Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Online intervjuu Martin Rauamiga
Autor: rally 19.03.2003 13:19
Esmaspäeval, 24. märtsil kell 18-19 vastab rally.ee online ralliajakirja lugejate küsimustele Martin Rauam. Küsimusi saavad esitada rally.ee registreerunud kasutajad siia foorumivormi, nii online intervjuu eel, kui ka vahetult vastamise ajal. Registreerumata külastajad saavad küsimused postitada lehekülje vasemas veerus asuvasse "Teata meile" lahtrisse.

Lõppsõna
Autor: rally 24.03.2003 19:11
Martin Rauam: Suur tänu kõikidele inimestele, kes minu tegemiste vastu huvi tunnevad. Loodan, et suudan korralikult esineda.
Suur aitäh kõigile, kes on mind aidanud. Samuti tänud rally.ee online ralliajakirjale.

Küsimus
Autor: rally 24.03.2003 19:08
Millega tegeled võidusõidust vabal ajal?

Martin Rauam: Olen abiturient, lõpetan Gustav Adolfi Gümnaasiumi. Eks õppimine võtab päris suure osa ajast ära. Nädalavahetustel on testid ja üritused, nii et ega muudeks huvialadeks eriti aega ei jäägi. Olen õnnelik inimene selles mõttes, et töö on mu hobi.
Püüan käia ujumas ja jõusaalis, kuna füüsiline ettevalmistus peab ka olema võidusõiduks.

Küsimus
Autor: rally 24.03.2003 19:04
Sisekaamera oli rallis uus tase, miks te seda tegite?

Martin Rauam: See mõte oli kaua juba, et kaamera panna. Lõpuks tegime selle ära ja tuli päris korralik pilt. Pärast on hea analüüsida, mis läks valesti ja usun, et ka teistel on huvitav vaadata.
Kahju, et me saime ainult kaks katset sõita, hetkel materjali väga sealt ei ole, kuid eelmisest aastast on olemas - mitte küll sisekaamerast - aga korralikult monteeritud videod, mis minu arvates on suhteliselt uus asi Eestis.
Kui kellelgi on huvi nende videode vastu, siis võin öelda, et neid saab avaldatud peatselt valmival koduleheküljel, mille loodame üles saada Tallinna ralliks. Tõenäoliselt muudame ka auto disaini atraktiivsemaks.

Küsimus
Autor: rally 24.03.2003 18:58
Kuidas sul fännidega on?

Martin Rauam: Ebajumalaid meil vist siin ei ole. Kirju saanud ei ole, võibolla Markkole saadetakse midagi... Ametlikku fännklubi mul ei ole, aga eks fänne on siit ja sealt. See on tegelikult väga hea tunne ja suur aitäh neile!
Kui kelleltki tunnustuse saad, see on omamoodi eesmärk, kui nemad juba rahule jäävad - see on hea ja toetus on oluline.
Autogrammide jagamine käib ralli juurde. Vaevalt, et mina neid rohkem jagan kui teised N-rühma sõitjad. See käib nagu asja juurde.

Küsimus
Autor: rally 24.03.2003 18:55
Mis ajast on koostöö Juss Rodeniga?

Martin Rauam: Koostööd oleme teinud selle aasta algusest, kui algas koostöö RacingServicega. Eks Juss on minu jaoks võtmeisik ja suur autoriteet, kellel on väga suur kogemus MM-ilt ja samamoodi E.O.S.-i korraldamiselt. Tihti ta teab soovitada asju, mille peale ise ei tuleks, ning toob meie tiimi õige proffessionaalsuse, nagu see on maailmas. Siis on hea sõita, kui sul on korralik meeskond ja inimesed, kes tunnevad oma tööd.
Kõik on tehtud selleks, et kiiresti sõita.

Küsimus
Autor: rally 24.03.2003 18:53
Millise võidu üle oled kõige õnnelikum olnud?

Martin Rauam: Tagantjärele on seda raske öelda. Eks Saaremaa ralli eelmise aasta võit oli suurem võit, ja see oli hea kindlasti. Aga õnnelikum vast jääb sinna Lada-aega. Need hetked olid õnnest lähtuvalt võibolla õnnelikumad. Järgmised õnnelikumad momendid tulevad siis, kui juba suuremad võidud hakkavad tulema. Kindlasti hea meel on iga võidu üle, ja seetõttu on raske öelda, kui õnnelik mingil hetkel oled.
Isegi mõne hästi väljakukkunud katse üle on teinekord väga hea meel, nii et see ei peagi olema ralli võit.

Küsimus
Autor: rally 24.03.2003 18:50
Mis on olnud selle nö. suure edasimineku põhjuseks?

Martin Rauam: Iga aasta on taustajõududes astutud samm edasi. Kui taustajõud ei muutu, siis ei juhtu just eriti palju. Kui me Ladadega sõitsime, siis Laipaik ja Ventsel olid kõvad tegijad sellel alal, oma klassi parimad. Nende kõrval oli lihtsam õppida. Hyundai peal sai Tõldsepa ja Linno kõrvalt õppida. Seal põhjendati ära, miks üht või teist asja tehti, ja tekkis arusaam, kuidas asjad peavad olema.
Kui Subaru peale istusime, siis Aavad olid nii sõitnud kui teenindanud ja neil oli kogemus olemas selle auto kohta. See oli jälle samm edasi, et sai kohe võistlema hakata.
Sel aastal avanes võimalus koostööd teha racingService meeskonnaga, kes on tõenäoliselt üks Eesti proffessionaalsemaid. Juss Rodeni suur kogemus MM karussellist on efektiivne nii auto ehitamisel kui võidusõidul.

Laekunud küsimus
Autor: rally 24.03.2003 18:04
On sul mõnikord närv mustaks ka läinud võistluse ajal millegipärast?

Martin Rauam: Ise arvan, et närvitseja tüüp ma ei ole. Pigem püüan olla tasakaalukas ja rohkem endas hoida. Eks lolle momente on ette muidugi tulnud.
Siis ma võin küll närvi minna, kui enda aps sisse tuleb, aga kui auto katki läheb, siis mitte. Ei tea, et mingeid intsidente oleks olnud.
Võidusõit on selline ala, kus hetkega võib juhtuda "kuni miljon krooni". Ette võib tulla kõige veidramaid asju, aga eks selles on ka ala võlu. Kui ei meeldiks, eks siis võiks ping-pongi ka mängida...

Küsimus
Autor: kalletamm 22.03.2003 21:36
Millal on järgmine ralli, millest sa osa võtad ja kas eesti etappidest võtad sa ka osa?

Martin Rauam: Tallinna ralli on järgmine, kolmas kuni viies mai. Eesti etappidest on kindel plaan osa võtta, ja N-rühmas kindlasti kolme hulka tulla. Eesti on siiski prioriteet, Soome jääb pigem õppimise kohaks.

Laekunud küsimus
Autor: rally 21.03.2003 07:33
Kui tõsi on see, et siht on lähematel aastatel WRC karusselli jõuda?

Martin Rauam: Ilma selle eesmärgita pole mõtet nii kallist asja ajada. Siht on jah seatud, madalamaid sihte pole lihtsalt mõtet seada. Kuna olen noor, siis usun, et see on võimalik.
Selleks, et hobi korras sõita, võib asja ka teistmoodi teha, aga me oleme püüdnud teha kõiki asju nii, et lõpuks sinna välja jõuda.

kust selline võimalus?
Autor: RS 19.03.2003 20:12
Kuidas õnnestus nii noorelt nii kõva autoga sõitma hakata? Kas oli endal kõva rahakott või õnnestus keegi rahamees ära rääkida?

Martin Rauam: Mingil määral vist saatus. 2001. aasta suvel, kui Hyundaiga sõitsime, tuli seda võimalust pakkuma Toomas Kitsing, et kuna Urmo Aavast oli jäänud auto ja kaardilugeja... et sõitja koht oli puudu, siis ta tahtis sinna kedagi noort otsida ja pakkus selle võimaluse.
Ega Hyundai ja Subaru kuludevahe meeletu ei olnud. Nii Hyundai kui Subaruga sai sõidetud esimesel aastal oma vahendite arvelt, nüüd tänu eelmiste aastate tulemustele on sel aastal juba lihtsam.
Kui noorelt rallisporti tulla, ega siis keegi sinusse ei usu, aga kui on tulemus olemas, siis on oluliselt lihtsam sponsoreid leida.
Eks meid on aidanud Eesti Loto, Postimees, Hansa Liising. Sel aastal on lisandumas paar tõsiseltvõetavat lepingut, loodame vähemalt.

Extreem
Autor: urueesel 19.03.2003 13:56
Tahaksin teada, mis on sinu jaoks kõige ekstreemsem kogemus? Oled sa mõnikord hirmu tundnud, kui kiirus liiga suur näiteks?

Martin Rauam: Sõita on tulnud igasugustes tingimustes. Kui üle katuse käin, siis hirmu ei jõua tekkida, see käib nii kähku. See on paratamatus ja seda tuleb paljudel ette.
Otsest hirmu ei tunne, teen oma tööd ja mõtlen hoopis teisi asju. Hirm tekib pigem siis, kui on rajaga tutvumine ja mõtled kui kiiresti peaks siit läbi tulema. Üksikutel kitsastel kohtadel tekib selline "aga", kuid väga ei mõtle sellistele asjadele.

Millest kõik alguse sai...
Autor: eintz 19.03.2003 13:52
ehk millal oli esimene kokkupuude autospordiga? Esmamulje peale esimest suuremat võistlust? Mis oli esimene auto? Millised on tuleviku plaanid?

Martin Rauam: 97 aastal tekkis koolivaheajal ootamatult palju vaba aega. Otsisime üles sellise mehe, nagu Viljar Ventsel. Tiirutasime algul niisama Tabasalu kardirajal. Hakkas meeldima. 97 talvel ostsime Villu klubi rallikrossi null-ühe. Siis käisime Vasalemmas nädalavahetusel sõitmas.
Ilma sportliku tagamõtteta püüdsime sõita lihtsate vahenditega. Suvel käisin Tabasalus sõitmas ja siis tekkis mõte 98 aasta augustil Vasalemma rallikrossist osa võtta. Sel ajal oli noorteklassis tegija Kert Uus, tema võitis, mina sain kolmanda koha. Seejärel saigi rallikrossi etappe kaasa sõitma hakatud.
99 suvel hakkasin rallisprinte sõitma. Esimene suurem õnnetus ei lasknud end kaua oodata: Paldiski rallikrossil lendas auto käändtelje purunemise tõttu täie kiiruse pealt 30 meetri kaugusele metsa.
2000. aastal oli esimene ralli, kui ma nulli sõitsin, sealt nagu hakkas tõsisem huvi. Siis ma olin veel nii noor, et ega mujale ei lastud sõitma, siis olid need nö. poolikud load. 2001. aastal avanes võimalus istuda Hyundai peale.
Hakkasime sõitma suurte kogemustega piloodi Lehar Linnoga, kes võitis Tehumardi ralli juba aasta enne seda, kui mina sündisin.
Sõitsin EAL-i eriloaga ametliku nulli kõigil Eesti rallidel, pluss Kurzeme etapil Lätis.

| 1-20 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia