Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
02. mai 2009 22:42
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Kaido Saul

Laipaik pidi uuel autol võistelnud Mättikule alla vanduma

 Loe lisaks
Tallinna ralli avapäeva lõpetas liidrikohal Hiltunen

Rahvusliku rühma 11. klassis saavutas äsjalõppenud Tallinna rallil esikoha Marko Mättik. Hooaega Antsla rallil võiduga alustanud favoriit Einar Laipaik pidi sel korral poodiumilt sootuks välja jääma.

Einar Laipaik ja Siimo Suvemaa said avakatselt kirja E11 klassi parima aja, ent teise lisakatse poolel võistlusmaal olid nad sunnitud sõidu auto tehnilise rikke tõttu katkestama.

"Difriplokk andis otsad. Mäkkesõidul S-kurvis viskas auto saba maast üles ja maandudes lõi ketta puruks," selgitas kaardilugeja avapäeval aset leidnud intsidenti. Et mehed tahtsid rallit nn superally-süsteemis jätkata, lisandus neile teiselt katselt 5-minutiline ajakaristus. See kukutas sõitjad võistlejaterivi lõppu ning kustutas paraku ka võimaluse klassivõidu püüdmiseks.

"Motivatsioon sellega ära ei kadunud. Pigem vastupidi - eesmärk oli mingidki punktid saada ja see sundis ehk rohkem pingutama," sõnas Laipaik. "Kuna Lembit Soe ja Viljar Ventsel, kes seekord ei osalenud, on tabelis üsna ees, oli vaja igal juhul punkte juurde saada."

Teisel päeval kavas olnud kaheksast katsest võitsid ralliautol BMW M3 kihutanud Einar Laipaik - Siimo Suvemaa omas masinaklassis seitse, vaid korra tuli neil rehvipurunemise tõttu leppida rivaalidest viletsama ajaga. "Rehv läks puruks Võidula katse kolmandal läbimisel. Teisel läbimisel oli tee veel OK, aga kolmandal korral oli rajal juba rohkesti kive ja auke. Igal katsel üritasime anda maksimumi, aga rehvipurunemine tegi pingutamise maatasa."

BMW M3 rallimasinal võistelnud spordiklubi Villu rallipaar Marko Mättik - Toomas Tauk koges sama - Võidula katsel purunes üks rehvidest. Nemad paraku ei pääsenud nii kergelt, kui sarja liidrid, sest autol purunes rehv neljast korrast kolmel, mil seda lisakatset läbiti.

"Varu ei olnud, sõitsime kolm rehvi katki," tunnistas Mättik. Tema sõnul käis sõit sellise hooga, et korra tuli üle elada ka ehmatav olukord: "Võidula katse teistkordsel läbimisel esimese silla peale minekul läks auto käest ära ja pidi kraavi ära uppuma."

Marko Mättik sõnas, et neljapäeva õhtul võistlusvalmis saanud autoga läks harjumine ruttu ja üsna muretult. Kuigi enne rallit sai mees seda testida vaid napid neli kilomeetrit, oli ta valmis E-rühma suveräänsele liidrile andma arvestatava lahingu. "Eesmärk on Einariga vahet väiksemaks saada. Põhiliselt oligi soov talle praegu kannale astuda," lisas Rautakesko ja Rallysystemsi toel võidusõitudel osalev mees, kes saavutas pärast aastast pausi taas klassivõidu.

Laipaik märkis, et Mättiku edu talle üllatusena ei tulnud: "Tema võit tõesti ei üllatanud. Marko on ennegi kiiresti sõitnud. Pigem võttis tal kiirusega harjumine lihtsalt hommikustel katsetel aega. Tähtis on finiš ja see on positiivne, et ta on konkurentsis tagasi."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia