Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tallinna ralli Lepaste katsel lõhuti poolsada rehvi
|
Loe lisaks |
|
|
Vaadates tagasi äsjasele Tallinna autorallile, annab rally.ee autospordiajakiri põgusa ülevaate lõhutud rehvide kohta Lepaste 10,56 kilomeetri pikkusel kiiruskatsel, mida läbiti kahel korral.
Lepaste lisakatsel, mis kuulus 4.-5. mail peetud rahvusvahelise Tallinna ralli kavasse kolmanda ja kuuenda kiiruskatsena, lõhkusid võistlejad vähemalt poolsada rehvi. Lisaks said seeläbi paljudel ralliautodel kannatada ka veljed, vedrustus või koguni keredetailid.
Kõige enam lõhkus rehve auto kergeks tõstnud trampliinile järgnenud "maandumispaik" kiiruskatse kolmandal kilomeetril.
"Metsa vahel oli vasakkurv trampliiniga. Tutvumise ajal tundus, et trampliini taga saab väikesed kurvid ilusti otseks lõigata. Kivi polnud siis märgata," kirjeldas rallil osalenud Egon Kaur ülevaatlikult kohta, kus said viga paljude võistlejate autod.
Suzuki Swiftil võistelnud Urmo Aava, kes MM-rallidel on korduvalt kaotanud rehvipurunemise tõttu hea positsiooni, analoogsetest probleemidest kodusel rallivõistlusel pääses. "Rehvid jäid terveks," kinnitas Aava. Rallisõiduga tipptasemel tegelev eestlane märkis, et Lepaste lisakatset kannatab võrrelda MM-ralli kiiruskatsega: "Suhteliselt heas korras Sardiinia ralli katse."
Lepaste katse esimesel läbimisel lõhkusid kõigepealt rehvi paremkurvis vastu kivi sõitmisega esimesena startinud Jukka Hiltunen - Tapio Suominen (fotol). Soomlaste Ford Focus WRC sai sedavõrd kannatada, et lisaks purunenud esirehvile tuli järgmisteks katseteks eemaldada autost irduma hakanud parempoolne poritiib.
Katse lõppu, kus algas vilgas rehvivahetus, jõudsid purunenud parempoolse esirehviga ka autod võistlusnumbritega 12 ja 22. Katkise vasakpoolse esirehviga lõpetasid kolmanda kiiruskatse seitse võistluspaari. Kahel võistlusautol oli katset lõpetades aga puruks vähemasti kaks rehvi.
Mitsubishi Lanceril kihutanud Margus Murakas - Raul Markus aga olid nende hulgas, kelle auto võrdlemisi ära lagunes ja esialgu raja serva jäi. "Leidsime päeva teisel katsel sama kivi, mis lõpetas mitme teisegi sõitja võistluse. Kurv oli suhteliselt süütu kurvil nagu raadiust õieti polnud, aga oli koos trampliiniga, võttis auto veidi kergeks ja nii sealt kivi otsast me end leidsimegi. Purunesid mõlemad parempoolsed rehvid ja lisaks ka veel esimene velg," rääkis Murakas.
Lisaks rehvidele nõudis Tallinna ralli kolmas kiiruskatse ka tõsisemaid ohvreid. Katse 2,5 kilomeetril rullus üle katuse Riho Rähni ja Andrus Toomi Mitsubishi Lancer Evo 5. Mehed katkestasid võistluse, nagu ka teelt välja sõitnud rallipaar Mait Laidvee - Kaido Kaasik. Sama katse jäi lõpuni sõitmata veel viiel rallipaaril.
Vello Lõugas - Mait Mättik käisid katse 2,5 kilomeetril samuti rajalt väljas, ent jõudsid paarikümne minutilise viivitusega siiski lõpuni.
Kiiruskatse teine läbimine kasvatas purunenud rehvide hulka märkimisväärselt enam. Taas pidid katkise rehviga katse lõpuni sõitma esimesena rajale läinud soomlased Hiltunen - Suominen, seekord purunenud vasema esirehviga. Samamoodi (katkine vasak esimene) vurasid katse lõpuni veel 17 võistlusautot.
Oli ka neid, kes rehvi katsel vahetasid: näiteks Virko Juga - Tarvo Aulik jõudsid vasaku esiratta katsel vahetada, kuid finišikiire ületamise ajaks oli tühjaks saanud vasakpoolne tagarehv.
Seevastu oli katse lõppu jõudes ainult vasak esirehv terve leedukate Evaldas Cirba - Audrius Pivoras Mitsubishi Lanceril.
Kuuendal kiiruskatsel katkestas võistluse 11 rallipaari, neist mootori purunemise tõttu juba esimesel kilomeetril Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen. Otseselt rehvide või vedrustuse purunemise tõttu jäi seal ralli pooleli kolmel ekipaažil.
|
|
|
|