Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tagasi
Trüki lehekülg

Foorum

Kõik teemad
   
  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
Rahvasport 2010 aasta ettepanekud
Autor: RainR 12.11.2009 22:47
Oodatud on EAL Rahvaspordi Komiteele esitamiseks konstruktiivsed ettepanekud alljärgnevail teemadel (esitada hiljemalt 15.11.2009 kella 20.00'ks antud foorumiteemas, ära näidates avaldaja nime):
1. Kiiruslegend (stenogramm) korraldaja poolt? JAH / EI / Miks?
2. Eeltutvumine võistlusrajaga? JAH / EI / Miks?
3. Tehniliste tingimuste muudatused? JAH / EI / Miks?
4. Vigursõidu elemendiga katsete max. % rahvarallidel? Miks?
5. Muud ettepanekud koos selgitustega?

Lugupidamisega,
Rain Rannala

ettepanekud
Autor: Väikevend 12.11.2009 23:06
1. kiiruslik legend JAH - ohutum on sõita, kui tead milline on kurv ja mis kurvi taga
2. Eeltutvumine võiks olla, kuid tekitab korraldajale lisakulutusi, sest raja peab valmis panema juba väga varakult, muidu jääb viimane katse väga hiljaks.
3.Tehnilisi tingimusi tuleks üle vaadata - mis ohtu valmistab stangede ja spoilerite mõistuspärane muutmine? Samas ei tohks kindlasti liiga vabaks lasta.
4. Vigursõite max 10-15%. See aasta oli täitsa ok.
5. turvalisuse huvides peaks EAL tõhustama kontrolli radade üle - mõningad rajad/katsed ei olnud tõesti ohutud.

Lugupidamisega,
Argo Nurs

.
Autor: corrode 12.11.2009 23:33
1. Kiiruslegend Jah, et juht teaks millal hoogu maha võtta ja kuhu sõita, see lisab ka turvalisust.
2. Eeltutvumine võistlusrajaga? JAH, et ennetada ja tajuda rajal olevaid ohtlikuid kohti.
3. Tehniliste tingimuste muudatused? JAH, et iga väikese plastikdetaili kallal ei noritaks, see pole ju eluohtlik ega midagi..
4. Mõned katsed võiks ju sellised olla, kuid nendega ei tohiks liiale minna, võib liiga tüütuks muutuda. 5-20%

Tanel Treiel

ettepanekud
Autor: tafka10 12.11.2009 23:42
1.JAH - ohutum, legendi puudumisel väljasõidu oht pigem kasvaks.Legend annaks võimaluse kaardilugejaga koostöö harjutamiseks.

2.JAH - tõstaks minu arvates oluliselt ohutust, sest paratamatult legendi peal kõike ei ole.Kaoks vajadus korraldaja poolse legendi järele, sest võistlejad saaksid ise legendi koostada.Jällegi võimalus harjutada nö "päris" ralli elemente ja koostööd kaardilugejaga.

3.EI - mingeid lisavabastusi võrreldes praeguste tingimustega pole vaja, see hoiab kulusid kokku.

4.Vigursõite 1-2 katset rahvaralli kohta ja kindlasti eraldi, mitte kiiruslike katsete osana.
Tegemist on nii sõitjatele kui pealtvaatajatele väga igavate elementidega.Pigem tuleks luua eraldi sari vigursõidu huvilistele kui neid elemente hulgaliselt rahvarallidesse lisada.

5.Tuleks panna rõhku konkreetsete ohtlike kohtade ohutumaks tegemisele katsetel, mitte niivõrd keskmise kiiruse jälgimisele, sest keskmine kiirus ei näita raja tegelikku ohutust/ohtlikkust.

ettepanekud
Autor: tafka10 12.11.2009 23:42
Nimi jäi eelnevatele ettepanekutele lisamata.

Parimate soovidega,

Taavi Riit

ettepanekud
Autor: stopfix 13.11.2009 08:41
1.Jah oleks kindlasti ohutum.
2.Jah tõstaks veelgi turvalisust,teisalt muutuks ralli väga pikaks.
3.Tingimused OK tuleks tõhustada kontrolli just
mootorid,plokid kastis,ja karistused nende kasutajatele.
4.Mõned võiks olla 10-15% mitte rohkem.
5.Rahvassprindid võiks olla võimalikult palju erikohtades kinnised rajad läheks ju igavaks,ja palju neid siis ikka on.

Ettepanekud
Autor: stopfix 13.11.2009 08:42
Sorry nimi ka eelnevale.


Raivo Sarv

.
Autor: Priit P 13.11.2009 09:49
1. Kiiruslegend (stenogramm) korraldaja poolt?
JAH. Annaks rajast parema ülevaate kui praegun legendiraamatus kirjeldatu.

2. Eeltutvumine võistlusrajaga? kindlasti JAH, võiks olla 1 kord lubatud läbi sõita. Lisaks turvalisust kuna tänane hooaeg on näidanud et legendiraamat ei ole olnud alati just kõige täpsem (šikaanid valesti, valed vahemaad, kurvid puudu). Esimesel läbimisel läksid palju välja selle peale, et kui pole kirjas pole järelikult ohtlik, selle tulemusena päris palju väljasõite.

3. Tehniliste tingimuste muudatused? üldiselt EI sest ikkagi tegemist standardautodega ja nii peaks see ka jääma. Ühe mõttena võib sisse tuua näiteks 2wd klassides kilovatipiirangu näiteks 150kw, et oleks võrdsem väiksema rahakotiga sõitjate vastu kellel puudub võimalus endale selline auto soetada.

4. Vigursõidu elemendiga katsete max. 20 % rahvarallidel? Pealtvaatajatele ja sõitjatele tegemist kõige igavama ja ebameeldivama osaga rallist. 2009a vigrusõiduelementide maht on olnud igati OK.

Priit Priimägi

.
Autor: -awd- 13.11.2009 10:29
1. JAH. Kes pole kordagi kokku puutunud stenogrammiga, saaksid kohe aimu millega tegu. Parandada tuleks aga korraldaja poolset stenogrammi
2. JAH. 1x läbi sõita oleks suur pluss. Saab kontrollida kas korraldaja steno vastab tõele. Iga meeskond saaks kohandada omale sobivaks. St vahemaid muuta, kurvi raskusastet ja ohte mida etteantud stenos kirjas pole.
3. Iga plastiku pärast tõesti poleks mõtet viriseda. Rehvi teemat võiks kaaluda. Kasutades M+S ja ainult tänavalegaalseid rehve saaks ka kiiruseid kurvides vähendada. Eesti toodang? Miks mitte toetada omasid.
4. Max 10-15%.
5. Ärge tehke katseid, mis peale poolte autode läbimist 1. katsel muutuvad läbimatuks. Nt Valgas sel aastal. Alati pole sikaanid ka just kõige meeldivamalt tehtud.
Jõudu!
Lätt/Linnusaar

.
Autor: m6mm 13.11.2009 10:37
Tere.
1. JAH. Korraldaja poolt peaks tulema info KÕIKIDE kurvide ja meetrite kohta. Ainult nii saaks turvaline olla!
2. Kui korraldaja annab ÕIGE rajalegendi, mis vastab tõele, ei oleks tutvumine oluline. Kuid kui rallil toimuks näiteks 3x3 katset, võiks esimene ring olla täpsuslõik, keskmise kiirusega XX,Xkm\h.Plussid oleksid: 1)Selline kiirus on piisavalt aeglane, et kontrollida legendi või koostada stenogramm; 2) Keegi ei hakka kihutama rajaga tutvudes ja kui sõidab liiga kiiresti, rikub oma ralli lõptulemuse ise; 3) Saaksid lahjad autod pildile ja miks mitte piisava edu, et seda ralli lõpuni hoida.
3.JAH. Auto küljes olevad surutiivad ja laiendid ei tee seda autot kiiremaks, aga võtab võimaluse mitmel inimesel võistelda enda pereautoga!
4.Alla 20%
5. EAL ei peaks muretsema, mis autoga keegi sõidab (võimsam/lahjem). Mina sõidan Ladaga ja see on minu valik, kui mul oleks TÕSINE soov pjedestaalile jõuda, ostaksin endale ammu Honda. 2009a RR oli puhas sõidurõõm. Arvan ,et vähe on neid Lada mehi/naisi, kes tulevad siirad poodiumi mõtted peas rallile, tullakse ikka ralli enda pärast!

Imre Karu

Rahvasport!
Autor: 419150 13.11.2009 11:01
1.KIIRUSLEGEND.JAH
Korralikult kirjutatud kiiruslegend muudaks sõidu oluliselt ohutumaks.(Toon näite Põlva Rallyst kus ei olnud kirjas kurvesid mis olid Väga ohtlikud).
Kiiruslegend võiks olla koostatud ühe inimese poolt(EAL),et nn. käekiri oleks ära tuntav (kui kirjas ohtlik siis tead, et siis ka on ohtlik kui on kurv joonisel 90 kraadi, et siis ka on 90 kraadi jne.).
2.EELTUTVUMINE.JAH. Siis saaks iga mees ise enda tunde järgi legendi teha! Siis tuleks välja ka Legendi kirjutamis meisterlikus ja kaardilugeja suurem mõtekus.
Kuid siis muutub esimene küsimus mõtetuks:)
Sest siis pole ju korraldaja poolset stenogrammi tarvis.
Kuid ikkagi pooldaks ise kirjutamist.
3.TEH.TINGIMUSED. Arvan, et suht OK.
4.VIGURSÕIT.JAH. Vigursõit iseenesest ok. Näitab sõidu meisterlikust kuid muud inimvõimete katsed võiks jääda autoorjenteerujatele vms.
5.TURVALISUS.JAH. Kui EAL näeb, et Rahvaralli on ohtlik siis loomulikult tehku asi oma pilgu järgi MAX turvaliseks.

Lugupidamisega
Mart Bergmann(ML)

Ettepanekud
Autor: Axxept 13.11.2009 11:27
1. Kiiruslegend (stenogramm) korraldaja poolt? JAH, kordi ohutum on sõita kui tead mis sind ootab. Puudulik legend mitte ei vähenda kiirust, vaid suurendab lihtsalt "pimedat" panemist.
2. Eeltutvumine võistlusrajaga? Pigem JAH, kui korraldaja väljastab korraliku legendi pole nii väga vaja, kuid tuleks kasuks ikkagi. Variandina võiks mõelda näiteks vabatahtlikku 1x läbimist nendele kes seda soovivad.
3. Tehniliste tingimuste muudatused? EI, hetkeseisuga on tehnilised tingimused paigas ja võiks ka nii jääda. Nagu hr. Toom ajab taga, et E-rühmas oleks stabiilsus ja sõitjad ei peaks iga aasta muretsema uute tehniliste tingimuste pärast vaid saaksid ehitada/soetada/pidada autot pikemat perspektiivi silmas pidades. Sama mentaliteet võiks olla ka rahvaspordis.
4. Vigursõidu elemendiga katsete max. % rahvarallidel? Ca 20% - see oleks siis 10st 2. Miks? Vigursõit on tõepoolest igav nii pealtvaatajatele kui sõitjatele, kuid aitab kaasa juhi meisterlikkusele. Ta on olnud rahvaralli osa pikka aega, ja ma arvan, et 1-2 katset/per ralli elatakse üle. 2009.a. rallidel oli koguse % paras.
5. Muud ettepanekud koos selgitustega? 2009.a. on väga hea näide õnnestunud hooajaks. Sprindid ja rallid on olnud vaheldusrikkad, huvitavad ja põnevad, ning enamjaolt on sõitjad rahule jäänud nagu näha. Formaat on hea ja süsteem toimib, ainukese asjana võiks tõesti tõhustada "luku" kontrolli, kui rullid mõnel muul suuremal võistlusel pole, võiksid nad kohal olla.

Lugupidamisega,
Taavo Tigane

Ettepanekud
Autor: vvallo 13.11.2009 13:49
. Kiiruslegend (stenogramm) korraldaja poolt? JAH, juhul kui on korrektne, et ei tekiks sellepärast ohtlikke olukordasid, kui kurv vahelt ära vms viga.
2. Eeltutvumine võistlusrajaga? JAH, saab uue ja kasuliku kogemuse, ise legend koostada ja ei teki niipalju üllatusi/ootamatusi rajal.
3. Tehniliste tingimuste muudatused? EI, kõik on enamvähem paigas hetkel, kui üldse siis võibolla Kw järgi klassid seada 2wd s.
4. Vigursõidu elemendiga katsete max. % rahvarallidel? 10-20%, rahvarallit sõitma tulnutele ega pealtvaatajtele, ei kummale paku väga midagi. Kui siis tõesti eraldi vigursõidu võistlusi korralda huvilistele.
5. Muud ettepanekud koos selgitustega?
Kui suurenev kiirus on probleem, võib alati rohkem shikaane või Stop punkte panna.

Ettepanekud
Autor: vvallo 13.11.2009 13:49
Vallo Vahesaar

2010 hooaeg
Autor: kalle666 13.11.2009 14:29
1.Kiiruslegend võiks olla,kui ikka õieti kirjas siis natuke ohutum,sest tapma ei lähe ju keegi end õhtul tahaks kõik koju.
2.Tutvumine jah kui võimalik aga korraldus poole pealt korraldajal tööd rohkem ja masu aeg sellega raskusi.
3.Tehnilised on paigas ja nagu näitab rallidel tehtav ennem starti tehniline ei tule keegi eriti mütsiga lööma.
4.Vigursõidud,no kui on 10 katset siis nendest 2 max vigusõiduelementidega,10-20%.
5.Võistlused peaks ikka jääma ka asulatesse kui on võimalik omavalitsuselt luba saada ja kui on lai kruusatee nagu meil on olnud Ridala katse siis sellisel teel saab ka šikaane panna ja seda ohutumaks teha,kõik on ainult korraldajate ja EAL-i taga koostöös on kõik võimalik.


Igaühe Terviseklubi poolt Läänemaalt Kalle Kruusma.

Kalle Kruusma.

2010
Autor: ksaul 13.11.2009 19:48
1. Kiiruslegend JAH. Tunduvalt turvalisem oleks sõita, kui tead ikka igat kurvi suunda ette.
2. Eeltutvumine võistlusrajaga pigem JAH. Legendi annab korraldaja aga igaüks kirjutab ja näeb rada omamoodi. Etteantud kiiruslegend ei pruugi olla sinu nägemus rajast. Eeltutvimist võiks tõesti kasutada nii, et mitte ei oleks eraldi raja läbimine, vaid keskmise kiiruse hoidmise katse. Selle ajal jõuaks asja kirja panna. Seega võiks olle korduvkatsete läbimine mitte 2x vaid 3x. Tagumised 2 juba legendi järgi kiiruslikut katsed. Kogu ralli siis 3x4 või kui kannatab, siis koguni 3x5 katset.
3. Tehniliste tingimuste muudatused - EI. Asjad ju suhteliselt hästi paigas. Peaasi et nendest reeglitest ka kinni peetaks. Tehniline kontroll võiks olla pigem rangem.
4. Vigursõidu elemendiga katsete max. % rahvarallidel. Mitte üle 20-25%. Arendavad küll sõiduosavust ja auto tunnetust, kuid suhteliselt ebaatraktiived nii publikule kui sõitjatele.
5. Selle vigursõidu sarja võiks eraldi lisaks teha. Pole midagi selle vastu. Kindlasti mitte lõhkuda toimivat süsteemi.
Kaido Saul

2010
Autor: Renq777 13.11.2009 21:13
1. Kiiruslegend (stenogramm) korraldaja poolt? Kindlasti peaks olema.Tagab elementaarse ohutuse.
2. Eeltutvumine võistlusrajaga?
JAH.Kui rahvasprinti korraldada ilma eeltutvumiseta ja sprinte ju üldjuhul kaardilugejaga ei sõideta,kiiruslegende ei hakka ka keegi andma.Siis on tegemist pime sõiduga.Kindlasti peab jääma eeltutvumise võimalus.
3. Tehniliste tingimuste muudatused?
EI.On mõned aastad kogemusi seljataga ja hetke seis on väga paigas.Ei ole mõtet tõmmata lõhki inimesi kelle sõiduvahendi vanus just esimeses nooruses pole.Igasugune kere tugevdamine ja seaduslik ümberehitamine on pigem positiivne ja tagab turvalisus et kellegi iste või sild kuhugi jalutama ei läheks...
4. Vigursõidu elemendiga katsete max. % rahvarallidel?
Kuskil 20% oleks paras tegelt.2 katset vigursõitu 10 kiiruskatselisel RR-il on piisav.
5. Muud ettepanekud koos selgitustega?
Jätta siiski kasutusele võistlusrehvid oma 16% mustri piiranguga.Võistlusrehv siiski tagab turvalisust.Tõstab küll kurvis kiirusi kuid pidurdus paraneb oluliselt.
On räägitud pikaltpikalt,et RR on "hüppelaud" enne suuremaid tegusi.Võiks olla siiski lubatud kasutada kruusa- ,slikktüüpi rehve
(ilma 9mm piiranguta)
Keegi ei taha ju vihmase ilmaga soparallil šikaani kinni ka jääda...
Kindlasti ei ole mõistlik hakkata piirama kW erinevates klassides.
Tulevikus kardinaalsete muutuste tegemisel eelnevalt aega anda kohanemiseks.Praegusel aja hetkel oleks paras arutada 2011 võistlusi/teh.tingimusi.

Rene Klesment

to Renq777
Autor: -awd- 13.11.2009 22:35
kuna on tegemist rahvaralliga siis tuleks kasutada ka rehve mis kõigile kättessadavad. tegemist ikkagi rahvaspordiga. kui tegu rahvaralli/sprindiga, siis olgu rehvid ka vastavad. oled kohanenud hästi juhtima autot tänavarehviga, siis suudad seda ka teha II-liigas jne. Kõik ei jõua endale osta uusi kruusakaid, piike ega slikke. Ok vana kruusaka võib ju endale soetada aga ikkagi jääb mängu see et kellel rohkem raha see ka võidab. Parem kui piirdutaks rehvidega mis tänavale mõeldud. Tõmbaks tunduvalt kulusid alla ja konkurents tiheneks. Mõelge selle peale.

veel väike kommentaar
Autor: ksaul 13.11.2009 22:58
Lihtsalt väike kommentaar tänavarehvide kahjuks. Nad pole nii vastupidavad kui võistlusrehvid. Enda kogemus: Kiltsi rahvasprindil õnnestus üks tänavarehv korralkult punnitama saada, nii et sellega pärast midagi enam teha polnud. Teine ja õnnetum kogemus Vao 1+1 sprindilt, kus Ervita teisel läbimisel kaks rehvi lihtsalt puruks läksid ja selleks korraks oligi sõit sõidetud :( Võistlusrehviga sellist probleemi poleks olnud.

Kruusakad võiksid jääda : )
Autor: Renq777 13.11.2009 23:40
Tsiteerides Imret:
"5. EAL ei peaks muretsema, mis autoga keegi sõidab (võimsam/lahjem). Mina sõidan Ladaga ja see on minu valik, kui mul oleks TÕSINE soov pjedestaalile jõuda, ostaksin endale ammu Honda. 2009a RR oli puhas sõidurõõm. Arvan ,et vähe on neid Lada mehi/naisi, kes tulevad siirad poodiumi mõtted peas rallile, tullakse ikka ralli enda pärast!"

Olen täiesti 100% seda meelt.2009 sõitsin vanade kasutatud kruusakatega.Kulutused olid minimaalsed ja sõidu mõnu laialt.Loomulikult rahakott ei luba uusi rehve osta. Siiski leian et nahkkang m+s rehviga on mul suur oht lõhkuda midagi oluliselt rohkem ära auto küljes(mitte enda mittearvestamise tõttu vaid kuna rehvid lõhkevad/lagunevad ja ei PEA) Seda odavalt soetatud kasutatud võistlus rehvidega ei juhtu.Kulud tänavarehvidega tuleksid suuremad :)
Siiski piike kindlasti rahvasport ei tohiks propageerida.Kruusakatest ja slikkidest räägin ikka :)
-awd- Kui suur on korralike tänavarehvide ja kasutatud võistlusrehvide hinnavahe?Minu isiklik arvamus et tänavarehvi kahjuks-seda siis igatpidi.

Lisaks võib ka taielda ju teemal esiveoline vs. tagaveoline.

Selge on see,et nii palju kui on erinevaid inimesi on ka arvamusi.

Selleks ongi vaja leida üksmeelne kompromis ja sõidame sõpradena võidu edasi!
Kõik loksub kord vaikselt paika.
See teema on suht pikaks läinud ja algteemast pooleldi mööda!

Rene Klesment

turvalisus mõistlikult
Autor: terko 14.11.2009 15:03
1. Kiiruslegend (stenogramm) korraldaja poolt? JAH - aitab ühe rajaga tutvumise korra kokku hoida, suurendab turvalisust. kasutama peaks jätkuvalt tulp-süsteemi, kuid kirjeldama peaks KOGU kiiruskatset. Vigade vältimiseks legendis peab EAL korraldajatele kehtestama protseduurireeglid, et oleks tagatud vigade tegemise minimeerimine. Näiteks alati kirjutab EALi poolt määratud ekipaaž (mõni rahvaspordi komitee liigegi võiks äkki katsed ise läbi sõita); alati läbitakse katse 3 korda; vahemaade mõõtmiseks kasutatakse elektroonikat, mitte silma jne. Minu kogemuses on ainult kasutamiseks antud ebakorrektne kiiruslegend tekitanud tõeliselt avariiohtlikke või koguni avariiga lõppenud olukordi.
2. Eeltutvumine võistlusrajaga? JAH
Kõige vajalikum muudatus rahvarallis. Minu kindel seisukoht on, et rahvaralli, olles hüppelauaks suurde rallisse (vähemalt 4 x odavam kui II liiga!!), ei ole Eestisse tarvis mitte ühtegi kohustuslikus korras silma järgi sõitma õpetatud juhti ega ühtegi "kirjaoskamatut" kaardilugejat.
3. Tehniliste tingimuste muudatused? JAH
Üks muudatus võiks olla leebumise suunas - lubada võiks korvistmete ja turvarihmade (ning ka HANSi) kasutamise - suurendaks turvalisust. Olen kuulnud, et justkui kellegi arvates suurendaks see kiirust ja vähendaks seeläbi turvalisust, aga loogika (teaduslik distsipliin) ja kogemused ütlevad, et see pole tõsi. Mõelge ise, kas keegi hakkab kiirust vähendama, sest kardab mõnes asfaldi sprindi kurvis, kus G-force kõige suurem, istmest välja kukkuda? EI. Kas juhul kui (näiteks sel aastal minuga juhtunud) vigase korraldajapoolse kiiruslegendi tõttu toimub põkkumine peale pimedat kurvi valele kaugusele asetatud põhupalliga ja juht selle tulemusel peaa

| 1-20 | 21-40 |
Foorumisse kirjutamiseks pead olema registreerunud ja süsteemi sisse loginud. Registreerumiseks vajuta siia.
 
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
26.11.2024 13:58
Rally in Latvia (0)
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia