Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
08. mai 2005 17:37
Loe kommentaare (27)
Trüki lehekülg

Kas soomlaste ebaõnn päästis eestlaste au?

 Loe lisaks
Timo Vaarmann: Tuba oli koguaeg käsi täis

Priit Ollinole Tallinna rallilt esimene klassivõit

Tallinna ralli esikolmikus Ampuja, Murakas ja Saluri

Jouni Ampuja liigub Tallinna ralli võidu suunas

Eesti autoralli MV punktiseis pärast 2005. aasta 3. etappi

Rauam - Kinnunen N-rühmas kiireimad eestlased

Ain Teppo ja Eimar Tiisleri debüütralli algas uperpalliga

Tallinna ralli avapäeva lõpetas liidrina Jouni Ampuja

Priit Pettai ja Aren Põder Mitsubishil. Foto: Karmen Vesselov
Tallinna rallil startis rahvuslikes masinaklassides sõiduautodel ühtekokku poolsada rallipaari, neist raja läbis ja tulemuse said kirja täpselt pooled. Eestlased suutsid võita vaid soomlaste ebaõnne tõttu.

Masinaklassis E7 alustas 22. rahvusvahelist Tallinna rallit 20 ekipaaži, klassis E8 läks rajale 16, klassis E9 9 ning klassis E10 viis võistluspaari. Konkurentsitult kiireimad olid kümnest kiiruskatsest koosnenud võistlusel soomlased, kes saavutasid võidu kahes rahvuslikus võistlusklassis. E8 ja E10 arvestuses jõudsid vaid katsevõite saavutanud põhjanaabrite katkestamiste järel siiski võiduni ka eestlased.

Kuni 1600 kuupsentimeetrise mootori töömahuga autode arvestuses läbis kogu võistlusdistantsi parima ajaga Jari Valtaala - Asko Sairanen. Toyota Corollal võistelnud soomlased võitsid kümnest kiiruskatsest üheksa, olles kolmandad vaid ralli ainsal asfaldikatsel, mille võitsid Lada Samaral kihutanud Ats Remmelg - Andres Koitla. Paraku jäi Paldiski katse E7 klassi parima ajaga lõpetanud rallipaar käigukasti rikke tõttu seejärel võistlusest kõrvale. Katkestajate ridadesse lisandus võistlejaid veelgi ning nii sai tulemuse kirja vaid 12 ekipaaži.

Teise kohaga lõpetasid võistluse E7 masinaklassis Andis Neikšans - Edgars Utans (Lada Samara) ning kolmandana Pentti Ihalainen - Jarkko Riukula (Toyota Corolla 1600 GT). Soomlased kaotasid klassivõitjaile ühe minuti ja 52,3 sekundiga ning jäid lätlastest vaid 2,9 sekundi kaugusele. Parimate eestlastena olid neljandal kohal Ago Ahu - Tarmo Kaseorg (Lada VFTS), kellel kogunes kaotust Valtaale - Rikulale 1:59,7.

Masinaklassis E8 jagus põnevust ja dramaatikat viimase kiiruskatseni. Avakatse järel tõusid liidriks Kimmo Jalava - Mikko Lukka. Soomlased noppisid järjest katsevõite, kuni viimasel kiiruskatsel olid mehed sunnitud oma Toyota Starleti teeveerde keerama. Veel eelviimasel katsel oli Jalava - Lukka edu teisel kohal sõitnud Rainer Ausi ja Toomas Kasaku ees kaks minutit ja 25 sekundit.

"Alla poole viimasest katsest oli jäänud, kui soomlasi rajaservas nägime," ütles Aus. "Teist päeva alustasime tagaajaja rollis ning olime tegelikult oma positsiooniga leppinud, kuid õnn naeratas meile ja saimegi klassivõidu," sõnas E8 klassis konkurentide ebaõnne tõttu võidu saavutanud Rainer Aus.

18-aastane piloot tunnistas, et jalga ta gaasipedaalilt Jalava katkestamise järel kergemaks ei lasknud. "Ei teinud seda enne, ega ka siis, kui Kimmot nägin. Hoidsin kogu ralli sellist tagasihoidlikku tempot." Ta lisas, et tema enda tempot rikkusid piduriprobleemid: "Kuuendal ja seitsmendal katsel oli paar ootamatut olukorda, kui pedaal järsku põhja vajus. See sundis veidi rahulikumalt võtma."

Aus möönis, et võita oli hea, ent õige fiiling jäi sellest saamata. "Ei olnud sellist tunnet, nagu Võrus, kuna tegemist oli ikkagi kingitud võiduga."

Üldse lõpetas E8 klassis võistluse seitse rallipaari. Teise tulemuse said kirja autol Ford Escord RS 2000 võistelnud Haiti Arendi ja Erik Sei, kes jäid klassivõitjaist minuti kaugusele. Rainer Aus kommenteeris: "See oli üllatus, et Haiti kiire oli. Paistab, et legendi järgi sõit tuli tal seekord päris hästi välja."

Teistkordselt sportlikul autorallil osalenud Haiti Arendi tunnistas, et on ka ise saavutusega väga rahul. "Võrreldes Võru sõiduga, oli see sõit ikka hoopis teine asi. Et tegu oli debüütralliga kruusal, ei ole põhjust pettumust tunda," sõnas ta. "Kiired katsed olid eriti mõnusad," jätkas Arendi. Halvimaks katseks pidas ta aga Varbola kiiruskatset, mis teisel läbimisel muudus üsna kehvaks.

"See oli muidugi üllatus, kui Kimmot viimasel katsel rajast vasakul pool põllul nägin. Mulle tähendas see tõusu ühe koha võrra. Kellegi ebaõnn on mõnele teisele õnn, aga selline tehnikasport kord on."

"Aus väärib meie omadest kiitust. Loodan, et keegi teda märkaks ja rahastaks, temast võib saada väga hea sõitja. Kiiret sõitu tegi E8 klassis ka Ott Tänak," lisas Arendi. Ta kinnitas, et Jalava vastu olnuks keeruline saada ainuüksi sel põhjusel, et tema auto on "teist masti".

Seda, et soomlaste autod on seadistatud kiirendusele ja suuremale lõppkiirusele, kinnitasid ka mitmed teised sõitjad. Nii võidutsesid põhjanaabrid ka rahvuslikus kaherattaveoliste autode masinaklassis mootori töömahuga üle 2000 kuupsentimeetri.

Üldarvestuse 47 koht tagas E9 klassis võidu Jouni Kaskinenile ja Harri Turtiainenile. Ford Sierra RS Cosworthil võistelnud soomlased edestasid teiseks tulnud rallipaari Alar Tatrik - Tom Rist (Ford Escort RS 2000) enam kui nelja minutiga. Kolmandal kohal finišeerusid Erkki Hanhela - Urpo Kivirinta (Mercedes-Benz 190).

Alar Tatrik märkis, et soomlasi edestada olnuks küll ilus, kuid seda ei võimaldanud kehvapoolne mootor. "Mootorit nagu polnudki. Teine mootor läks laiali ja uus sai käepärastest detailidest kokku pandud, päris korralikult seda aga tööle saada ei õnnestunud."

"Neli minutit kiirem olla olnuks küll reaalne, kuid Ilkka Rantala vastu me ei oleks nagunii saanud. Midagi väga nihu ei läinud ja sai parim antud ja ralliga olen kokkuvõttes rahul, kuna jõudsime lahja mootoriga sõites siiski lõpuni ja trenni mõttes tuli võistlus kasuks," kommenteeris Tatrik.

Katkestas üheksast alustanud ekipaažist selles masinaklassis kuus, sealhulgas favoriitidena võistlust alustanud ning avakatse võitnud Ilkka Rantala - Mika Aaltonen (BMW M3).

Nagu klassis E8, võtsid eestlased klassivõidu soomlaste ebaõnne tõttu ka klassis E10. Kaheksa katset võitnud Timo Pulkkinen - Lasse Miettinen (Mitsubishi Lancer Evo 3) katkestasid ralli eelviimasel kiiruskatsel käigukasti rikke tõttu ning liidriks tõusid Priit Pettai - Aren Põder (Mitsubishi Galant).

"Kui nägin, et Pulkkinen ralli katkestas, oli esimene emotsioon, et sellest on kahju. Tuleb tunnistada, et mina end võitjana ei tunne. Ta on kõva sõitja," kommenteeris kolmandat korda autorallil osalenud Priit Pettai.

Esmakordselt Tallinna rallil koos uue kaardilugejaga kihutanud Pettaile oli võistlus tema enda hinnangul üsna võõras. "Võtsime seda nagu treeningut. Kokkuvõttes on muidugi hea meel, et võit tuli ja auto terveks jäi," lisas Pettai.

Teise koha said E10 klassis Juri Vinogradov - Vladimir Tarasov (Mitsubishi Lancer Evo 3) ja kolmanda Hanno Viik - Jaanus Virro (Nissan Sunny GTI-R).
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia