Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
05. mai 2009 0:53
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
Uusi ja Ivaskit lahutab Suurejõe katse finišist poolsada meetrit. Foto: Pille Russi

Uus võitja lõpetas külalissõitjate valitsemise

 Loe lisaks
Murakas ei suutnud konkurentidega sammu pidada

Marko Kasepõllu saavutus üllatas teda ennastki

Raul Jeets: Eesmärk oli ralli kindlasti lõpetada

Georg Gross pääses Tallinna rallil poodiumile

Kert Uus sekkus Tallinna ralli võiduga tiitliheitlusse

Laipaik pidi uuel autol võistelnud Mättikule alla vanduma

Tallinna ralli avapäeva lõpetas liidrikohal Hiltunen

Kaugeimad külalised pidasid avakatset publikule sobivaks

Käesoleva aasta jaanuarist Harju KEK Ralliklubi ridades võistlev Kert Uus jahmatas äsjasel Tallinna autorallil peaaegu kõiki konkurente, kui tegi lõpu viis aastat väldanud külalisvõistlejate valitsemisele.

Väga suure tõenäosusega ei osanud rallisõbrad ega ka konkurendid Kert Uusilt rallivõitu oodata. Mõned esikohad tänavu peetud rallisprindi meistrisarja etappidelt polnud ehk küllaldane indikaator, näitamaks Läänemaalt pärit autosportlase võimalikku sekkumist esikohakonkurentsi. Uus aga lausub, et sprindid on olnud väga hea treening ralliks valmistumisel. Neist sõitudest piisavat niipalju, et eraldi treenimiseks puudub otsene vajadus.

"Väga hea muudatuse tegi EAL, andes võimaluse korraldada pikemaid sprinte ja lubades neid sõita koos kaardilugejaga. Tänu sellele sõidan sprindisarjas, sest seal saab kaardilugejaga koostööd harjutada, vajadusel auto seadistust muuta ning erineva seguga rehve proovida. See kõik on tunduvalt odavam, kui üksi metsa alla treenima minna. Ning lisaks eelnevale on sõitja ja kaardilugeja ikkagi võistlusolukorras ning on võimalus oma aegu konkurentidega võrrelda."

"Enne Tallinna rallit testisin võidusõiduautot kruusakattega teel 24 kilomeetrit ehk siis võistlesin Kehtna rallisprindil," ütleb Uus. Ta selgitab, et täiendavaid treeninguid pole vaja põhjusel, et auto on juba varasemast sobivalt seadistatud. "Seadistamisel olen saanud kõik, mida tahta olen osanud. Alustades sobiva istumisasendi leidmisest, lõpetades vedrustuse ning keskdiferentsiaali seadistamisega," märgib ta.

Uus sõnab, et suurt tuge kiiresti sõitma saamiseks on talle andnud nii tiimijuht Ivar Raidam kui teised meeskonnaliikmed. "Koolitamist ja juhendamist ei ole muidugi võimalik mõõta. Loomulikult on Ivar ja ka mehaanikud alati olnud oma nõu ning jõuga auto seadistamisel abiks."

"Nüüd, pärast rallit surus Ivar kätt ja soovis õnne võidu puhul. Lisaks ütles, et nii hea tulemus üllatas teda, kuid ralli käigus katsete aegu analüüsides oli näha, et suudan stabiilselt kiiresti sõita ning poodiumikoht on reaalne," lausub esimese rallivõiduni jõudnud 23-aastane autosportlane, kes koos Margus Remmakuga tagas ralliklubile esikoha ka võistkondlikus arvestuses.

Kert Uus ütleb, et on saavutusega päris rahul, kuna suutis teha stabiilset sõitu. Raidamilt ta enda sõnul õpetussõnu sõidujoone parandamiseks küsima ei ole pidanud, kuid trajektoorivalik oli mõne varasema ralliga võrrelduna "puhtam".

"Sellele on väga lihtne selgitus," sõnab ta, "lõpuks oleme leidnud sobiva seadistuse, mis minu sõidustiiliga sobib. Nüüdne seadistus võimaldab esiklaasist tunduvalt rohkem välja vaadata."

Kert Uus usub, et esikoht Tallinna rallilt ei tulnud juhuslikult: "Arvan, et praegune võit on minu ja Alo järjekindla koostöö vili. Kindlasti anname endast kõik oleneva, et ka järgmistel rallidel osaleda ja teistele võidusõitjatele üks korralik "lahing" anda."

Lõpetuseks lisab Uus, et peab Tallinna ralli võitu oma võidusõitjakarjääri jooksul kõige magusamaks. "Kuna tegemist on Eesti ühe kõige prestiižssema ralliga ning juba aastaid ei ole suutnud ükski eestlane seda rallit võita," põhjendab ta. "Kindlasti teeb selle võidu eriti magusaks just see, et konkurents oli tihe ning võidusõit oli pingeline kuni viimase meetrini. Kiiretest meestest olid puudu ainult Rainer Aus ja Ott Tänak."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia