Korraldajad olid ka seekord Otepää võistlusega kõvasti vaeva näinud, selle eest kiitus neile, kuid kas normaalsed rajad on ka Lõuna-Eestist otsa lõppenud? Mina ei pea normaalseks, kui rahvaspordi üritusel on vaid ühel katsel 5 autot sügavas kraavis. Tahaks teada ka teiste võistlejate arvamust. Mulle isiklikult ei meeldi nii kitsal rajal kahe sügava kraavi vahel laveerida ja see rada kahjuks sõidumõnu ei pakkunud. Rahvaspordi üritusel peaks ikka mingi ohutu eksimisruum ka olema ilma, et end kohe kraavist leiad. Mina ja ilmselt ka mõini teine paraku ei ole rahvaralli "proffid", nagu mõned staažikamad sõitad on. Tahaks rohkem riski piiril sõita, aga sellisel rajal ei julge.
Pandivere rajad olid tõesti head. Täielik nauding, va SS4, kus korduvläbimisel rada väga katki oli ja mul rehv purunes. Aga ka SS1;4 profiil oli super hea! Kahjum et kohe alguses 7 min hanges istusin ja ralli pekki keerasin. Aga harjutamiseks oli väga hea- mu kaardilugeja osales rallil esmakordselt ja õppimist oli meil palju, eriti pimedas. Vaatamata kehvale tulemusele oli fiiling hea!
Rahvaspordi radasi pole just üleliia lihtne valida ja Olen Anttiga nõus rada polnud kitsas , enamus väljasõitte oli siiski aeglasemates kohtades kus mindi punnima .
See kas ma võitsin või mitte, väga palju minu hinnangut radadele ei määra :) . Kraavid olid loomulikult natuke hirmutavad, aga kuna oli teada mis ees ootab, siis tuli sõidustiil korrigeerida vastavaks. Minu arvates lihtsalt ei olnud rajad just ülemäära kitsad, sest lähtudes oma kogemusest, olen sõitnud kitsamatel radadel. Küll aga olin osaliselt sinu kriitikaga nõus. Aga loodetavasti näeme juba Pandiveres, kus saab siin lehel jagatud info järgi tervelt 50+ SS/km jagu kogemust veel juurde hankida erinevatelt radadelt ja kui lähtuda eelmistest aastatest, siis peaks enamik radadest olema pigem laiad ja ilma suurte kraavideta.
Kuna sina 4WD võistluse võitsid, siis ilmselgelt sule rada sobis. Kui ma enda videoid uuesti üle vaatasin, siis nägin samuti, et sõitsin liiga ettevaatlikult ja ei kasutanud kogu raja laiust ära. Mind need kraavid hirmutasid. Sellega olen tegelikult nõus, et rada oli hea, aga ma ei julgenud riskida. Ma ei tunne oma autot nii hästi ja seetõttu eelistan laiemat rada. Nagu oli umbes 4 a tagasi Otepää sprintidel. Aga selliseid kahjuks enam ei lubata.
Ühe kriitikaga ma olen siiski nõus, et shikaanid olid valesti ehitatud! Shikaani läbimiseks peaks olema turvaline viis nii, et tee pealt ei pea autoga lahkuma. Aga seekord olid shikaani tähistused ise niivõrd laiad ja madalad, et võtsid suure osa teest oma paigutusega enda alla ja mööda pääsemine oli väga keeruline, vähemalt osadest. Shikaanid ise olid väga vajalike kohtade peal, ning selles osas ei kurda, kui siis mõned shikaanid olid täpselt nuki taga, ning ilma kaardilugejata ja silma järgi sõites oli neid võimatu näha (sel hetkel kui nägid, oli selgelt hilja). Selle oleks ka parandanud kõrgemad shikaanitähised VÕI 5 meetrit ette poole toodud shikaanid.
Minu arvates oli rada väga äge ja oli mõnusalt palju "looduslikke" kurve mida sai mõnuga võtta. Ja isegi minu autoga mis oli tõenäoliselt gabariitidelt rajal olevatest suurim, mahtus auto ka igalpool praktiliselt risti, mistõttu ei saa ka väita, et rada oleks LIIGA kitsas olnud. Pigem olid suurem osa neist väljasõite põhjustatud ebaühtlasest pidamisest ja liigsest uljusest nendes oludes. Pidamine muutus oluliselt voorude vahel ja ka raja piires oli väga libedaid kohti aga samas lume peal pidas nii hästi, et sai hoo üles. Aga need on talvistel teedel täiesti loomulikud olud millega peaks võistlejad oskama arvestada. Lihtsalt seekord ei olnud tugevaid lumevalle raja ääres mis enamik sellistest vigadest kinni püüaks, vaid pehme vall millest läbi läks väga lihtsalt. Ja lisaks oli VÄGA kasuks kaardilugeja olemasolu kuna oli palju nukke ja pimedaid kurve.
Olen nõus, et inimestel on erinevad maitsed. Raja profiil oli tegelikult tõesti äge. Selle vastu ma ei vaidle. Ja kui vahetult raja ääres ei oleks olnud 1m sügavusi kraave ja rada oleks olnud 0,5 m laiem, et šikaan ei oleks olnud päris kraavi serval, oleks see tõesti väga äge olnud. Mulle isiklikult selline täpsussõit ei meeldi. Et kui eksid, oled kraavis.
Rada oli ju äge!Mille kallal võiks vaid norida on minumeelest raja parem tähistamine rohkem hüüumärke.Isiklikult ei jäänud sellest ühest kolonnis tutvumisest rohkemat meelde kui ees sõitva auto tagatuled.Oleks tulnud ikka kaassõitja kaasa võtta kes oleks stenoga toetand.Aga muidu super üritus ja edu edasistel korraldamistel.Tean,et see ei ole lihtne.