Mind on pikemat aega huvitanud kaardilugejate tegevus. Kahjuks ei ole sellekohast infot kuskilt kätte saanud. Tuttavaid rallimehi ka ei ole. Äkki mõni kaardilugeja on nõus avama saladuskatet oma tegevusest.
Mõned esmased küsimused:
1. Kuidas toimub rajalegendi koostamine ? 2. Mida sisaldab rajalegend ja milliseid tingmärke kasutatakse ? 3. Kuidas toimub kaardilugeja ja sõitja vaheline suhtlus sõidu ajal ? ( sidevahendid jne ) 4. Millised on kaardilugeja lisaülesanded ?
( Äkki keegi teab mingeid linke või viiteid kaardilugejate töömaile. )
Ei hakanud uut teemat tegema
Autor: urueesel
08.09.2003 13:08
Aga teab keegi, kuskohast osta kõikidele nõuetele vastav ja mitte sigakallis kiiver autorallis kasutamiseks? Olen kõiksuguste vihjete eest tänulik.
Kaadri lugemine
Autor: kristo864
08.09.2003 15:25
1) Legendi koostamine toimub erinevalt oleneb kuidas kirjutamine on kokkulepitud sõitja ja kaardilugeja vahel. Legendi kirjutatakse lihtsalt katset läbi sõites(aeglasel kiirusel) ja see toimub päris mitu korda(sest alati kirjutatakse mingeid märke juurde). 2)Legend sisaldab: kurivini jäänud meetreid (300m.). Kurvi raskusastet või käiku(1-4 näiteks .. oleneb sellest kuidas on kokkulepitud.), siis veel P või V tähendab kuhu poole kurv keerab. ning siis plussid ja miinused, NÄIDE:
80 P3 jätk 2 üheks Teeltmaha (tähendab) 80meetrit, kolmanda käigu kurv läheb üle teravaks mahapöördeks teelt
180 P4-- (tähendab) 180Meetrtit, kurvini neljanda käiguga(ca 150kmh), keerab kell1 kuni pool2 ((kell 12 =otse)) SEE OLENEB JÄLLE KUIDAS ON KOKKULEPITUD OMAVAHEL 3) Kaardilugeja ja sõitja vaheline suhtlus toimub ikka rääkides , kasutatakse sidet ja see oleneb juba rahakotist vaata http://www.itaaliaauto.ee/sparco 4) kaardilugeja ülesanded on erinevad oleneb sellest kuidas on auto ehitatud ja mis üledssanded kaardilugejale on jäätud. M.Parkil on näiteks tuled, kojamehed, jne . Et juht peaks ennast sõiduaeg vähem segama kõrvaliste asjadega.
Mina sain endale informatsiooni kaardi lugemisest ja kirjutamisest http://www.hot.ee/vrt
Lugedes "Viru Rally" juhendit, siis: 1. Mida kajastavad rajadokumendid ? 2. Kõikide kiiruskatsetega saab tutvuda kolm (3) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt. Võistlusrajal viibimine enne kindlaks määratud aega (Viru Rallyl 21.augusti 2003. aastat kella 08.00 ) toob endaga kaasa stardikeelu (vt. Art. 3.2.). 3. Rajaga tutvumisel on kiiruskatsetel üldine kiirusepiirang 80 km/h, kui see pole alandatud liiklusmärkidega, korraldaja märkidega või tähistustega legendis. (seega, järelikult peaks legendi tooriku saama võistlejad koos rajadokumentidega ? ) 4. Tutvumisautod.Rajaga tutvumiseks võib kasutada liikluseeskirjadele vastavaid seeriaviisil valmistatud üldliikluseks ettenähtud sõiduautosid (FIA GP Art.14.3) ja Liikluseeskirjadega lubatud kumme. a) tutvumisautode ülevaatus ja tähistamine toimub kindlaks määratud ajal, kindlaks määratud kohas (21.augustil kell 8.00) LK 3 stardis.
Kahtlen pisut, kas legendis ikka kajastatakse kurvini jäänud meetreid. Seda õiget hetke on kiiresti liikuvas autos väga raske, kui mitte võimatu registreerida...?
meetrid
Autor: kristo864
08.09.2003 21:29
loomulikult on ka kasutuse trippmasterid mis teevad asja kergemaks (endal kogemusi trippmasteriga ei ole ) .Kinnitan sulle et kurvi meetrid loetakse ette .. seda sa võid üks kõik kelle käest küsida kellel on kirjutamisega kogemusi. Krt küll mul ei ole enam arvutis ühtegi näidet skännitud legendist . Kuidas siis juht teeb vahet kas kurv tuleb 50m pärast või 300m pärast ahh ?? kui kiirused on suured ja tee on kurviline siis on hea kui sa tead millal see kurv võib tulla . Muidu võib väga rängalt võsavahele panna
küsimus??
Autor: kristo864
08.09.2003 22:47
mina ise ei ole ühtegi kiiruslegendi kirja saanud tõesti , aga nii palju kui mina seda õppind olen siis see niimodi on . Sellega seoses tekib mul üks küsimus kuidas lambasass paneb kirja sellise asja lühemalt : 70meetrit, aeglane kurv , esimene või teine käik keerab 90kraadi,kitsas! ei tohi libiseda , Kui seda lugeda kas siis ei saa lõik otsa ?? sellel juhul on vahemaa veelgi väiksem?
kirjutamine
Autor: kristo864
09.09.2003 15:23
nagu ma ka ennem ütlesin kirjutatakse legende väga erinevalt , ja käikude järgi kirjutatakse eestis ikka küll näiteks: Madis Mägi - Priit Kõrgesaar kirjutavad käikude järgi.
tänan dtheater ! sinu antud lingid on väga head. pean nüüd inglise keelega pisut maadlema, et mõista, mis kirjutatud :)
legend
Autor: kristo864
14.09.2003 13:45
ega mina ka oma vfts iga TRENNIS aeglaselt ei sõida. sõna peaks olema võistlustrassiga tutvumine.
Legend
Autor: Subaru1
15.06.2009 19:22
tere.Mina tahaks teada selle kaartilugemise kohta seda, et mida tähendab lehendis parem 4 pluss pikalt või parem 4 miinus. tähendab mida tähendavad need ++ ja --. või yltse + või -
kas kell või käik.
Autor: mitsu
15.06.2009 20:31
P4+ on paremkurv,mille raadius suureneb pidevalt s.o avaneb sirgemaks ja saab gaasi juurde lisama hakata.Miinus on vastupidine tegevus s.o,et raadius väheneb.Selline kurv on kaval kuna vale kiirusega sisse minnes võib end võpsikust või põllult leida.
meile tähendab 4+, et kurv on kellaosuti suunas 4 ja natuke peale (4,5); täisnurgast rohkem, aga päris nii maha ei pea hoogu võtma kui tagasipöördes. Aga just nii ongi, et erinevad kaardilugejad kasutavad erinevaid märke/numbreid/tähti erinevas kontekstis ja tähenduses. Mõned kasutavad + ja - hoopis selles tähenduses, kas kurv on positiivse või negatiivse kaldega.
äitähh
Autor: Subaru1
16.06.2009 12:43
See oligi mul üks suurimaid muresid.muidu teistest asjadest sain nagu aru aga just need plussid ja miinused aga nüüd sain korralikult aru sellest ka ÄITÄHH
kurvini jäänud tee.
Autor: Subaru1
16.06.2009 12:50
tahksin veel teada seda, et kuidas legendi koostades kurvini jõudmis tee ära mõõdate nagu 80 P3 jätk 2 üheks Teeltmaha (tähendab) 80meetrit... kuidas te teada saate et just 80 meetrit või võtate selle umbes.
Seda saab jälle kahte moodi teha, oleneb sellest, kumb sulle endale paremini istub. 1) Piloot võib selle määrata oma silma järgi, et kuidas talle tundub. 2) Kaardilugeja või piloot toksib koguaeg sõrmega trippi nulli, et saada täpseid andmeid.
Lisaks tahaks veel seda mainida, et legendi koostamine on VÄGA personaalne asi, igal inimesel on legend erinev. Kui jälgida netist kasvõi kellegi onboard videoid, ei pruugi sa legendiga sammu pidada, mis siis, et legend peaks teoreetiliselt olema samasugune nagu sinul. Kui sa hakkad legendi koostama, muutub see sul aja jooksul märgatavalt, sest alguses igal rallil on midagi uut mida sa varem pole pidand kirjutama. Põhiline on see, et legend jäeks sinu enda jaoks kergesti mõistetavaks. Alguses ei tasu hakata kohe mingit ulmeliselt keerulist legendi tegema, sest see võib sinu enda jaoks halvasti lõppeda.
Tegelikult ei koosta legendi mitte kaardilugeja vaid piloot. Vähemalt meil oli sõites nii. Rajaga tutvudes loeb piloot legendi ette, mille paned kirja nii nagu oskad. Pärast loed selle talle samamoodi ette. Siit tulebki erinevate sümbolite kasutus, kes kuidas suudab legendi kiiresti kirja panna ja pärast uuesti kiiresti ette lugeda. Võiks ka lihtsalt "raamatut kirjutada", kuid sümbolite süsteem ongi selleks, et kirjutada ei jõua, veelvähem jõuab peenes kirjas teksti hüppavas autos välja lugeda.
Aga legend on ikka piloodi jaoks ja pead seda lugema nii nagu tema seda soovib, kuidas selle kirja paned, on täiesti kinni ainult sinus, peaasi, et ise aru saad, mida oled kirja pannud.
kaardilugemine
Autor: wireless
16.06.2009 17:14
Minu teada on nii, 3 tutvumist, vahel ka 2: 1. kord - piloot loeb ette legendi ja kaardilugeja märgib üles. 2. kord - kaardilugeja loeb ette legendi ja piloot teeb parandavaid märkusi ja selle järgi korrigeeritakse( kui on 2 tutvumist, siis on see 2 tutvumine eriti tähtis ) 3. kord - kaardilugeja loeb ette legendi ja kontrollitakse viimaseid vigu. Sageli on see rohkem läbisõitmine kogenenud rallipaaridel. :)
Oli siin küsimus rajadokumentide osas. Rajadokumendid on põhiliselt legend ja siis ka bülletäänid, kus on kirjas mõningad muudatused ja parandused nii legendis kui rallijuhendis, kui neid on tehtud. Legend on raamat, kus on täpselt kirjas marsruut, mida mööda peab ralliauto kogu ralli kestel sõitma ja ka ajatabel. Ehk siis kogu tee alates servicepargist kuni parc fermeni, kaasa arvatud kiiruskatsed. Sellest marsruudist kõrvale kalduda ei ole lubatud (sõita näiteks ühelt kiiruskatselt teiseni mingit teist teed mööda), kuna ühe kiiruskatse ajakontrollpunktist (AKP) teise kiiruskatse AKP-ni sõitmiseks on ette nähtud konkreetne aeg. WRC-s kontrollitakse selle nõude täitmist autole paigaldatud GPS seadme abil. Kui sa jõuad AKP-sse varem või hiljem, saad ajatrahvi. See, mille järgi sõidetakse kiiruskatseid, on piloodi ja kaardilugeja poolt koostatud kiiruslegend ja seda põhimõtteliselt rajadokumentatsiooni hulka ei loeta, kuna pole ametlik dokument ja selle alusel ei saa esitada mingeid proteste jms.
Legendile mõeldes unustasin, et üks ütlemata tähtis dokument on ka võistlusjuhend, mis tuleb kindlasti sügavuti läbi töötada, sest seal on kirjas kõik võistluse korraldust puudutav info. Alates võistlustrassi pikkusest lõpetades rikkumiste eest määratavate trahvidega. Ühesõnaga hästi oluline dokument.