Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Madis Reinpõld: Võibolla hakkan bagikrossi sõitma |
|
Madis Reinpõld: Võibolla hakkan bagikrossi sõitma
|
Loe lisaks |
|
|
"Bagi on ideaalne masin põllul kihutamiseks," leiab värskelt sõidubagi omanikuks saanud Madis Reinpõld. 16-aastane Järvamaa poiss veel võistlusrajale ei kipu, ent mõtteid selle üle mõlgutab ometi.
Madis Reinpõld armastab kodustel Imavere põldudel ja metsateedel sõita 1,3-liitrise mootoritöömahuga bagil. "Bagi on praeguseks ligikaudu kuu aega minu oma olnud ja selle ajaga on tohutult bensiini maha sõidetud," räägib varem vaid mopeedi ja mootorratta paaki kütust kallanud noormees.
"Enne oli mul CZ 250, ehk siis Tšehhi krossikas. Aga tahtsin midagi huvitavamat, nii sai bagi kasuks otsustatud. Eks see on natuke uhkustamise asi ka, sest siin kandis pole sellist asja nähtudki! Kui kuhugi bagiga lähen, tulevad inimesed ligi ja uurivad," ütleb Oisu kandist bagi soetanud Madis.
Madis ei salga, et auto- ja motosport on teda alati köitnud ning see on ka üks põhjustest, miks nüüd hobikorras bagirooli keerata meeldib. "Mulle masinad meeldinud alates ajast, kui käisin esimeses klassis. Sai mopeedidega sõidetud ja nendega tegelenud. Selline putitamine ja ehitamine mulle meeldib. Isa muidugi aitab mind, kuna ta jagab tehnikast ikka väga-väga palju, eriti vene tehnikast."
"Huvi on mul autospordi vastu ammusest ajast," räägib Madis Reinpõld. "Käisime isaga koos minu onu Heiki Lipandi sõite vaatamas, kes sõitis standard klassis off-roadi võistlustel. Oleme käinud ka mitmesuguseid krosse, romurallisid, kiirendusvõistlusi ja rallikrosse vaatamas. Kui onu paar aastat tagasi ATV ostis, proovisin seda ja siis tekkis mul tõsisem huvi ise sõita."
"Praegu aga ootan talve, et saaks auto ja bagiga jääle minna," lausub ta. Kas ja millal VAZ 2108 mootoriga sõidubagi võistlusrajal näha saab, seda noormees öelda ei oska: "Kes teab, võibolla jõuan ka võistlema, eks aeg näidab. Mind on muidugi kutsutud - üks sõitjatest kirjutas mulle ja tegi ettepaneku. Otsustada saab siis, kui raha leiame."
"Ma isegi ei tea, kas see isend kunagi rajal on käinud. Kui on, siis igathes väga ammu. Viimase viie aasta jooksul kohe kindlasti mitte," lisab Reinpõld enda käsutuses oleva Venemaal toodetud bagi kohta.
"Arvan ka, et võistlusrajal see masin käinud ei ole," pakub Siim Kaur, kes sel aastal ainsa eestlasena osales tagaveolise sõidubagiga Läti meistrivõistlustel. (Eestis sõidubagidele meistrivõistlusi ei toimu alates 1998. a - toim.) "Tuled katusel viitavad sellele. Praeguses seisus ei vasta see täielikult ka tehnilistele tingimustele, kuid võimalik, et sellest võib veidi vaeva nähes normaalse võistlusmasina saada. Mul pole aimugi, mis nende plastikkatete all võib olla, seetõttu ei oska ka hinnangut anda, kui hea võistlusmasina sellest saaks," räägib Kaur.
Foto: Madis Reinpõllu erakogu
Hobibagid VS võistlusbagid
Sel aastal oli "päris" sõitjaid võistlustel viis: Remee Raamets, Ivo Sults, Ain Rääli, Aivo Allik ja Siim Kaur. Eelmisel aastal sõitsid Raamets ja Sults vaheldumisi ning Balti etappe sõitis ka Allik. 2002. aastal sõitsid lisaks nendele ka Genadi Pedras ja Jaanus Ligur.
Raametsal, Liguril ja Pedrasel on 4WD bagid. Kauril, Räälil ja Allikul on tagaveolised bagid. "90-ndate algusest peaks veel mõni bagi Eesti peal vedelema, aga neist pole vähemasti midagi kuulnud," nendib Siim Kaur ja kinnitab, et Madis Reinpõllu käsutuses olev masin on tõenäoliselt palju etem, kui ZAZ-baasil ehitatud bagid, mida Eestimaal päris hulga liigub. ZAZ-i põhjal ehitatud hobibagi nägi publik tänavu ka tartlase Rain Languse istumise all.
Kuigi sõidubagidele 90-ndate aastate lõpust enam Eestis meistrivõistlusi ei peeta ning siinsed bagifanaatikud käivad võistlemas Lätis, leidub ka asjahuvilisi, kes bagisõitu ka enda lõbuks "koduõuel" harrastavad.
"Ühel siitkandi mehel on ise ehitatud bagi, aga tal see ka kõvasti suurem," ütleb Madis Reinpõld. "See sai valmis umbes poole aasta eest," lausub Reinpõld ja lisab: "Sel on 2,4-liitrine Volga mootor. Võimsam, kuid kiirenduses jääb minu omale alla."
|
|
|
|