Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Rahvasportlaste koosolek Laitses 5 mail 2016
Autor: kalle666 25.04.2016 18:52
Tere rahvas.Olete oodatud kõik,sõitjad ja korraldajad Laitsesse,et arutada rahvaspordiga seonduvat.

EESTI AUTORALLI RAHVASPORDI ARENDAMISE ÜHING (ERAÜ)
PROBLEEM:
1. Rahvaralli hääbumine Eesti spordimaastikul
2. EAL ebapiisav tähelepanu Rahvaspordi arengule
3. Vähene võistluste korraldamine
4. Võistlejatele puudulik koolituste korraldamine
5. Võistluste korraldamisel turvameetmete karmistumine ja sellele lahenduste leidmine
EESMÄRK:
1. Jõuda 2019 aastaks tulemuseni vähemalt 6 ralli etappi aastas ja 6 ralli sprinti aastas Eesti
erinevates paikades
2. Kasvatada ja tuua võistlema suurem arv noorvõistlejaid J14 miinimum 20 ja J18 miinimum 25
ekipaazi
3. Luua võistlustel võistlemise võimalus paremini kättesaadavaks noorsportlaste seas
TEGEVUSE MÄÄRAMINE:
1. Moodustada laiapõhjaline töörühm (igast valdkonnast esindaja)
2. Koostada ühingu Põikiri ja määrata juhatus
3. Määrata valdkondade eest vastutajad
TEGEVUSED PROBLEMI LAHENDAMISEKS JA EESMÄRKISE SAAVUTAMISEKS:
1. Alustada läbirääkimisi võimalike ürituste korraldajatega
2. Alustada läbirääkimisi kohalike omavaltsustega, saavutamaks koostööd
3. Alustada läbirääkimist EAL-ga koostöö jätkamiseks
4. Leida finantseerimis allikad (sponsorid, omavalitsused,riiklikud meetmed)
5. Leida korralik koostööpartner tugiteenustele (kiirabi, 0-autod, tehniline kontroll,kleepsude
valmistaja kõik mis võimalik siis soetada ühishankena nii tuleb odavam)
LAHENDUSED:
1. Alustada koolitustega, et välja koolitada kõrgetasemeline rajajulgestajate meeskond (liiklus
reguleerimine, kohtuniku koolitus)
2. Alustada noorsportlastele võimalike koolitusprogrammidega, et arendada nende teadmisi
autospordiga tegelemisel (kaardilugejad, võistlustel käitumine, mehhaanikud)
3. Pakkuda tuge korraldajatele ürituste korraldamisel (tegevused, dokumentatsioonid, eelarve
koostamine jne.)
4. Soetada ühingule korralik raja valmistamis seadmed (Arvo teema)
5. Soetada korralik stardi süsteem (min. Kahed katse kellad ja service kellad)
6. Valmistada korralik koduleht ühingule
PROBLEEM
Seoses 2015 aastal tekkinud vastasseisuga EAL-i ja võistlejate vahel on tekkinud olukord,mille
tagajärjel korraldajad (need viimasedki) on lõpetanud ürituste korraldamise.
Kuna Rahvasport ehk siis Rahvaralli oli viimase aja kõige suurema kasvuga sporiala autospordi
maastikul, tuleb moodustada töörühm, kes hakkaks vedama selle spordiala arengut.
On näha seda et EAL pole viimase kahe aasta jooksul teinud mingeid jõupingutusi arenguks, vaid
pigem pidurdab selle spordiala arengut(suurenenud tasud, kindlustus lepingute puudulikkus jne.)
Samuti on tunda, et antud sporiala alamkomitee liikmed ei ole kas pädevad või puudub neil tahe selle
sporiala arenguga tegelada milleks neid on valitud alaliitu.
Seoses EAL-i poolse arengukava puudumisega on jäänud väheks ka võistluste korraldajaid, ning
puuduvad igasugused koolitused antud alaga tegelevatele isikutele.
Kuna riiklikud nõuded avalike ürituste korraldamisel on karmistunud ja nõuavad lisa resursse ja EAL
omaltpoolt kergitab samuti hindasi korraldajale (kuigi peaks hoopis toetama kas finantsiliselt või
seadmetega), siit võib selgelt välja lugeda mis on peamised probleemid miks ei korraldata enam
võistlusi.
Ütleb EAL-i Põhikiri Artikkel 2 p.1 EAL tegevus peab tõstma liikluskultuuri ja -ohutust Eesti
Vabariigis ning võimaldama oma liikmetele FIA eesmärkidega sätestatud
autondusalased tegutsemisvõimalused
Siis jätab EAL oma põhikirja kõige esimese punkti täitmata, sest rahvasport ongi juhtide panemine
sellisesse olukorda, mis on tavaliikluses ekstreemsed olukorrad, kus suurel kiirusel on takistavad
olukorrad. Samuti on see hea algus noorjuhtidel arusaamiseks mis juhtub kui...midagi tavaliikluses
juhtub. On see spordiala ju kõige lähem võimalus õppida kuidas käituda liikluses.
Võtame veel antud punkti teise poole ehk siis võimaldada oma liikmetele tegevusvõimalused, mida
on teinud EAL selle heaks?
Lähme edasi EAL-i Põhikirja artikkel2 p.2 juurde mis märgib ära ülesanded täpsemalt:
p2.1 Liikmete ühishuvide ja õiguste kaitsmine, vastavate sidemete loomine ja koostöö
arendamine nii Eestis kui välismaal
Millist sidemete ja koostöö arengut on teinud EAL-i rahvaspordi komitee??????
P2.6 Sportlaste, kohtunike, võistluste korraldajate, võistlusradade haldajate,
instruktorite, treenerite jt ametnike koolitamine ja litsentseerimine
Jällegi tore punkt, täna võistlust korraldades on võimatu leida miitte leida vaid isegi EAL ei väljasta
korraldajale tehnilise kontrolli kohtunike nimekirja , rääkimatta et ta saadaks kedagi omalt poolt
võistlustele.
Koolitused – millal on EAL teinud rahvasportlastele mingitki koolitust???
Lugedes EAL-i põhikirja siis ei ole näha mingisugustki tegevust rahvaspordikomitee liikmete poolt ega
üldse EAL-i juhatuse poolt oma kohustuste täitmisel põhikirjaga võetud kohustuste ees.
Nähes ka meie naaberriikide keskendumist ning panustamist rahvasportti (Lätis on iga nädalavahetus
üks ravasprint või ralli – keskmiselt 100osalajaga), on mõistlik kokku kutsuda ja moodustada oma
organisatsioon kes hakkab selle ala arendusega tegelema ning kaaluda antud spordiala eemaldumist
või eraldumist EAL-i alt.
EESMÄRK
ERAÜ arngu eesmärgiks on, oma tegevusega saavutada tulemus, kus aastaks 2019 saab olema Eestis
aastas miinimum 6 rahvaralli etappi üle vabariigi ja miinimum 6 rahvasprindi etappi üle vabariigi eri
paigus.
Luua võimalus ning kutsuda antud spordialaga tegelema võimalikult palju noorsportlasi, mille
tulemuselm tekib tugev alusplatvorm suurde rallisse edsipürgijatel.
ERAÜ eesmärkide hulkka kuulub kindlasti noorsportlaste toetamine läbi koolituste ja treeningute
edasijõudmine suurde sportti
ERAÜ eesmärgiks on koondada enda alla kõiki rahvaspordi huvilisi ja sellega otseselt seotud isikuid
(korraldajaid, kohtunikke,sõitjaid ja nende esindajaid)
TEGEVUSE MÄÄRAMINE
ERAÜ Eesmärkide saavutamiseks on vajalikud tegevused ära määrata ja nendele tegevustele määrata
ka vastutavad isikud. Ainult nii on võimalik antud ühingu eesmärgid viia täitmisteni.
Tuleb kutsuda kokku koosolek, kus osalevad:
 kõik võimalikud korraldajad
 sõitjad või nende esindajad
 kohtunike esindajad
 muu abipersonaali esindajad
ERAÜ asutamise koosolekul tuleb moodustada töörühm ja juhatus, mis koosneb:
 korraldajate poolsest esindajatest
 tugiisikutest
 iga võistlusklassi esindajatest
ERAÜ koosolekul tuleb sõnastada põhikiri millega määratakse ära ja kinnitatakse:
 ERAÜ eesmärk
 Juhatus
 Isikud kes mingis valdkonna tegevuste ja täitmiste eest vastutavad
ERAÜ TEGEVUSED PROBLEMI LAHENDAMISEKS JA EESMÄRKISE
SAAVUTAMISEKS
Saavutamaks seatud eesmärkki tuleb ära sõnastada tegevused ja määrata antud tegevuse eest
vastutajad ja läbiviijad.
Üheks oluliseks võtmesõnaks selle ettevõttmise võimekuseks on „omavalitsused“.
Ilma laiapõhjalise koostööta omavaltsustega on raske saavutada eesmärkki, käib ju kogu tegevus
kellegi omavalitsuse teedel. Sellepärast peab olema töörühm kes teeks tutvustavat lobitööd
omavalitsustes ja otsiks nende näol koostöö partnereid. Selle töörühma eesmärk on käija
omavaltsustes tutvustamas mis on RR ja RS ning noorteralli. Teha selgitustööd antud spordiala
vajalikkusest eesti ühiskonnale.
Koostada töörühm kes hakkaks tegelema ja otsima isikuid kes oleks huvitatud korraldama üritusi.
Selle töörühma ülesanne saab olema kindel tugi ja abi tulevaste ürituste korraldajate nõustamisel.
Selge on see et iga üritus nõuab teadmisi paberimajandusest ning avalike ürituste korraldamise
seadusandlusest, seega oleks mõistlik, kui ühingus on inimesed, kes aitavad korraldajatel võimalikel
bürokraatlikel tegevustel
Suur töö saab olema läbirääkimised EAL-i juhtkonnaga ja nendele selgeks tegemine selle ühingu
vajalikkusest, siin saab olla ainult üks kokkulepe, kus kogu sellele antud spordialale laekuvad rahad
lähevad ainult selle spordi arenguks. On selge et EAL on juba kolmas kord rahvaspordi teadlikult välja
suretanud ja pole laekunud rahadest mitte sentigi suunanud spordi arengusse. Ehk siis ainuke jutt
saab esialgu olla kas koostöö või spordiala eraldumine EAL-i alt, mis tähendab teavitust
olümpiakomiteele ja kultuuriministeeriumile.Kuigi see viimane on kõige äärmuslikum tegevus. Alati
on võimalik tülli minna aga kõige targem on leida ühised ideed ja mõtted ning edasine koostöö.
Üks olulisi tegevusi on välja arendada korralik rajajulgestajate meeskond kes omaks samuti ka
nüüdsest vajalikku liiklusreguleerija tunnistust, see tähendab isikkoosseisu koolitusele saatmist.
Selle eesmärgi saavutamiseks on vaja määrata pädev isik, kes vastutab antud küsimuse arengu eest.
Teinegi oluline tegevus millele tuleb määrata vastutav isik, on eesmärkkide saavutamiseks teha
lepingud ja ühekordsed hanked terveks aastaks tugiteenustele. Kui ühing teeb kogu aasta üritustele
hankke tuleb see odavam kui iga korraldaja eraldi. See tähendab et igal rallil on korralik ja välja
koolitatud 0-autode rühm, kes tegeleb oma ülesandega mitte ei testi oma võistlusautot ja ei harjuta
legendi kirjutamist. 0-autode töö on ikka jälgida raja ohutust enne võistluse algust.
Samuti teha kohe terve aastane leping kiirabi teenust pakkuvale ettevõttele ja saavutada nii madalam
hind. Selliseid ühishanke kohti on mitmeid ja see on ka korraldajale kergem kui ta peaks ise otsima ja
sõlmima lepinguid.
Mõtteid kohtumisest Urmoga
1. Siduda rahvaralli noorteralliga
2. Mõelda rajaga tutvumisele (1x 30-50km/h), see lubadus on mõeldud ainult turvalisuse
eesmärgil. Sõitjad saavad legendi lisada ohtlikud kohad. Kindel on see et tänapäeva autod on
juba tehase seades väga võimsad ja kiired, ilma ehitamatta ja kui täna selline auto lasta rajale
ilma tutvumatta hakkabki juhtuma igasugu õnnetusi.
3. Kontroll korraldajatele – Vastav organisatsioon või grupp peaks kontrollima korraldajat ja
tema tegevust et vältida nii öelda rämps korraldajaid. Lepingud radade korrashoiuga,
koristamisega, liikluskorraldusega. Kui üks RR korraldaja peaks mingi jama kokku keerama siis
võib kindlalt väita et selle valla teedel ei ole võimalik enam midagi korraldada pikka aega.

Koosolek
Autor: ivopaulus 03.05.2016 09:52
Tänaseks on enda tulekust teada andnud ainukesena Hr. Nurs
Loodame väga, et koosolekul oleks esindatud võimalikult lai seltskond.

Rahvasportlaste koosolek Laitses 5 mail 2016
Autor: raudmell1 03.05.2016 09:14
Kas EAL-ist on keegi kohale ka kutsutud?

Rahvasprint
Autor: ivopaulus 28.04.2016 08:41
Eesmärk ei ole vähendada, siin räägitakse et see on miinimum mis peaks olema. Loomulikult on hea kui neid võistlusi on rohkem ja see ongi kogu selle ürituse eesmärk.

Rahvasprintide vähendamine?
Autor: serõi 28.04.2016 07:10
Miks on vaja vähendada rahvasprintide arvu? 2016 aastal on kalendris 10 võistlust, kirjeldatud eesmärkide hulgas on kirjas, et 2017 aasta eesmärgiks on kuue rahvasprindi toimumine.

Koosoleku kutse
Autor: kalle666 26.04.2016 17:01
On märgata EAL-i rahvaspordi alamkomitee kas suutmatust või tahtmatust arendada rahvaspordi üritusi, kutsuks kokku kõiki osapooli nii korraldajaid,tugiteenuste isikuid ja sõitjaid(eriti just sõitjaid), et moodustada ühine liit rahvaspordi arenguks ja edasisteks tegevusteks

Paneks paika mõtted ja reeglid, mille järgi edasi tegutseda

Jälgige infot Facebooki lehelt Rahvallid 2016 aadressiga
https://www.facebook.com/groups/1681915568690824/?ref=ts&fref=ts
Samuti kui võimalik andke teada oma osavõtust antud leheküljel või saatke e-kiri:
rahvarally@gmail.com
Palun kirjutage oma mõtetest ja teemadest mida koosolekul arutada.

Koosoleku esialgsed teemad oleks:

Autoralli rahvaspordi ühise liidu loomise vajalikkus
Võistlustingimused ja reeglid aastal 2017
Liita rahvaspordiga noortesport
Edasine koostöö EAL-iga

Koosoleku kutse
Autor: kalle666 26.04.2016 17:00
Olles lugenud foorumites ja kuulanud võistlustel rahvaspordi osalejate muresid, ei saa seda niisama kõrvalt vaadata ja kuulata antud spordialaga seotud probleemidest. Kui ise ei tee siis ei tee keegi seda sinu eest
Seega kallid ja lugupeetud rahvasportlased autospordis, kutsuks teid kõiki osalema koosolekule teemal rahvaralli ja rahvasprindi tulevik ning visioonid kuidas arendada edasi jätkusuutlikult antud spordiala.
Oleks aeg istuda maha ja kuulata selle spordiala kõige olulisemaid tegelasi ehk siis VÕISTLEJAID, kelle jaoks neid võistlusi tehakse.
Olles vestelnud paljude korraldajatega ja asjaga seotud isikutega on kõlanud kõigi suust ühine mure – „miks ei kuulata ära kõiki osapooli kes asjaga seotud“

Koosolek toimuks Laitse rally kompleksis 5.mai.2016 kell 19.00.


Rahvasportlaste koosolek Laitses 5 mail 2016
Autor: keika1 26.04.2016 09:00
5.mai 2016, kell.. ?

| 1-20 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia