Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
07. mai 2007 4:42
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Saarlased noppisid Tallinna rallilt kaks klassivõitu

 Loe lisaks
Taivo Jaansoo auto kihutas legendivea tõttu võssa

Kristo Puusepp ja Külvar Mand jõudsid klassivõiduni

Tallinna ralli Lepaste katsel lõhuti poolsada rehvi

Egon Kaur ammutas Tallinna rallilt kogemust

Salurile Tallinna rallilt väärtuslik poodiumikoht

Rainer Ausil libises esikoht käest eelviimasel katsel

Jaanus Murakas säilitas karikasarjas kolmanda koha

Rainer Aus tõusis kahe etapi järel meistrisarja liidriks

Ott Tänak - Raigo Mõlder Renault Cliol läbimas ralli viimast kiiruskatset Laitses. Foto: Kaido Saul
Eesti autoralli meistri- ja karikavõistlused jätkusid nädalavahetusel Harju- ja Raplamaa teedel peetud 24. rahvusvahelise Tallinna ralliga, kus kahes arvestusklassis jõudsid võiduni saarlased.

Kui suures N-rühmas läks esikoht soomlaste duole Toni Klemets - Panu Plosila, siis väikese N-rühma võidu noppisid Ott Tänak ja Raigo Mõlder, kes platseerusid üldises paremusjärjestuses 14. kohale.

Renault Cliol sõitnud rallipaar jäi absoluutarvestuse parimaile alla poolteise minutiga, ent oma masinaklassis ei antud rivaalidele sõnaõigust. Saarlased võitsid N2 klassis kõik kiiruskatsed ja edestasid ralli lõppedes lähimaid konkurente ühe minuti ja 29 sekundiga. Soomlased Erno Randelin – Janne Rönkkö (Honda Civic Type-R) olid omakorda minuti jagu kiiremad võistluspaarist Hendrik Kers – Raino Verliin (Renault Clio).

Kuni 2-liitrise mootoritöömahuga ühesillaveoliste autode arvestusklassis F2 (klassid N1, N2, A4, A5) polnud Tallinnas vastast rallipaarile Urmo Aava – Kuldar Sikk (Suzuki Swift). Meistrivõistluste arvestuses kerkis kahe etapi järel aga liidrikohale koos Ken Järveojaga võistelnud tänavune MM-sarja debütant Aigar Pärs, kes pidi lisaks Aavale tunnistama ka Tänaku paremust.

"Algul soovisime Aava ja Pärsiga tempos püsida, aga Aava läks eest. Siis proovisime Pärsi selja taga hoida kuni lõpuni, mis ka õnnestus," kommenteeris Tänak. "Kõik toimis ja andsime endast parima," jäi noorvõistleja ralliga rahule.

"Meie suutsime suuri kive vältida," selgitas Ott Tänak oma edu saladust rallil, kus kõige enam purunes autodel rehve legendaarsel Kivitammi katsel, mille esmakordsel sõitmisel purunesid rehvid paarikümnel autol. Korduskatsena teistkordsel läbimisel ulatus purunenud rehvide arv aga kolmekümneni.

Tänak märkis, et õnnestus sõita rööpa peal. "Muidu olnuks suhteliselt lootusetu head kohta saada," tunnistas ta.

Klassis E9 võiduni jõudnud Einar Laipaik – Siimo Suvemaa, kes lõpetasid võistluse üldarvestuse 19. kohaga, pidid vahetama ühe vasakpoolse esirehvi, mis purunes viimasel katsel enne suurt hoolduspausi. Kuigi BMW-l võistelnud meeste autol muid probleeme ralli jooksul ei ilmnenud, sai tõsiselt kannatada ka amortisaator.

"Kui avastasime, et lisaks rehvile sai viga ka amort, läks meel mõruks. Me polnud kindlad, kas peab hoolduspausini vastu," ütles Laipaik.

Rahvuslikus rühmas juhivad kahe etapi järel meistrisarja võrdselt 15 punktiga äsjasel rallil klassivõidu saavutanud Einar Laipaik ja E8 klassi autoga hooaja avaetapilt maksimumpunktid noppinud Lembit Soe, kes seekordsel rallil ei osalenud.

Küll aga tegid võistluse E8 klassis kaasa Einar Soe – Tarmo Kaseorg. Lada VFTS-il kihutanud saarlased lõpetasid ralli üldarvestuse 58. kohaga.

"Teadsin, et üks katse rehve lõhub. Meil õnnestus sealt tervelt läbi tulla. Teised katsed olid kõva kattega ja väga kiired," kommenteeris Soe. "Meie jaoks läks võistlus normaalselt. Saime ilma tehniliste probleemideta lõppu - varem on pidevalt probleeme olnud. Olen rahul, sest oli eesmärk lõpuni jõuda ja kogemusi saada."

Saarlastest jõudsid finišisse veel esmakordselt koos võistelnud Rando Turja ja Ain Sepp. Klassis E7 oli Lada VFTS-il sõitnud rallipaar kokkuvõttes seitsmes, üldises paremusjärjestuses 52.

Turja ütles ajalehele Oma Saar, et tal õnnestus rehvipurunemistest pääseda, kuid autol puudusid tagapidurid ja see tegi sõidu keerulisemaks. "Muidu kõik ülejäänu toimis. Arvestades, et sõitsin uue kaardilugejaga, kes juurtelt samuti saarlane, läks võistlus hästi."

Ralli olid auto mootoririkke tõttu sunnitud katkestama Kristjan Lüüding – Aivo Turja (BMW Compact). Tehniliste probleemide tõttu jäi võistlus lõpetamata ka Mitsubishil võistelnud rallipaaril Henry Ots – Margus Laasik ning ekipaažil Reiko Lempu – Indrek Jõeäär, kelle Honda enam pärast viimast kiiruskatset ei käivitunud.

"Rehv läks puruks ja see tegi mootorile kuuma ning sidur hakkas libisema. Sõita normaalselt ei saanud. Pärast viimast katset, kui tuli oodata, panin auto seisma ja siis see enam käima ei läinud," nentis N2 klassis kogu ralli vältel arvestatavat kiirust näidanud Lempu.

Mootoririkke tõttu jäi ralli pooleli teise liiga arvestuses Moskvitšil võistelnud Kaljo Sadamal ja Andres Maripuul.

Vaata lisaks:
www.omasaar.ee

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia