Tekkis sõbraga plaan GAZ 53 krossiauto ehitada. Aga kuna finantsi pole ropult, siis küsimus, et kas 53 klassis on plaanis ka suuremad reeglid kehtestada - 51 on juba nii kalliks läinud, et sinna klassi minejal peaks olema kohe mingi 200k raha võtta. Kas keegi teab ega EALil pole plaanis 53 klassile rohkem piiranguid panna, et oleks külameestel ka mõtet endale võistlusauto ehitada?
Segan veelkord küsimus kuidas saab sellist lauset tõlgendada mitutmoodi : 3.8. Masinaklassis Gaz -53 on lubatud kasutada vaid algse (Gaz tüüpi) süütejaoturiga , ühe süütepooliga süütesüsteeme.?? Kui võib tõlgendada seda nii et võib kasutada ka teisi süütepoole , siis võib ju mis iganes lauset tõlgendada väänan nii nagu heaks arvan siis võib ka järgneva tõlgedada nii ja naa nagu eelneva : 3.2.Silindriplokk , plokikaan (-ed) ja sisselaskekollektor peavad olema algsed (Gaz tüüpi).
Birger võiks aru saada ,et siin käib jutt ennekõike bagidest ,mille tehnilised on oluliselt erinevad kabiinide omast.Vabaks lastud ja kalliks aetud 51 kabiin ei ole küll hea võrdlus 53 kabiiniga. Ja kui meil Aivar,iga ongi teatud küsimustes eri arusaamad ,siis siin soovitaks lugeda tema postitusi nii kaua ,kui omale ka kohale midagi jõuab. "Tehnilisi" kritiseerimas olete kõvad mehed, aga ise ei ole oma klassi kohta käiva infogagi tutvunud. Kogu pundist, kes 2009 väljas käisid, leiaks ehk ühe käe näppude jagu masinaid ,mis 100% vastavad nõuetele. Edu lahmijatele.
ei mis muidugi kõik võiks sõita , aga siis tuleks sõidud teha sellises kohas kuhu kõigil oleks võimalik odavalt kohale tulla , sest kõigil ei ole ju võimalik osaledagi , sest puudub raha selle jaoks.
Tere
Autor: qunnar
11.11.2009 10:35
Ärge hakake olemasolevat süsteemi tingimuste suhtes lammutama. Kuid üks asi jäi kriipima hinge. Veokamehed ja bagimehed võiks olla ühe mütsi all ses mõttes, et osaletaks ikka kõikidel võistlustel. Pealtvaatajana teise Eesti otsa sõita vaatama minnes tekkib pettumus kui üks klass puudu on. Sellega võib kaasneda publikuhuvi kahanemine jne.
mina küll ei ole sealt klassist , aga mul on ka selline arvamus et kui reeglid on olemas ja neid niikuinii ei täideta siis võiks ju masinaklassi gaz53 üldse vabaks lasta ja olekski kõik mured lahendatud ju , kes jaksab sõidab siis 53 ja kellel rahakott ei kannata siis 51 ja ongi kõik . ei ole seda paberit mõtet ja raisata ju ja neid tehnilisi tingimusi kirja panna.
kui sa aivar pole veel aru saanud siis ongi see klass juba nagu vabaklass tegelt tee mis tahad keegi nagunii ei kontrolli tänan küsimuste eest mina arvan et su küsimustele päris viiele ie vastaks aga koosolekul arutame kindlasti võibolla mõni kogenum mees oskab aidata ma arvan et sõitjad ise otsustaksid üks meeles et kuidas edasi jätkata kui kõik on nõus et laseme sama targalt edasi siis las minna mina ei keela ju mõne bagi juurde ehitamine ei ole ka probleem aga just mootor ongi mille taha seisma jääks
Igor, miks sa lahmid kohe järgmisse äärmusesse, et laseme siis täitsa vabaks? Süsteem on seni siiski halvemini või paremini toiminud. See täitsa vabaks laskmine on naabrite (Läti, Venemaa) juures järgi proovitud ja asjad on peesse läinud. "Standardi" nõudmisel mõtle parem järgmiste asjade peale. Ja kui lahendused leiad, siis vormista ära ning esita paberil komiteele - keegi ei välista, et võib-olla ollakse sinu ettepanekutega nõus. 1. Mis on "standard"? GAZi mootoritel ja juppidel on nii palju modifikatsioone, et neist pole kellelgi ülevaadet. Kas näiteks PAZ bussi raam on standard? Kas PAZi vänt- ja nukkvõll on standard? Kas sina suudad kõik modifikatsioonid üles kirjutada ja grupeerida, kus lõpeb "standard" ja algab "mittestandard". 2. Kuidas ja milliste kuludega sa kõike mõõtma hakkad? Kas sina oled nõus, et iga võistlusnädalavahetus algab reedel, sest tunni-paariga ju kõiki autosid korralikult kontrollida ei jõua. Kas sina oled nõus, et su auto mootor, käigukast, tagasild kisutakse põllu peale laiali? Või on sul mõtteid, kuidas teha seda korralikus garaazhis? Millal? Kelle poolt? Kus? Jne, jne. 3. Mis siis saab, kui sinu jutt "kindlasti tuleb sõitjaid juurde" ei osutu siiski tõeks? Tuleb rajale 4 vabaklassi bagi ja 4 "standardklassi" bagi 53. Kumbki klass ei saa MV arvestust, kahe aasta pärast tuleb lihtsalt tõdeda, et tahtsime kahe, aga ei saanud ühtki klassi.
jah ega mina ei kurdagi enda bagi mineku üle ja mehaanik ka mul oli ikka kõva sõidumees ehk kunagi saan ka tema rajale eks koosolekul saan siis seda kriitikat veel kuulda ja seal see jutt ka lõpeb üks kord ma teeks siis ettepaneku et laseks siis selle mootori ültse vabaks paneks turbsi ka veel peale,kui nüüd aus olla siis jääbki kõik sinna rahakoti taha ega enam ei ole mõtet neid vanu 53 mootoreid kokku osta kui tahad sinna esiotsa meeste hulka kuuluda ega ennem aru ei saagi kui ise sõitma akkad ega zaika jubinad akkavad ka otsa saama ükskord kui juhuslikult tellimuse peale ei saa kuskilt nagu tiideperg ütles et ta on juba kõik vabad juppid eestimaalt kokku ostnud vaatame mis siis sellest klassist lõpuks välja tuleb kui nii edasi siis peab ikka kuiki edasi arendama seda mootorit ja väga head videod on sul edu sullegi
Keegi mike-Andres Hall on jah siia eesti keele eksamit tulnud tegema vist.Ei tea valesse kohta sattunud igatahes. Mis puutub orig.53 ,Tshaika jms iganes vaba klassi oli aasta tagasi foorumis selline teema.Siis oli algatajaks navigaator.Mina kui pealtvaataja olen eelpool kommijatega nõus ja uute klasside tekitamine mõttetu. Igor- Sinu bagi näitas 2008 Tapa krossi mehhaanikute sõidus ju tagatulesid nii Ramatsi,Kozla,Maniusise kui kõigile teistele tegelastele.Kozla bagi siiski võitis.No mul on miskit ka videos alles. http://www.youtube.com/watch?v=g752Kt7BOO0
"mike" on vist rally.ee emakeele kirja kontroll kes jälgib et kõik kirjutaks täpselt kirjamärkidega muidu ei saa keegi aru millest jutt eks jah siin on õige koht otsida komasid jne :) aga edu sulle ja ma loodan et ostid ka tesites kommetaarides vead üles edu ka sulle edaspidiseks !
kae kus kirjatark tuli välja see kes oskab lugeda see saab aru mis on mõeldud ega otsi komasi ja punkte ega me kirjndit ei kirjuta või eksamit tee see ongi neti keeel kui ei meeldi paranda vead ära ja kirjuta uuest minu auto on küll reegleid jälgdes ehitatumuidu polekski vast sõitma saanud .
Andke nüüd andeks, aga kui vaadata arvamuse avaldajate (kristo27 ja bagimees) kirjaoskust, mis ei vasta elementaarsetelegi nõuetele, siis kuidas saab nõuda kirjalikult ülestähendatud tingimuste täitmist? Rääkimata sellest, et selline ilma kirjavahemärkideta ja loogiliste lauseteta sõndadevoog näitab ilmset lugupidamatust teiste kommenterijate ja lugejate vastu.
Jumala õige jutt ega paberi peal võib kirjutada et peab olema originaal see ei tähenda et siis orignaal on kuna keegi ei kontrolli ja väidetavalt ei olevat võimalik kontrollida tehniline koosneb piduri tulede kontrollist ja kleebise asukoha määramisest kus võib olla kus mitte, kas üldse on mõtet võistlustel tehnilist kontrolli mina isiklikult arvan et pole üldse vaja, piduri tuled võib stardi kohtunik ka üle vaadata stardis ! Nii et minu poolt ka jõudu kõigile kes aretavad ja teevad GAZ 53 "ORIGINAALI"
ORIGINAAL
Autor: ZzErxzZ
07.11.2009 16:34
pmts kui hakkate Gaz 53 ehitama siis tagumised pidurituled on kohustuslikud (aeg-ajalt kontrollitakse) ülejääk on jumala pohhui.hea on kui korra hooaja jooksul kapoti alla vaadatakse.
ei ole teiega päris nõus no aga eks igal ühel on oma arvamus nendest asjadest ja aivar sina pole küll nüüd see õige mees ütlema milline klass mulle sobib või ei sõbi see on hea kui toimub arutelu saame ka asjadest selgust.muidugi võite öelda et kui ei meeldi ära sõida või kui tahad võrdsust mine kapiini sõitma egas olengi mõelnud selle üle seal reeglid paigas tegeliku vastuse saame peale koosolekut mis toimub 22 kuupäeval tartus siis on näha mis ütlevad reaalsed sõitjad või laseks ültse mootori vabaks vaatame mis saab milliseid lennukeid akkab rajale tulema 2009 aasta oli küll 53 klassis ainult 2 meest kes tegid kõik etappid kaasa mina küll ei arva et siin midagi rõõmustavat oli ja ma arvan et ei pea ka keeki akkama personaalselt korraldajaga kokku leppima kellele karikaid jagada ega sõitjad ainult nende kopsikute pärast seal ei sõida korraldajad peaksid ültse sõitjatele peale maksma et nad ültse sinna enda tehnikat lammutama tulevad
Klassiarvu suurendamine
Autor: villu
06.11.2009 08:08
Mina ka Aivariga täpselt sama meelt, et klasside suurendamine ei too juurde sõitjaid (kindlasti on selles osas ka erandeid). Olen näinud sarju, kus klasside reformimisega on tegelikkuses terve sari varjusurma saadetud. Veokakross oli 2009. hooajal Eesti mastaabis siiski kõige osavõtjaterohkem krossiala ja ei maksaks seda lõhkuda. Alles me saime kõik klassid nii osavõtjaterohkeks, et igas klassis on ikka "kogu raha eest" midagi vaadata. Eks kõik tahaksid vähemalt korra võidukarika saada, aga tegelikult liigutakse siiski sellistest klassidest ära, kus konkurents pisike või puudub üldse - ei ole ju tore sõita sellises klassis, mille ajal pealtvaatajad lõunapausi teevad, sest konkurentsi ei ole ja lihtsalt ei ole midagi vaadata. Seega mina ei pooldaks uute klasside tekitamist. Kui korraldajatega kokkuleppele saate, siis ei keela neil ju näiteks karikat välja panemast parimale kollasele autole ja kiireimale standardmootoriga autole. Selleks aga ei pea EMV mõistes uut klassi tegema, piisab vaid korraldajaga kokkuleppele jõudmisest, kes lepib kokku tehnilisega, et tuleks sellised autod välja noppida ja annab teada ka kommentaatorile, et klassisiseselt on veel teinegi arvestus. Sedasi säiliks publikuhuvi. EMV seisukohast aga oleks see korraldajale lisakulutuse juurde toomine karikate näol ja samuti publikuhuvi vähenemine, mis mõlemad otseselt korraldaja rahakotist raha röövivad ja kui mitte otseselt, siis kaudselt kohe kindlasti, mõjub see ka sõitjatele.
Ning kui sa bagimees järele mõtled, siis väga vähesed mehed on tulnud ja (konkurentsitihedas) klassis kohe paugutama hakanud. Paar-kolm aastat jõlgutakse ikka sabas, alles siis jõutakse poodiumile. Erandiks on vaid bagi 53 olnud, kus vähese konkurentsi tõttu on vist kõikidel meestel shampuse järgi asja olnud. Ka stadardklassis hakkab keegi viimaseks jääma. Oletame, et sina võidad selle, aga siis tuleb järgmine uustulnuk ja ütleb, et asi pole ikka aus - temal on pidevalt üks kolb puruks ja karburaator umbes, et teemegi järgmisel aastal katkiste autode klassi. Kuhu edasi?
Ma julgen ka sulle vastu vaielda. Kui sina sõitma hakkasid, olid ju 53 bagi tehnilised tingimused teada ning need olid täpselt samasugused kui praegu. Miks sa siis valisid klassi, mis sulle ei sobi? Tingimused muudeti praegusteks just sõitjate soovil. Tõsi, bagi 53 mehi oli siis vähe - Tiideberg ja enam-vähem kogu lugu, kuid nende soov oli selge - laseme vabaks, et saaks lätlastega võidu sõita, mitte neilt ringiga tappa saada. Eraldi standard-klassi loomisel pole miskit mõtet. See jutt, et tuleb sõitjaid juurde, on lihtsalt laest võetud. Ei tule ta midagi. Ja nagu siin juba õigesti märgiti - kummaski klassis hakkab olema umbes 3 sõitjat, kes nagunii koos stardivad. Ühe hooajaga võid ju riiulitäie karikaid koguda, kuid ära unusta üldjuhendi sätet, mille põhjal MV arvestust ei saa, kui alla 7 sõitja ja kui niimoodi juhtub mitu aastat järjest, kaotatakse klass üldse MV kavast.