Ralli on geenides nii Drivestonia korraldajatel kui ka seal osalenud autodel
20. ja 21. juunil toimus esitlussõit Drivestonia 2024. Teistkordselt korraldatud ürituse üheks tõmbenumbriks oli sportauto Kimera Evo 37, mis meenutab omaaegset B-rühma monstrumit Lancia Rally 037.
Drivestonia 2024 näol oli tegu tänavalegaalsete autode sõiduüritusega, mille hulka kuulus ka kümme lisakatset, kus autod startisid minutilise intervalliga.
"Drivestonia oli kahepäevane autosõiduüritus kaunitel asfaltteedel, hõlmates 650 km ja kümmet suletud teelõiku. Teede sulgemine oli vajalik ürituse ladusaks ja turvaliseks läbiviimiseks," rääkis Margus Murakas, kes on sellise sõidu korraldamise üks eestvedajatest. "Tegemist on lihtsalt autosõiduüritusega, kus osalejad sõidavad oma autodega, naudivad Eestimaa teid." Murakas rõhutas, et Drivestonia näol ei ole tegu võistlusega.
Sõit algas neljapäeval Tallinna külje alt, läbis Põhja-Eestit ja Peipsi äärset piirkonda, Lõuna-Eestit ning lõppes Pärnus. Rallisõpradelegi oli trassil tuttavaid kohti - nii olid kiiruskatsed näiteks Krüüdneri - Valgjärve vahel ning Kündja, Haanja ja Rõuge piirkonnas. Selle teekonna võttis ette 60 autot.
"Kõige eksootilisemad külalised meie teedel olid Itaaliast. "Nagu stardirivist näha, Itaaliast tulnud Dallara ja Kimera. Need on ägedad autod! Lisaks Porsched, Ferrarid, ja muid erinevaid autosid," märkis Margus Murakas.
Organisaator Henri Murakas ütles, et Dallara ja Kimera kohaletoomine oli pikk protsess. "See oli kuudepikkuse töö vili, kuna erinevaid autoüritusi on nii Euroopas kui ka maailmas suviti palju. Meie õnneks on Drivestonia maailmas ainulaadne üritus ning eks see vist otsutavaks saigi."
Dallara meeskonna moodustasid Andrea Reggiani ja Roland Murakas. Kimera Evo 037 sõiduomadusi demonstreerisid itaallased Roy Mazzucchelli ja Andrea Cadini.
Omaaegse võistlusauto Lancia Rally 037 hing elab edasi Kimera Automobili ehitatud sportautos Kimera Evo 37, mida valmistatakse alates 2021. aastast Itaalias Cuneos. Lancia Rally 037 oli keskmootoriga sportauto, mille rallivariant ehitati 1980. aastate algul autoralli MM-sarjas osalemiseks. Tollal B-gruppi kuulunud võistlusmasinaga on edukalt võistelnud Markku Alén, Attilio Bettega ja Walter Röhrl. Sellise autoga jõudis Lancia MM-sarjas tootjate arvestuses 1983. aastal tiitlivõiduni. See oli viimane tagaveoline ralliauto, millega on autoralli maailmameistrivõistlused võidetud.
Kimera Evo 37 kere on valmistatud süsinikkiuga tugevdatud plastikust. Kahe topeltõõtshoovaga šassii ees ja taga töötas välja Öhlins. Süsinik-keraamiline pidurisüsteem pärineb Brembolt. Võrreldes Lancia 037-ga, on Kimerat moderniseeritud. Näiteks on sellel LED-tuled, mitteblokeeruv pidurisüsteem, kliimaseade ja kaamerapõhine sisepeegel. Auto kaal on 1050 kg ja selle jõuallikaks on 371 kW (505 hj) neljasilindriline bensiinimootor, mille töömaht on 2150 cm³. Auto kiirendab 100 km/h kolme sekundiga ja selle tippkiirus on 310 km/h. 6-käiguline järjestikkäigukast, mida kasutatakse ka autodel Audi R8 42 ja Lamborghini Gallardo. Näidikutepaneel on moodne interpretatsioon algsest originaalist Lancial. See on disainitud, arendatud ja valminud Itaalia-Ameerika ühisettevõttes Racing Tech.
Teadaolevalt maksab üks selline kaasaegne sportauto Kimera Evo 37 tublisti üle poole miljoni euro.