Kui vanalt saab hakkata rallit sõitma ja mida selleks teha tuleb. Kas tuleb käia rallikoolis või...?
...
Autor: Tarmop
09.10.2009 23:46
Esialgu ei saa minu meelest midagi peale külarallide ja jäärada,sest turvavarustus ei tundu reeglitele vastav olevat.
Autoralli
Autor: R.Pronin
09.10.2009 23:03
Tere kõigile. Küsimus oleks? Millist rallit ma sellise autoga sõita saan ja mis Rühmas saaks sõita. Panen autost pilte üles http://www.rally.ee/?a=a021&b=4421 Muidugi on mõned asjad mida on vaja ümber ehitada aga ph on auto ralliks valmis. Aitäh mingisugusegi info eest.
reklaamist/sponsorlusest veel niipalju, et peab arvestama ka oma sõiduoskust, sest eriti ei taha uskuda, et firmad tahaksid toetada autot, mis mingit tulemust ei näita ja suurema osa ajast kuskil kraavis veedab... teine asi on muidugi tutvuste poolt saadud toetusega ;) aga nagu enne mainitud, et palju siiski sõltub tahtest ja ka ärarääkimisoskusest....
ühe ralli maksumus kõigub tõesti suhteliselt seinast-seina... oleneb mis tasemel sõitmine on ja mis on eesmärk... kui tahtmine väga head tulemust saavutada, siis peab ka arvestama suuremate kuludega... ja üleüldse sõltuvad kulud väääga paljudest asjadest...
Tooks natuke inimesi maapeale tagasi. Aegu tagasi otsisime kah korralikku Samarat. Kui sa leiad selle 3000 krooni eest, siis võid 5000 krooni eest sõpradele välja teha, sest oled auto imeliselt odavalt saanud. Mis puudutab reklaami müüki, siis oma kogemuste põhjal võin 100% väita, et see reklaam autol ei huvita absoluutselt mitte kedagi. Raha leiad ikkagi inimestelt, kelle jaoks autosport midagi tähendab. Ja paljud neist nimme ei taha reklaami autole, vaid toetavad missioonitundest. Kulude kohapealt ma 2000 krooniga ei arvestaks. Pole küll kunagi rahvarallit ekstra sõitnud, aga sportrallis läheb juba puhtalt küttele 2000 krooni ära. Seda siis juhul, kui ei sõideta racing bensiiniga, vaid tanklates müüdava 98-ga. Rehvid ise maksavad 2500-3000 krooni (kui sõidetakse naastudeta talverehvidega, nö vaese mehe kruusarehviga. Võib leida ka kasutatud kruusarehvi hinnaga 500-800 eeku tükk). Pluss osavõtutasu (rahvarallis 800 eeku, noortel vist 300). Pluss litsentsid ja sada muud kulu. Niiet 2000 krooniga on raske toime tulla. Aga kõik muidugi sõltub asjaoludest. Võid ju ralliautoga ise kohale sõita, sellega rada kirjutada, kasutada terve ralli jooksul samu tavalisi rehve, ööbida kodus, olla ise mehaanikuks jne. Siis vead 2000 kronuga välja küll. Kindlasti saab ka mingi sõidumõnu kätte, aga mida aeg edasi, seda suuremaks kasvab isu.
osalemistasu, bensiin (võistlusautole ja reccele), rehvid (kui vaja, siis kas kruusakad või shlikid) ja muidugi oleneb see veel tuhandest pisiasjast, mida auto juures teed. Ööbimine, söömine jne jne. Noh, ma usun, et kuskil 2000 peab ikka arvestama ja ma kardan, et see on minimaalne. Eks igaüks ise leiab, kust ja mida kärpida. Kuid üks on kindel: turvalisus ei ole selleks õige koht. Mõtlen siinkohal ka neid "isetehtud" turvapuure, mida rahavarallis Saaremaal näha võis. Tekib ju küsimus, kas teed puuri selleks, et ellu jääda või selleks, et see sind tapaks.
majandusest
Autor: Frank
01.06.2005 19:27
Aga kui palju läheb muidu üks rahvaralli etapp umbes maksma muidu? Ja mis selle summa sees on (osalemis tasu ....)
tahtmist on vaja. Kui tahta, siis on kõik võimalik. Sponsoreid võid leida ka võõraste seast, kuid pead olema suuteline müüma praktiliselt õhku (ehk reklaami autol). Alusta just sellise autoga, milles end mugavalt ja kindlalt tunned. Oma kogemustest tean, et korraliku Lada Samara saab kätte nii 3000 krooniga, teise samapalju pead kindlasti sisse panema (amordid, kummid, jms). Edasine finants oleneb sellest, kuhu plaanid välja jõuda. Alusta aga siiski algusest ja rahvaralli on selleks ju mõeldudki. Igal juhul jõudu ja nael kummi!
Vaata see sponsori teema on kõige valusam teema igal spordialal. Saan aru, et oled noor inimene ja ise raha ei teeni. Seetõttu räägi isa-emaga:) Kui neil finants puudub (sportralli on kulukas ala, rahvaralli mitte niipalju), siis las isa-ema vaatavad oma tööandjad ja sugulased ning nende tööandjad üle. Ehk kusagilt midagi kukub. Aga kerge ei saa see olema. Alustatakse ikka üldjuhul oma rahakoti peal. Rahvaralli on kõige reaalsem variant, kui peres on mingigi auto olemas, millega rallit kannatab sõita ja kui pere sellega nõus on, et nende autole tekitatakse sajakonna kilomeetriga samapalju amortiseerumist kui tavaoludes mitme tuhande kilomeetriga:)
Kui aga peres või suguvõsas kedagi ei leidu, kes asjale õla alla paneksid, sisi ei ole muud teha, kui tuleb oodata. Oodata kuniks ise raha hakkad teenima ja suudad oma hobide eest maksta.
kui noorteklassis sõita siis vast mõttekam lada, sest see tihtipeale kiirem ja võimekam, aga muidugi palju oleneb sellest, kui palju masinaga vaeva näha... mõni hästi tehtud mosse teeb ka tavalisele ladale ära... kui mosse valida, siis võib-olla tasuks mõelda mosseliiga peale.... seal ka võistlusmoment olemas, seal päris tihe konkurents ja saab ka sõiduelamused täitsa kätte ma usun....
tänan, aga kas keegi oskaks öelda millise masinaga oleks kõige parem alustada. Lugesin ükskord et parim on moskvits kuna odavad varuosad jne. Aga ma arvan et Lada, sellel ka odavad varuosad. Mis te välja pakute. Ette tänades.
vanusest autospordis
Autor: urueesel
29.05.2005 23:21
Rallikoolis käima ei pea, aga kasuks tuleks selline asi kindlasti. Katsun enamvähem kirja panna, kui vanalt kuskil sarjas peaks sõita saama.
sportralli - alates 16 a ja nõutav algaja juhiluba rallisprint - alampiir puudub (klassid kuni 16 a ja kuni 18 a) rahvaralli (noorteralli MV) - alampiir puudub (ülesõidud sõidab lubadega isik) rahvasprint - alampiir puudub (klassid kuni 16 a ja kuni 18 a) superkross - alampiir puudub rallikross - alampiir puudub veoautokross - võistlejate vanusepiir alates 16. eluaastast sünniaasta järgi jäärada - alampiir puudub
Lisaks on teatud sarjades piirangud noortele võistlejatele autode mootoritöömahu suhtes ning vaid 2WD.
Täpsemat informatsiooni saad Eesti Autospordi Liidust.