Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Veiki Ojaperv
17. juuni 2018 8:19
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Margus Almers

Veobagide kiirus on Eestis kõvasti tõusnud

Liqui Moly Eesti veoautokrossi meistrivõistluste kolmas etapp veoautokrossis toimus Kesk-Eestis Piiroja rallikrossirajal. Kiirel ja tolmusel rajal toimunud võidusõidul leidis aset terve rida katkestamisi.

Veobagide esimeses poolfinaalis tõusis kuiva ilma tõttu meeletu tolmupilv ning juba avaringil oli seetõttu esimene katkestaja. Leedu võidusõitja Audrius Pilipavičius tahtis enne kurvi oma suunda veidi parandada, kuid tegi seda Ott Kevvai arvelt. Kevvai, kes oli ideaaltrajektoori peal, sai leedulase bagilt tagarattasse löögi ning paiskus külili. Protesti järgselt leidis peakohtunik Jaan Villak, et külalisvõistleja rikkus sõidujoont vahetades reegleid. Villaku otsusega tõsteti Audrius Pilipavičius teiseks poolfinaaliks viimasele stardipositsioonile.

Teise poolfinaali esimesel ringil sõitis hea stardi saanud noor võidusõitja Markus Häidberg raja viimase kurvi sõna otseses mõttes sirgeks, kui ta tolmu tõttu ei saanud aru, kuhu poole rada läheb. Häidberg ei jõudnud pidurdada ning sõitis peaaegu täisgaasil valli, mille tagajärjel bagi tugevalt kannatada sai. Finaali pidi noormees publiku seast jälgima.

Finaali võitis terve päeva äärmiselt puhast sõitu näidanud Lauri Leiten, kes andis Tapal eksimuse tõttu esikoha käest. "Hea päev oli, rada sobis väga hästi ja auto oli hea," rääkis Leiten. "Oli üks ärev moment finaalis ka, kui ma viimase kurvi natuke risti lasin. Seal oli nii, et kui korra liiga julgelt gaasi annad, ongi külg ees."

Teiseks tuli Eestis aastaid tagasi tegusid teinud Leedu võidusõitja Audrius Pilipavičius. Leedulane sihtis ka poodiumi kõrgeimat astet, kuid kuuendal ringil lõikas juba varasemalt mainitud viimases kurvis endale näppu ning oli sunnitud tagurdama, et võidusõitu jätkata. Peale seda leedukas enam Leitenile ohtlikuks ei saanudki.

"Bagide tase Eestis on kõvasti tõusnud. Autod teil eestlastel on jube võimsad ja palju kergemad kui minu oma. Minu vana bagi kaalub ligi kaks tonni, eestlaste omad on vaata et 300 kg kergemad," kommenteeris Audrius Pilipavičius. Ta lubas, et päris viimaseks etapiks Piiroja talle ei jää ning proovib vähemalt korra veel võidukarika enda kätte saada. "Ma olen juba vana mees. Varstu auklik ja raske etapp mu tervisele ilmselt head ei tee. Küll aga tulen Smiltene etapile välja. Eks seal näha ole, kas suudan seal võita ja eestlastele näidata, et olen ikka kõva sõidumees."

Kolmandaks tuli selle hooaja positiivne üllataja Mikk Mäesaar. Bagide klassis debüüthooaega tegev mees kogub iga etapiga kiirust ning ähvardab üha enam Leiteni kindlana näivat liidripositsiooni.

Veoautode GAZ 51 klassis käis esikoha peale võitlus kuni viimaste ringideni. Ajasõitude kiireim mees Bruno Leimanis jäi esimeses poolfinaalis Marko Tiinasega hätta, loovutades talle parima stardikoha teiseks sõiduks. Teises poolfinaalis sai lätlane stardist paremini minema ning hoidis eestlase kindlalt seljataga. Finaalis kavaldas Leimanis taktikaliselt Eesti võidusõitja üle, kui sõidu esimeses pooles jokker-ringi läbis ning end kindlalt Marko Tiinase taha haakis. Tiinas ei suutnud Leimanise ees edu sisse sõita ning pidi viimasel ringil "jokkerisse" minnes koha loovutama.

Kolmandaks tuli viimastel etappidel stabiilset sõitu teinud Veiko Hirsnik.

Poolfinaalides head kiirust näidanud Andre Mõttus oli finaalis tehnikaga hädas ning lõpetas sõidu viimasena. "Ei tea, mootor ei olnud täna hea, kurvides oli selline tunne nagu bensiini ei saanud kätte. Täna ei olnud minu päev, aga kaotada tuleb ka osata," lausus Mõttus.

Veoautode GAZ 53 klassis paistab olevat selgunud selle hooaja suurim ebaõnnestuja. Nii Varstus kui ka Tapal tehnikaga hädas olnud mullune Eesti meister Erko Sibul lõpetas laupäevase võistluse pärast esimest poolfinaali, kui tema auto mootor kolisema hakkas.

Piiroja etappi valitses hooaja kulgedes üha paremat vormi näitav Mait Mäesaar. "Täna lihtsalt oli minu päev. Auto oli väga hea, rada oli vaatamata tolmule ka väga hea. Lihtsalt kõik klappis," rääkis Võrumaa võidusõitja.

Teiseks tuli Toomas Repp, kes tegi endale omaselt stabiilset ja puhast sõitu. Esimeses poolfinaalis oli mees teine ja teises neljas. Finaalis sai ta hea stardi ning vaatamata Andres Alliku rünnakutele hoidis kindlalt teist kohta. Kolmanda poodiumikoha kindlustas sel hooajal esmakordselt Andres Allik. Muidu kõva sõidumees on varasematel etappidel nii ebaõnne kui ka tehnikaga maadelnud, kuid seekordne poodiumikoht oli auga välja teenitud.

Finišis oli Alliku auto juures tunda tugevat põlemise haisu. "Kogu elektrisüsteem põles maha. Viimasel ringil auto nii hullult plärtsus ja paukus, et ma mõtlesin, et sõit jääb pooleli. Vahepeal pidin juba ukse lahti tegema, et põlemise haisu välja lasta," kommenteeris Allik.

Veoautokrossi meistrivõistluste järgmine etapp toimub 21. juulil Tapa krossirajal.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia