Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Rahvasport 2010 aasta ettepanekud
Autor: RainR 12.11.2009 22:47
Oodatud on EAL Rahvaspordi Komiteele esitamiseks konstruktiivsed ettepanekud alljärgnevail teemadel (esitada hiljemalt 15.11.2009 kella 20.00'ks antud foorumiteemas, ära näidates avaldaja nime):
1. Kiiruslegend (stenogramm) korraldaja poolt? JAH / EI / Miks?
2. Eeltutvumine võistlusrajaga? JAH / EI / Miks?
3. Tehniliste tingimuste muudatused? JAH / EI / Miks?
4. Vigursõidu elemendiga katsete max. % rahvarallidel? Miks?
5. Muud ettepanekud koos selgitustega?

Lugupidamisega,
Rain Rannala

järg 3.
Autor: PriitV 14.01.2010 17:23
Ise lööte omad AKPd kokku, arvutate lisakatsed kokku, võite ka ju mõne ootamatu rajale teha, lihtne. Ütleme, et mina kasseeriks 100 eeku autolt, mille vastu saate raja, Legendi ja 2 rallikleepsu/numbrit. Lisakorrlduspunt kasseerib näiteks 200, kokku seega 300 eek osalustasu autolt (mis on 5 korda väiksem!). 30X200=6000 eek, selle raha eest saate nii kolme auto kütuse, parimatele "kopsikud" kui ka peopinna rendi. Lisaks saate teada, kuidas siiski on 300+ km jutti tuld anda talvel, pisut lisakatsete mürada ja õhtul keda tahes sõimata :D

Nafik seda EALi ja muud lollust üldse vaja on? Lihtsad loogilised reeglid ja andke minna. Täpselt nii lihtne see ralli tegemine ongi. Ainult leidke eestvedaja ja 12 sõpra omade keskelt. Mul abikaasaga on kõik sõbrad rakkes.

Järg eelmisele
Autor: PriitV 14.01.2010 17:14
Ütleme 30 kerge uunikumi kalduvusega rahvaralli autot, stardiintervall 2 minutit, stardite 30 minti peale viimast vanakest, et need "jalgu" ei jääks. See teeb siis jämedalt 10:30-11:30.
Mina teen Legeni "sportlaste" jaoks niipalju ümber, et Ristsõna sees pole ja võin ka ajagraafikut natuke tihendada. Lõigule näitels 10 minti vähem aega, keskmine kiirus on ~55 km/h. Muud märked, nagu KP, jäetakse lihstalt tähelepanuta.
Lisakatsed võite siis omakeskis teha ühe ringi asemel 2 või 3, oma asi. Kilomeetreid muudkui tuleb.
Viimane katse, vanakesed lähevad pidu pidama, sportlased võivad ju omakeskis sama teha, Pärnu ümbruses ei tohiks kohtade puudust olla. Lihtsalt füüsiliselt ei mahuta Antropoff mitte ühte ainsamat lisategelast peale juba Talverallile reganute.
Järgneb...

Rahvaralli 2010
Autor: PriitV 14.01.2010 17:04
Nimekaimule, et ikak toimub, vähemalt Uunikute Talveralli ei jää kuhugile!
Aga nüüd kont hambusse, mida MosseLiiga paistab, et ei taha närida. Raja ja Legendi teen ma ju igal juhul, mingid lisakatsed tulevad ka.Vanakestega lõbus Ristsõnalahendus toimub aga peale viimase vanakese lahkumist on veel pikalt-pikalt valget aega. Kahjuks on üks tingimus: igasugune moodne kräpp ei sobi aga nii mõnedki rahvaralli- ja sprindiautod mahuvad kenasti mõistesse "vanatehnika". Ladad, Mossed, vanemad Golfid, Bemmid, oskate ju ise aru saada.

Pakkumine: leiate rahvarallurite seast OMAD kohtunikud kellade ja stopperitega. Ütleme 3 autotäit a'3-4 inimest. Üks punt starti, teeb ka kiirtehnilise. 2 punt AKP-LK1 ja kolmas AKP2, seal pole üle 2 vaja. Start jõuab lõdvalt minna AKP3-LK2, mis on ka lõunaaeg söömiseks. LK1 läheb AKP4-LK3 ja start-LK2 läheb koos LK2 pundiga tegema lõppu AKP5-LK4-finiš.

Järgneb...

2010 hooaeg?
Autor: priitreps 14.01.2010 13:10
kas keegi oskab midagi öelda kas ja kuidas sellel 2010 aastal rahvaralli siis toimuma hakkab, või kuna on oodata sellekohast infot?

Erapooletu
Autor: Kutupiilu 30.11.2009 11:03
Rahvarallid ja -sprindid peaksid toimuma radadel nagu on Tabasalu, Rapla, Laitse, Jaanimäe jne. Rallikrossi rajad, linnatänavate sprindid, lennuväljad jms. Neid radu on ju Eestis piisavalt, et 10-15 sprinti aastas kokku saada. Rajad on nähtavad-kaotab vajaduse stenogrammi järele ja on ohutum. Metsateel, puude vahel 120km/h ei ole just kõige mõistlikum tegevus tänavasõidu autoga. Metsakatsetel stenogrammi kasutamine ei lahenda asja kuidagi, ainult kiirust tõstab. Kui palju jääb sõitjatest järgi, kui seesama 120km/h selle tänavasõidu autoga metsa panna?! Kes tahavad kiireid metsakatseid sõita, need teevad vabaklassi auto ja sõidavad sportlikku rallit, kel raha pole või muul põhjusel sportrallit sõita ei saa, see sõidab rahvarallit. Eelpool nimetatud rajad on rahvaspordiks täiesti piisavad. Pole ju vaja mõnda surmajuhtumit oodata, enne kui asja muuta. Mõningad vigursõidu elemendid on täiesti OK, sellest ju kogu sõit algabki, kes kurikate vahel sõita ei suuda, kuidas ta siis puude vahel suudab?! Korvistme mittelubamist on ju põhjendatud mitmeid ja mitmeid kordi. Auto läheb üle katuse, korvistmes oled jäigalt kinni, puurita autol tuleb katus aina alla ja allapoole, sõitjal pole minna kuskile ja jääb lihtsalt vahele. Tänavasõidu istmega on see oht kordades väiksem.

to anti soo
Autor: -awd- 18.11.2009 21:25
Eks see iga osaleja viga, et ei jõua kiiret autot osta. Aga kui autode kiirenduse vahe samas klassis võib olla isegi 7-8 sek? Aeglane võib pusida neid tünne/sikaane teha nii puhtalt kui suudab aga kiiremat ta ikka kätte ei saa. Tegelt on praegune liitrite põhine klassi jagamine paigast ära. On ennegi pakutud mingit kw järgi jaotamist ja vabalthingavate puhul oleks see täitsa mõeldav. Jätame välja 4wd kus kindlasti mingeid muutusi ei toimu ja eelis ainult ülelaadega autodel, sest seda klassi vist polegi plaanis jagada vabalthingavaks ja ülelaadeks.

võrdsus/ohutus
Autor: antisoo 18.11.2009 11:21
Võimsamate masinate eelis tuleb välja pigem pikkadel sirgetel, kus kurvide/takistuste vahe on juba üle 300 meetri. Sellised sirged viivad ülesse keskmise kiiruse, tekivad päris kõrged hetkekiirused ning sealt tuleb sisse ka arvestatav ajaline vahe (mis tekitabki ebavõrdust ja pole ka eriti mõistlik ohutuse seisukohalt). Näitena võib tuua Haapsalu rahvaralli, kus põldudevahelisel 500m pikkusel sirgel erinesid tippkiirused 2WD-S klassis võimsamate ja vähemvõimsate masinate vahel 30..50 km/h.

Seega minu arvates tuleks pisut rohkem ja tihedamalt paigutada rajale takistusi tünnide/heinapallide näol ning vältida pikemaid sirgeid, kui 300m. Kuigi need tünnid ja heinapallid ka sõitjatele väga ei meeldi, siis on see kindlasti parem lahendus kui seniste kurikakatsete arv kahekordistuks.

Tervitades,
Anti Soo

to m6mm
Autor: ksaul 17.11.2009 19:27
Saaremaa võistlused on ju alati populaarsed olnud, hea korraldus ja mõnus miljöö. Kui vaadata asja teise nurga alt, siis toimub ju selleaastase hooaja lõpetamine ka Saaremaal. Mõned, kes tavaliselt rallisid ei sõida, aga sprindisarjas edukad olnud, ei tule ju lihtsalt ainult autasustamisele. Ikka sõitma ka. Samuti ei tasu kõrvale jätta seda hulka, kes arvavad, et see rahvaralli viimaseks jäb Eestis. See, kas sellel kahtlusel ka tõepõhi all on, tõestab meile peagi komitee, kui annab välja järgmise hooaja juhendid.

parandus!!!
Autor: m6mm 17.11.2009 19:17
1. POPULARISEERIMINE
Miks eelnevatel võistlustel ei ole nii lihtsalt minimaalset osalejate arvu täis saadud,

.
Autor: m6mm 17.11.2009 19:08
Tsiteerides Talis Perosti: „Igasuguse motospordi juhtorganite 3 esmast ülesannet on:
ohutuse tagamine, võrdsuse tagamine, ala populariseerimine.”.

1. POPULARISEERIMINE
Saaremaa ralli eel ala populaarsusega mingeid probleeme ei paista olevat. Võistluste korraldaja on sunnitud isegi osalejate arvu tõstma kuna tahtjaid on nii palju. Ühtegi osalejat ei sunnita sellest „ohtlikust” võistlusest vastu tahtmist osa võtma. Miks eelnevatel võistlustel ei ole minimaalset osalejate arvu täis saadud, võib süüdistada praegust rasket majanduslikku olukorda riigis, mitte et ala ei ole populaarne. Kui nn vigursõidu järgi on huvi ja osalejaid, siis peaks see tekkima eraldi rahvaralli kõrvale, mitte seda asendama. Praegune rahvaralli formaat on töötav lahendus.

2. OHUTUS
Täna ei ole reaalselt tõsisemaid õnnetusi juhtunud. Varem või hiljem võib midagi juhtuda – ala on selline. Ohutuse suurendamiseks saab alandada keskmist kiirust rajal näiteks 40 km\h peale, lisades tünne\takistusi. Kiiruse alandamisega suureneb ohutus juba iseenesest. Suur roll tippkiiruste alandamisel on korraldajal endal (kuidas rajal on tünnid\takistused asetatud).

3. VÕRDUSUS
Vene ajal oleks pidanud võrduse tagamiseks midagi ette võtma – naabrimees sa Volga ostuks loa ja mina pidin sapikaga läbi ajama. Tänapäeval on automüügiplatsid autosid täis, igaüks valib, mida tahab. Ka nn vigursõitudega on autol ja autol vahe. Seal hakkavad rolli mängima lihtsalt teised nüansid – pöörderaadius, roolivõimendi, rooli suurus, juhi iste jne. Ikka on kõik sama ebavõrdne.

Tervitades
Imre Karu


Ma ei näe ühtegi põhjust, miks järgmisel aastal ei peaks praegune rahva

järg 2010
Autor: Helar 17.11.2009 12:20
c) Rahvaralli 2009a võistlusmääruses on kirjas järmine lõik "teelõigud ei tohi piirneda väljasõidualadel olevate ohullikatega". Kui seda määratlust radade mahamärkimisel veidi rohkem jälgida ei oleks ehk vaja rallit vigursõiduga asendada nagu viimases komitee otsuses kirjas oli. Selle aasta rallidel on olnud _üksikud_ ohtlikud kohad - katsed, kus kiirused on läinud suureks ja sõit on toimunud näiteks põlispuude vahel 100+ km/h, lisaks kohati ebatäpne legend. Üldiselt on aga radade turvalisus autosistuja seisukohalt olnud tasemel. Kui korraldajad koostöös komitee ohutusspetsialistiga vaataks lisakatseid enne rallit kriitilisema pilguga üle võiks ehk muudatused võistlusmäärusesse tegemata jätta.

Varblane/Lõhmus

2010
Autor: Helar 17.11.2009 12:17
1. Jah. Stenogrammi võiks kirjutada kõigil rallidel ühtse" käekirjaga" seni on olnud need väga erinevad ja mõnel rallil kohati katkendlikud ning distantsid valesti määratud.

2. Pigem ei. Kui rallis oleks eeltutvumine venitaks see ralli ilmselt kahepäevaseks, mis suurendaks jälle kulutusi. Selleks, et õppida kaardi kirjutamist võiks olla näiteks ralli mõned katsed sellised, kus oleks eeltutvumine ja saaks ise stenogrammi koostada.

3.Pigem ei. Kas on mõtet seda nö tulekustutit edasi tagasi tõsta , kord salongi ja siis jälle pagasiruumi. Kas see "sportrehvide" keelamine ikka on see koht kust kulusid kokku hoida (see vist oli eesmärk sportrehvide keelamiseks) kuna "tänavarehvid" võib peale sõitu üldjuhul minema visata, sportrehviga saab sõita rohkem.

4.1-2 katset ralli kohta oleks ilmselt piisav.

5. a) Rajalegendi võiks korraldajad anda kätte näiteks 30min. enne starti. Selle aasta rallidel ei ole legendiga tutvumiseks aega väheks jäänud, seda on saanud teha kas tehnilise komisjoni ajal või enne esimest lisakatset aga seda ei tea kunagi ette. Võiks olla enne starti aega ca 30min legendiga tutvumiseks.
b) Kui tehniline komisjon töötab ka päev enne võistlust siis sellel päeval võiks olla ülevaatus vaba graafiku alusel - saaks kaugemalt tulijad ülevaatuse tehtud ja vajadusel midagi parandada.
c) Rahvaralli 2009a võistlusmääruses on kirjas järmine lõik "teelõigud ei tohi piirneda väljasõidualadel olevate ohullikatega". Kui seda määratlust radade mahamärkimisel veidi rohkem jälgida ei oleks ehk vaja rallit vigursõiduga asendada nagu viimases komitee otsuses kirjas oli. Selle aasta ral

2010
Autor: Tauren 15.11.2009 11:05
Kiiruselegendi pooldan ja see võiks olla esialgu 2010 olla korraldajate poolt, kuna eeltutvumine tooks korraldajtele lisakulutusi ja vahendeid.kesk-eesti ja orissaare rahvaralli korraldajad eelmine aasta said sellega väga hästi hakkama, oli vigu sees kuid huvitavad katsed koos kiiruslegendiga pakkusid väga head sõidumõnu ja need vead tundusid minimaalsena.
Tehniline kontroll on olnud 2009 väga hea ja suuri muudatusi selles osas pole vaja teha.Võiks aga rohkem kontrollida sõiduturvalisusega seotud asju mitte aga pisidetailide kallal norida mis pole sellega seotud. Ja tuleks ka lihtsalt kontrollitavaid asju vaadata tehnilises, nagu sillablokk ja rehvid (eriti talvel) jne.ja vastava rikkumise korral on hetke karistused liiga leebed, ehk siis vastava võistluse tulemuse tühistamine.
Vigursõidu katseid võiks olla max 20 protsenti kogu katsetest ja vältida võiks lilleõit (kuigi jah seda on korraldajal kõige lihtsam maha märkida).
Muudest märkustest võiks välja tuua et legendiraamatu kättesaamine võiks varem olla ( c 30 minutit enne starti) , sest tehniline ja legendiraamatu kättesaamine on viidud nii viimase hetke peale, ette enne sõitu valitseb ebavajalik teadmatus .
Tulevikus võiks mõelda 2wd jaotamine kahte klassi kw järgi, nt. 100 kw üle ja alla.
Vahur Himma-Ermo Tamm

mõned mõtted
Autor: ksaul 14.11.2009 21:45
Edastan paar asja, mida Ergo Paat kirja palus panna. Need on tema seisukohad.
1. Kiiruslegend korraldaja poolt - JAH. Tõstab ohutust. Kiiruslegendi võiks igal rallil koostada üks ja seesama inimene, soovitavalt mõni suure ralli sõitja. Nii jääks ära erinev raja "nägemine" ja sõitjad harjuksid ära sellega, kui järsk kurv on "Vasak 3".
2. Rajaga tutvumine - EI. Muudab võistluspäeva liiga pikaks.

ettepanekud...järg
Autor: tönis 14.11.2009 18:43
1 x talve jooksul). Sprindisõidud võiks olla pikemad kui 2-3km. Rohkem kutsub sõitma sprindivõistlus, kus osavõtumaks on soodne ja rada on pikem kui 2 km. Kalli osavõtumaksuga ja lühikestele radadele ütlevad paljud sõitjad „ei“, seda näitas ka 2009 sprindisarja võistlustele registreerumine.
2009 hooaeg on olnud väga nauditav ja suuri muudatusi kindlasti ei sooviks!
Tõnis Krass

ettepanekud ...järg
Autor: tönis 14.11.2009 18:42
vabastamine tähendab lisakulutusi võistlejatele. Piisab kui võistejad täidavad praegusi tehn. tingimusi ning tehn. komisjon kontrollib aktiivselt nende nõuete täitmist.
JAH - EAL võiks karistada võistlejaid, kes on eksinud tehniliste tingimuste vastu, mis otseselt mõjutavad auto võimsust ja sooritusvõimet (mootori forsseerimine, ülekannete muutmine käigukastis, sillablokeeringu kasutamine). Konkreetse võistlustulemuse tühistamine ei ole piisav karistus, tuleks tühistada kõik hooajatulemused! Karmima karistamise puhul tekib võistlejal vähem kiusatust tulla starti teisi petma!
4. Max 10% rahvarallidel ehk 10 katsest 1 võiks olla vigursõit kui EAL seda soovib. Sprintidel 0% sest suurem enamus sprintidest ongi vigursõidud, kuna palju on takistusi, šikaane, linte, jms. Sprindid toimuvad enamjaolt kinnistel territooriumitel ja lagedatel platsidel. Olen arvamusel, et praegustest sprindi ja rallisõitjatest on vaid mõni üksik, kes naudib koonuseid ja lilleõisi. Naudingut pakub ennekõike auto kiire ja täpne juhtimine rajal, mitte koonuste vahel. Koonuste vahel tuleb sõita, sest EAL soovib seda, oleks see sõitjate ja korraldajate otsustada ,ei näeks me ühtegi koonust rajal.
5. Rehvide piirangut ei kiida heaks! Nõrkade külgedega tänavarehvid ei kannata välja seda valu, mida meie Eesti ralli ja sprindirajad pakuvad. Pidevad rehvipurunemised või teelt viletsa pidamise tõttu väljalohisemised moodustavad suurema kulu kui üheks hooajaks jooks rehve osta. Parema pidamisega suverehv maksab sama palju, kui võistlusrehv mis ei ole tänavalegaalne. Talverehvide puhul on ka reeglid paigas, neid tuleks lihtsalt sagedamini võistluste ajal kontrollida (naelade kontroll võiks olla tihedam kui 1 x talve jooksu

Ettepanekud
Autor: tönis 14.11.2009 18:41
Minu tunnustus ja lugupidamine Rain Rannalale aktiivse eestvedamise ja kiire tegutsemise eest! Tänud kaasvõistlejatele kes seisavad selle eest, et rahvaralli ja -sprint jääksid huvitavateks ja nuditavateks hobideks ka edaspidi.

1. Rahvarallis JAH - täpne kiiruslegend koos vahemaadega, kurvi suundadega, takistustega, ohtlike kohtadega + kaasa arvatud värsked legendiparandused ennem kiiruslegendi kätteandmist. Ohutust tõstab stardieelne informeerimine, teatud raja lõigu kohta kui on muudetud stoppala, šhikaani vms asukohta või on teatud koht rajal muutunud väga ohtlikuks näiteks oma libeduse tõttu. Ebatäpne legend eksitab, kuid eksimused lõpevad tavaliselt väljasõitude ja katkestamistega. Täpne legend ütleb ja hoiatab ette, ebatäpne või ültse puuduv legend jätab sõitja teadmatusse ja sunnib teda rohkem riskima. Võistlejana ei saa mitte kuidagi nõustuda EAL selgitusega, et liiga täpne kiiruslegend on ohtlikum võrreldes legendiga, mis ei ole nii detailselt koostatud!!!
Rahvasprint EI - rahvasprindid on 2-3km pikad, selleks ei ole vaja legendi, piisab rajaga tutvumisest et rada selgeks õppida. Sprindi puhul tuleks legend päevakorda kui rada muutuks pikemaks kui 2-3km.
2. Rahvaralli JAH - tutvumine hädavajalik puuduliku legendi korral (võimaldab kontrollida ja parandada kiiruslegendi). EI- juhul kui legend vastab tegelikkusele (eeltutvumine vajab lisaaega ja muudab võistluspäeva liiga pikaks või lausa kahepäevaliseks, lisaks tõstab korraldaja kulutusi).
Rahvasprint JAH - 2-3km rada jääb meelde, ohutust tõstab kui võistlusraja saab korra ka autoga läbi sõita. Eeltutvumise keelamine sunnib sõitma "pimesi" ehk teisisõnu rohkem riskima.
3. EI - nii karmimaks muutmine kui ka

Minu arvamus
Autor: Smurf555 14.11.2009 18:22
1. Kiiruslegend (stenogramm) korraldaja poolt? JAH, aitab parandada ohutust, kuna sõitjatel ei teki ootamatuid momente katsel.
2. Eeltutvumine võistlusrajaga? EI, kui etteantud legend on täpne.
3. Tehniliste tingimuste muudatused? JAH, reegeleid võiks muuta leebemaks, et parandada ohutust nt. korvistmete lubamisega.
4. Vigursõidu elemendiga katsete osakaal rahvarallidel võiks olla max. 10%. Liiga suur vigurkatsete osakaal muutub tüütuks.
5. Võiks kaaluda vabaklassi loomist, kus autodel ei tohi olla puuri, kuid polstrite eemaldamine, korvistmed ja 4-punkt vööd on lubatud. Mootori ja käigukasti tüübid peaksid säilima, lubatud võiks olla mõningad modifikatsioonid. Samuti võiks olla lubatud aegunud homologatsiooniga turvavarustuse kasutamine, seda juhul, kui ei ole mehhaanilisi vigastusi. Lisakatsetel ei tohiks esineda pikki sirgeid, katsed võiksid olla võimalikult tehnilised.

Marten Madissoo

turvalisus mõistlikult vol 3
Autor: terko 14.11.2009 15:07
kõrvaltvaatajana tundub, et vähemalt sama palju kui on potentsiaali mossefännide rahvarallisse haaramises, on seda ka vanade LADAde fännide seas. See laiendaks kandepinda ja suurendaks mini-eelarvega rallisporti nuusutada saavate inimeste ringi.

c) kiiruskatsed võiksid rahvarallidel olla oluliselt pikemad. praegu on rahvaspordi olulise absoluutse odavuse kõrval ühe katsekilomeetri hind siiski ca 2 x kallim kui II liigas. Katsete arvu suurendamine oleks ilmselt ajagraafikusse sobimatu paigutada (arvestades, et rajaga tutvumine toimub samal päeval), lisaks oleks see vist ka kallim kui väiksema arvu katsete pikkuse suurendamine. kui korraldajatel muud väljapääsu pole, olen tõusvate turvamiskulude katteks isiklikult nõus ka suuremat osalustasu maksma, sest eeldatavasti oleks kiiruskatsete pikkuse 50% tõus ainult 20-30% suuremat eelarvet. Parandage kui eksin, kuid isegi samas proportsioonis osalustasu suurenemise korral suureneks osalemise kulu siiski väiksema osa jagu. Pikemad katsed oleks ka sõitjatele ja kaardilugejatele suuremaks väljakutseks.

Tervitades,

Terko Jakobson
terko.jakobson@gmail.com
51 12564

turvalisus mõistlikult vol 2
Autor: terko 14.11.2009 15:04
peaaegu kaardilugeja sülle kukub - kas auto on edasiseks ohu lahendamiseks rohkem või vähem juhitav?

4. Vigursõidu elemendiga katsete max. % rahvarallidel?
0% Ei jaga siin varem esitatud seisukohta, et vigursõidu puhul ilmneb juhi meisterlikkus kuidagigi viisi rohkem kui kiiruslikul katsel. Täiesti absurdseks pean väidet, et autost ei sõltu vigursõidul midagi - sõltub väga palju. Kui ei sõltuks, poleks näiteks mõned Läänemaa rahvarallil "võrdsemalt" informeeritud sõitjad oma autole "lilleõieks" minimalistlikke (12-13'') rehve slikkidega alla panna. Lisaks on autodel loomupoolne erinev pööramisraadius ja nähtavus ning lõpuks ka mootori kiirendusomadused VÄGA erinevad madalatel või kõrgematel pööretel. Kui kasutada võrdlust suusatamisega, siis pandaks justkui 10km klassikalise sõidu suuskadega mäesuusatamise slaalomit sõitma - need on lihtsalt täiesti erinevad ja kokku sobimatud alad. Neile, kellele vigursõit huvi pakub ja arvavad, et just sellist sõidumeisterlikkuse lihvimist neile tarvis on, luuakse kõrvale teine sari - seal saab osaleda kas siis sama või teise autoga vastavalt oma soovidele. Miks sundida rallihuvilisi koonuste vahel keerutama?

5. Muud ettepanekud koos selgitustega?
a) Neile, kes arvavad, et rahvaralli ja -sprint on liiga kallis - saab sõita odavamalt rohkem makstes. Oma kogemustest saan ütelda, et poodiumile tulemiseks ei ole vaja uusi rehve osta. Jah, suurem eelarve aitab mõnes olukorras rohkem kui teises, kuid see on kahjuks autospordi olemus.

b) Hea idee oli näiteks Kiltsis viimati sõidetud pika sprindi võistlusel kasutatud SU klassi loomine. Siin peaksid küll mossemehed minu asemel oma arvamust väljendama, aga k&

| 1-20 | 21-40 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia