooldada, ongi sul kõik eeldused rahaspordis osalemiseks olemas. Osavõtu tasu on sellel aastal ilmselt 750 krooni sprint ja 1500 rahvaralli. Need on baaskulud, millega tuleb arvestada.
Kõik muu on juba vastavalt soovidele ja võimalustele. Autot võib lõpmatuseni arendada, mingit kulutste ülemist piiri pole. Alumine piir on aga nii umbes 2-3 tuhat rahvaralli kohta, sõltuvalt asjaoludest.
Enn, ma olen sulle enne ka öelnud seda, aga Sina peaksid ikka kindlasti mõtlema selliste summade juures suurele rallile. 200k eest saad väga hea E-rühma auto ja 100k sõidab hooaja ära küll ja usu mind, funny ja sõidumõnu on kordades enam. :)
Aga kui sind rahuldab ka keskpärane tulemus, siis saab hakkama paarikümne tuhandega. Vahe on tohutult suur. Võit tuleb kallilt. Lihtsalt sõita saab suht odavalt. Kõik sõltub eesmärgist.
üldiselt väga kallis harrastus.tuhandeid läheb niipalju,et ei jõua lugedagi.sõltub palju tahad sõita.auto valmistegemine on kallis.osta vana läbisõitnud autot pole mõtet.osta kellegi käest auto mis on valmis tehtud .on odavam.ja hoolduse ja edasise remondi eest maksad juba ise.arvestama pead kümnete ja kümnete tuhandetega ja kogu aeg,muidugi kui tahad hästi sõita.rahvasprindi üks hooaeg hästi sõites maksab umbes 150-350 tuhat.see on siis kui autoga puusse ei pane.
civicutest soovitaks algselt pigem 1,6 vtec 92kw. See on esiteks kergem kui 118kw dohc mootor. Teiseks andestab ta rohkem valekäigu vigu, kuna vtec ala on allpool. Ja paljud veel väidavad, et rahvaspordi radadel võib ta isegi sama kiirek ui mitte kiirem teatud olukordades olla. Lisaks on ta hulka soodsam. Endalgi üks pakkuda 20k eest.
civic
Autor: civic
11.02.2009 23:36
Civic tõesti kõva pill,olen katsetanud igasuguseid Civicule vastast ei ole,vastupidamises ja edsi liikumises.Jupid suht kallimad kui Golfil aga vahetama peab harvem.