Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
noor autospordi huviline vajab abi :P
Autor: colt16 10.02.2009 22:30
olen huvitaud siis osalema kas siis rahvarallidega vms :) olen ise 17a. kohe hakkan lube tegema.. j aoleks tõsine huvi alustada autospordiga... et milline oleks nagu kõige parem variant.. ja mis oleks umbes kulutused ? rahvaspordi nõuded on mul enam vähem peas :P

eelarve
Autor: antti22 11.02.2009 00:07
Eelarve tuleks ushteliselt mahukas kui ei ole olemas veel ei autot ega varustust.
Odavaim konkurentsivõimeline auto peaks olema VW Golf II GTI mille normaalse isendi peaks leidma kuskil 20k eest. Sinna juurde veel auto hooldus korralik ja vajadusel mõningad paremad detailid nagu piduriklotsid näiteks ja paremal juhul vedrustus. Siis veel auto turvavarustus ehk siis tulekustuti ( 500-800kr koos lisa metallkinnitustega kui ma õigesti mäletan.), esmaabikarp, ohukolmnurk. Siis kindlasti kiiver, Sparco Club on soodsaim variant u. 1500kr-se väljaminekuga. Ja no pisividinaid kindlasti veel, oleneb kui säästuprogrammi peal oled.
Siis on osalustasud mis on suhteliselt suured, vastavalt võistlusest ning sinna lisandub hulganisti kütust kuna rallil seda ikka kulub usinasti. Rehvid ja veljed on muidugi üks suurim väljamineku allikaid, Ise hakkasime tegelema aasta tagasi ja praegu on garaazis 17 jooksu rehve ja 9 jooksu velgi (no meil muidugi on 2 autot ning palju ämbrisse astumisi rehvidega, ning trenni jaoks peavad ju olema teised rehvid :p ). Üldjuhul peaks hakkama saama paari jooksuga, soovitavalt erinevatel velgedel. Rehvid peavad muidugi olema suhteliselt viimasel tasemel, et ei jääks endale võimalust süüdistada rehve kui tulemust ei tule :P
Aga no siit on veel palju asju puudu ja see on puhtalt minu arvamuse kohane.

eelarve
Autor: serxx 11.02.2009 10:29
Aga miks kohe maksimumi peale minna ja kulutada 50+ tuhat?
Maitse saab suhu ka palju odavamalt. Ning ka tulemuse saab kirja suht odavalt.
Hiljem saab vaikselt asja edasi arendada.

Näitena toon Saaremaa Rahvaralli 2008 eelarve:

Auto (VW Golf 2 GT 91a) - 4000 krooni
Ei olnud ideaalses korras auto, kuid sõitev. Ülevaatus-kindlustus olid olemas. Kaks jooksu rehve anti kah kaasa. Suht ok diil. Otsisin pigem lihtsalt asendusautot, kuid antud auto sobis hästi ka rahvaspordiks.

Vahetasin ära hunniku juppe, sealhulgas: Radiaator, veepump, õli, filtrid, plokikaane tihend (igaks juhuks), piduriklotsid, tagumised supportid, küünlad, jagaja kaas, rootor ja veel nipet-näpet väiksemaid asju. Töö sai kõik ise tehtud, ei midaig keerulist. Jupid väga odavad.
Sai ka ostetud kindluse mõttes uued õõtshoovad, roolivardad, sharniirid, rattalaagrid, kuid siiani pole neid veel vahetanud, ootavad oma järge.
Kõik kokku: ~4000 krooni.

Rahvaralli osavõtutasu: 1000 krooni

Sõit saaremaale ja tagasi, kütus: kes seda nüüd mäletab... praam ja bens kokku võis kuhugi 1000 lähedale tulla.

Ööbimine kahele: ~500

Söök/jook/muud kulud: kuni 500

Rehvid: 0 krooni, olid autoga kaasas, mingid Nankangi super hüper talverehvid 175/70 R13 :D Pidamine nendega suht kehv.

Täitsa nullist alustades lisandub veel:
Võistlejakaart: viimati oli 650 krooni, kehtib ühe aasta (aasta, nagu 2009, mitte 365 päeva ostuhetkest)
Kiiver: 600-1000 krooni eest on erinevaid kiivreid müügil küll, mis rahvaralli nõuetele vastavad.
Tulekustuti/esmaabi karp/ohukolmnurk: ~500, saab igast autopoest ja supermarketist.

Võttes asja kokku, läks Saaremaa Rahvaralli mulle maksma umbes 10 000 krooni, seda koo

eelarve jätkub
Autor: serxx 11.02.2009 10:30
...seda koos auto ostu, transpordi ja ööbimiskulude, osavõtu tasude ja kõige muuga.
Rehvideks olid mingid suvalised odavad autoga kaasa saadud rehvid.
Ja mina olin tulemusega väga rahul.
Iga järgmine ralli on aga auto ja juppide võrra odavam, makstes ainult ööbimise(vajadusel), osavõtu ja transpordi, peaks kulud jääma tänase seisuga kuhugi 2-3 tuhande kanti rahvaralli kohta, kui sa just esikohta püüdma ei lähe.

Tulemus: üldarvestuses 29/70, oma klass 7/17

Kui ma oleks ostnud auto mis maksab üle 20k, ostnud mitu jooksu rehve/velgi veel 20k eest, ja igast muud pudi-padi, siis saaksin eelarve, mis on 4-5x suurem. Kas sellest ka minu koht oluliselt paraneks? Võimalik, et veidi tõesti.
Kas ma oleks valmis ka nii palju rohkem kulutama? Kindlasti mitte.

Kui eesmärgiks on rallispordiga algust teha ja sellega ka edaspidi tegeleda ning rahvaralli on vaid hüppelauaks, siis jah, tasub osta veidi parem auto, mille saaks hiljem ümber ehitada sportralli jaoks.

Kui aga eesmärgiks on lihtsalt meelt lahutada ja võtta rahvasporti vaid lõbusa ajaviitena, siis ei ole mõtet kõige kallimat ja kiiremat lahendust taga ajada.

Auto tuleb ka valida selline, mida hooldada jõuab. Igasugused eksootikad võiks välja jätta, kui just rahakott puuga seljas pole.

Golf 2 on auto osas hea valik. Väga lihtne ja lollikindel. Kui valida 1.8(või 1.6 kui väiksesse klassi on soov minna) 8v pritsega mootor, siis peaks hoolduskulud olema suht miinimumi lähedal.

vastus
Autor: colt16 11.02.2009 13:04
tänud :) sellest oli palju abi :) aga mis te arvate ntx mitsu coldist ?? selle hind jääks ka umbes 5k piiresse.. olen testi sõitu teinud ja meeldib väga selle jäikus ja pidamine on hea. ja golf II mul õue peal vedeleb :P aga pole päris minu :D aga annaks sebida :)

autovalik
Autor: serxx 11.02.2009 14:59
Autovaliku osas on nii, et sõida saab iga autoga.
Kui aga raha vähevõitu, tuleks valida auto, mida odav osta, mille jupid on odavad, mis kestab hästi ja millele on ja tuuning/performance osasid vabalt saada.

Golf II on hea näide sellisest autost.
Tegemist on väga populaarse autoga, mida on maailmas ringi veeremas miljoneid. Seetõttu on ka tema varuosad väga odavad ja alati saadaval.
Samuti on Golfe kasutatud väga palju erinevates mootorispordi sarjades, milles tulenevalt on saada ka väga palju erinevaid performance detaile.
Just seetõttu, et kõiki neid juppe saab toota väga suurtes kogustes, on nende hinnad väga odavad.

Väga populaarsed on rahvaspordis ka Honda Civicu erinevad mudelid. Miks? Põhiliselt mootorite pärast ilmselt.
Nimelt on Civicute peal suhteliselt võimsad mootorid, samal ajal on auto ise suht kerge ja räägitakse, et ka vastupidav.
Hondade osas rohkem eriti sõna võtta ei tahaks, sest sellisel juhul oleks enamus kuuldud juttude edasirääkimine ja oletamine.
Parem las räägib mõni hondameees ise oma kogemustest.

Hondadest veel nii palju, et kui õnnestub kätte saada mõni 1.6 vtec mootoriga isend, siis kilovatte peaks seal olema 118, kui ma ei eksi.
1.6 vtec mootoriga honda on ilmselt kõige võimsam saadaolev auto, millega rahvaspordi väikses klassis osaleda saab.
Selliseid on aga suht vähe liikumas, hinnad pole just eriti odavad.
Mis siis saab, kui selline mootor remonti vajab, ei taha eriti oletada, kuid vaevalt see eriti odav on.

Mistsubishi Colte näeb ka päris palju rahvaspordis, järelikult saab sellega sõita küll ja hooldus ilmselt väga kallis pole, vastasel juhul ei oleks neid stardis nii palju.

Aga parema meelega laseks siin sõna võtta nendel, kell

...
Autor: serxx 11.02.2009 14:59
Aga parema meelega laseks siin sõna võtta nendel, kellel konkreetsete autodega kogemus olemas.

vatsus
Autor: colt16 11.02.2009 16:52
tänud :)

civic
Autor: civic 11.02.2009 23:36
Civic tõesti kõva pill,olen katsetanud igasuguseid Civicule vastast ei ole,vastupidamises ja edsi liikumises.Jupid suht kallimad kui Golfil aga vahetama peab harvem.

civic
Autor: antti22 12.02.2009 01:23
civicutest soovitaks algselt pigem 1,6 vtec 92kw. See on esiteks kergem kui 118kw dohc mootor. Teiseks andestab ta rohkem valekäigu vigu, kuna vtec ala on allpool. Ja paljud veel väidavad, et rahvaspordi radadel võib ta isegi sama kiirek ui mitte kiirem teatud olukordades olla. Lisaks on ta hulka soodsam. Endalgi üks pakkuda 20k eest.

n
Autor: ennsups 12.02.2009 10:39
üldiselt väga kallis harrastus.tuhandeid läheb niipalju,et ei jõua lugedagi.sõltub palju tahad sõita.auto valmistegemine on kallis.osta vana läbisõitnud autot pole mõtet.osta kellegi käest auto mis on valmis tehtud .on odavam.ja hoolduse ja edasise remondi eest maksad juba ise.arvestama pead kümnete ja kümnete tuhandetega ja kogu aeg,muidugi kui tahad hästi sõita.rahvasprindi üks hooaeg hästi sõites maksab umbes 150-350 tuhat.see on siis kui autoga puusse ei pane.

.
Autor: serxx 12.02.2009 11:09
Aga kui sind rahuldab ka keskpärane tulemus, siis saab hakkama paarikümne tuhandega.
Vahe on tohutult suur.
Võit tuleb kallilt. Lihtsalt sõita saab suht odavalt.
Kõik sõltub eesmärgist.

to ennsups
Autor: casecas 12.02.2009 13:37
Millega sa sõidad ja mis moodi et sul nii palju rahakulub?Sellise raha eest sõidab Eesti M V autorallis terve hooaja kaasa!

lisaks eelmisele..
Autor: casecas 12.02.2009 13:40
Suure huviga tahaks näha seda kalkulatsiooni
?

rahakott
Autor: colt16 12.02.2009 14:15
selliseid summasid kyll mul pole :D siis pole lootustki :) kuid alguses sooviksin lihtsalt asja hobina võtta . siis vaataks edasi.

...
Autor: teele 12.02.2009 14:28
Enn, ma olen sulle enne ka öelnud seda, aga Sina peaksid ikka kindlasti mõtlema selliste summade juures suurele rallile. 200k eest saad väga hea E-rühma auto ja 100k sõidab hooaja ära küll ja usu mind, funny ja sõidumõnu on kordades enam. :)

...
Autor: serxx 12.02.2009 15:59
Lootust on ikka ja alati.
Hobi korras sõitmiseks saab 10-15 tuhandega auto ja vajaliku varustuse ja esimesel rahvarallil starti.
Edasi 2-3 tuhat ralli kohta, kui sa just rehve hommikuks ja õhtuks ei söö. Ja igal võistlusel/teenigul puude/kraavidega lähemalt tutvust ei tee.

Mina sõidan just nimelt ainult selleks, et saada sõidumõnu, mul on täiesti ükskõik, mis kohapeal ma lõpetan.
Ja kui koht on esimeses kolmandikus, siis tunnen erilist rõõmu, et nii väikse eelarvega olen nii kaugele jõudnud.
Sõidan pigem veidi ettevaatlikult ja aegalsemalt, et auto alati tervena koju tuua.

Põhiliselt on vaja mingit suvalist autot ja palju tahtmist ja pealehakkamist.
Kui omal on käes küljes ja veidi tehnilist taipu, saad auto juures kõik ise tehtud.

Kuludeks on põhiliselt vaid kütus ja osavõtutasud.
Korra aastas tuleb ilmselt ka rehve osta... ja autol õli, rihmasid ja muid kuluvaid osasid vahetada, nagu ka igal teisel autol, mis ringi vurab.

Nii, et ära karda midagi.
Kui suudad auto omale muretseda, sinna sisse bensu osta ja seda vajadusel ka veidi hooldada, ongi sul kõik eeldused rahaspordis osalemiseks olemas.
Osavõtu tasu on sellel aastal ilmselt 750 krooni sprint ja 1500 rahvaralli.
Need on baaskulud, millega tuleb arvestada.

Kõik muu on juba vastavalt soovidele ja võimalustele.
Autot võib lõpmatuseni arendada, mingit kulutste ülemist piiri pole.
Alumine piir on aga nii umbes 2-3 tuhat rahvaralli kohta, sõltuvalt asjaoludest.

arne
Autor: tsirna 13.02.2009 09:55
teen ettepaneku, eriti noortele meestele jutustada oma nime all, muidu räägi mingite X ja Y - kutega. Kellel huvi on kirjutaga meilile arne @ ecobuild.ee ehk oleks võimalus natuke aidata

Soodne!
Autor: magi 13.02.2009 13:47
Auto 8000.- + ca 2000.- remondile+ osavõtumaks 1500.- + litsents 650.- + bensiin ca 1200.- = 13350.- kindlasti saab ka veel odavamalt!

150-300 tuh???
Autor: magi 13.02.2009 13:55
Huvitav kas autot hooldatakse kogu aeg margiesinduses???v küntakse mööda kraave ja peale igat rallit keretöödele ca 30 000.-

to tsirna
Autor: colt16 13.02.2009 21:58
kui nime tahate teada siis olen tarvi trees :D mitte x ja y inimene :D e-mail on mul colt16@hot.ee ja msn tarvi13@msn.com :D pole mingi x ja y :D ja serxxsi jutt oli mulle palju abi :) arvan et hakkangi autot tasakesi vaatama :) mul endal muidu õuepeal golf II vedeleb :) pole küll minu oma aga ehk annab sebida :) ja õpin autotehniku eriala ka .. natuke matsu jagan :) ehk saab asja ka :) ja transpordiga on veel küsimus.. et kas targem treila rentida või ise kohale sõita.. miinus see et sellel golfil üv. läbi.. aga arvan et natuke nokitseda ja läheks läbi... auto olnud vanainimese käes nii et mootor peakks korralik olema :)

| 1-20 | 21-40 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia