Senise rahvaralli formaadi kadumine 2010a. Olen näinud erinevates portaalides palju pahameelt ja hämmingut kuid äkki on ka neid, kes vanast formaadist lugu ei pea ja uus on meele järgi? Endised, praegused ja tulevased sõitjad, pange siia oma arvamus!
Ise pooldaks ka 2009 versiooni. Arusaadavalt on EAL mures turvalisuse pärast. Kui ilma turvapuurita auto võssa katusele keerata , siis on ilmselgelt suurem võimalus raskemate vigastuste saamiseks kui seda oleks puuriga autoga. Ju on vältimatu see ,et siis mõned tänased sõitjad sarjas enam kaasa ei tee või üldsegi ei sõida. Pigem valitakse see tee vist ,et "Ärgu siis sõitku - vähemalt on elus ja terve".
Kindlasti 2009 ja isegi pigem 2008 (legendid kus olid ikka mõned kurvid ka peal). 2010 aasta reeglitega ei kavatse ühelegi võistlusele nägu näidata ja isegi mitte EAL-iga mingit pistmist teha litsentside ega muu osas.
Mõningaid mõtteid: 1) ühtlustada Eesti ja Läti rahvaspordialade eeskirjad (standardautode tehnilised tingimused, supersprindi VM jms). Tehn. tingimuste osas plaanib ka komitee astuda osaliselt vastavaid samme, andes juurde sarjas osalevaile autodele lisavabastusi aastal 2011. 2) splittida näiteks aastast 2011 või 2012 ära senine nö rahvasport, kus esimese variandi puhul oleks kõne all tänavalegaalsete puurita autode vigursõidusari või rahvasprindid platsidel, ring- ja kardiradadel ning teise variandi puhul kellegi poolt siin lehel pakutud III liiga võistlused, kus autodesse peab olema paigutatud turvapuur ning kehtiv või kehtivuse kaotanud homologeeritud iste ja ohutusrihmad. (Samas puutub täna veel selge ettekujutus, mis saab II liigast aastal 2010.)
Võrrand mitme tundmatuga
Autor: urueesel
08.11.2009 02:08
EAL rallikomitee mitteamelik seisukoht on teadaolevalt olnud juba aastaid, et turvapuurita tänavasõiduautode võidusõit tuleks Eestis ära keelata. Tüüri on sinnasuunas nüüd lihtsalt jõulisemalt pöörama hakatud.
Omamoodi on sellest muidugi kahju, et hakatakse remontima toimivat lahendust ja suure tõenäosusega toob see kaasa loodetust vastupidised tagajärjed - "vanad" enam ei sõida, "uued" veel ei sõida.
Poolteist kuud enne uue hooaja algust nii kardinaalsete muudatustega väljatulek komitee poolt on ootuspärane, kuid arvatavasti lühinägelik. Pikemas perspektiivis saab ala laiema kandepinna leida vaid siis, kui vigursõidu vastu on olemas nii sõitjate, publiku, sponsorite kui ka omavalitsuste huvi. Autospordikatusorganisatsiooni huvitatus rahvaspordi ohutumaks muutmise vastu on muidugi ilmne ja arvestatav põhjus, kuid kas on põhjust vanasse kaevu sülitada enne, kui uus olemas?
Kui vastuvõetud radikaalsed otsused jäetakse argumenteerimata, tekitab see, nagu antud juhul ilmneb, pahameelt ja segadust nii autospordihuvilistes kui ka võistluste korraldajates. Kahtlemata peab ohutus olema prioriteetne, kuid kindlasti on olemas erinevaid ja mitmepoolselt aktsepteeritavaid alternatiive.
Antud teema, kumma hooaja reglementi rahvasportlased pooldavad, ei oma ametnike seisukohalt mingit tähtsust, sest otsustatut ei hakata muutma kusagil foorumis püstitatud teema läbisirvimise järel. Pigem tuleks tõepoolest mõelda 2011. aastale rahvaspordi-teemaga seoses, alustades konstruktiivsete ettepanekute kirjapanekuga.
Nii,et rahvas regage ennast kibinal kabinal saaremaale ära ja võtame viimasest mis veel võtta annab!
to golf100
Autor: Golf100
07.11.2009 23:27
Igal juhul 2009 variant Revo Taar
2009vs2010
Autor: Ladavfts1
07.11.2009 22:59
Ma arvan, kui EAL avastab et keegi litsentsi enam ei soovi osta küll see reegel ka ümber vaadatakse sest kui osavõtjaid on näiteks rahvarallil 100 ja seega on litsentsi ostjaid juba 200 siis see päris hea summa millest ilma jääda nimelt 130 000.- ja see on praeguselgi ajal väiksem kui tegelik summa mis see aasta litsentside eest saadi! Nii et kui raha ei taheta laske edasi. Ise ei poolda 2010 aasta plaane ja ei kavatse siis osavõtta. Ehk tuleb see aasta saaremaal maksimum võtta. Nii et rahvas regama näitame mida me tegelt tahame. Ärme unusta, et II liigas ei maksa vaid puur. Lisanduvad istmed,traksid,riietus,auto mootor kindlasti võimsamaks jne. Väljaminek kümnetes või isegi sadades tuhandetes! Lp Janno.P
to 206rs
Autor: Autopilot
07.11.2009 22:33
Selles probleem ka on, et II liiga ei tööta, sest selles osalemisel ja nö esiliigas osalemisel eriti suuri vahesid kulutuste osas ei ole. Minu arust on lihtsalt tehnika vahe nii suur seal ja see käibki päris võidusõidu juurde ja on ise-enesest normaalne. Ses mõttes on rahvasport olnud natukene leebem, just tehnilise (eba)võrdsuse osas.
Aga tegelikult ma tahan juhtida tähelepanu, et oleme ausad, EAL on oma otsuse teinud (see ei muutu) ja 2010 sõidetakse rahvasporti platsidel. Seega ma pakkusingi välja ühe võimaliku alternatiivi. Selge on see, et kui tahetakse midagi lahedamat 2011. a reeglite osas, siis peaks sellest kohe täna rääkima. 2010. aasta on läinud rong.
2009
Autor: Jaanis1992
07.11.2009 22:28
2009 aasta rahvarallidel ei ole olnud mitte midagi häda minu arust igati tip top . Niiet kui 2010 aastal rahvarallis sellised muudatused siis mina enam rahvarallidel ei osale ! Jaanis Tull
Kes tahab see ka läheb II liigasse... sest see su mõttekäik vist ka on. Rahvasport on olnud ja loodame, et ka jääb alaks kui kus ka mees "põllult" saab oma Ladat proovida. Jätame selle püha asja alles. Tean mis tunne on olla kinni rallika istmes... see on mõnus ja hea kuid see ei ole paljudele kättesaadav. Jätame neile selle mis neil on. Korraldajad ehk leiavad need augud, et ligilähedaselt jätta alles olemasolev. Hetkel on jäänud lootus vaid korraldajatele. Edu!
eelmise jätk ...
Autor: Autopilot
07.11.2009 20:13
NB! Palju sa õllele kulutad? :) Leiaks hoopis raha, et oma juba niikuinii spetsiaalselt kohandatud rahvaspordi autodele puur sisse panna. Sest mõelge mida see võimaldaks? Näiteks tänasest rahvaspordist veidi kiiremad ja ikka metsavahelised rajad, äkki kruusarehvid ja endapoolse legendikirjutamise? Rääkimata sellest sõidufiilingust, mis ikka tekib kui rihmaga oled kinni tõmmatud. Kusjuures autol tekiks igal juhul ka mingi turuväärtus, puuriga kere, mida saaks alati nö pärisralliautoks arendada
Äkki mõtleks korra veidi kaugemale?
Autor: Autopilot
07.11.2009 20:10
Äkki peaks hoopis tunnistama, et II liiga pärisrallis ei ole hakanud tööle, sest kes see ikka seal sügavas soones sõita kaifib sajandana. Ja pealegi on teised kõik ju nii kuradima kiired, sest eriti E-rühmas on tehnilised tingimused ikka päris vabad ju. :) Minu ettepanek oleks üldse unustada 2010. a ja keskenduda 2011. a reeglite arutelule juba täna! Tänase rahvaralli baasil võiks tekkida näiteks nö III liiga, kus autode tehnilised reeglid oleksid sisuliselt samad, kui täna 2wd rahvaspordis, välja arvatud, et nõutud oleks FIA nõuetele vastavad turvapuur, toolid-rihmad ja sõiduriided. Mitmel puhul võiks ju lubada kasutada lõppenud homologeeringuga asju. Et mis see lisaks maksaks võrreldes rahvaspordi auto ehitamisega? Pakun, et puur laias laastus 15k, istmed ja vööd 10k uuena. Aga üsna palju varustust saab ju ka kasutatuna. Tegemist oleks ju sisuliselt ühekordse investeeringuga. Ja jooksevkulu oleks praktiliselt sama kui täna ju. Oluline oleks, et tehniliselt sa ei tohi jätkuvalt midagi modifitseerida, nii nagu ka täna rahvaspordis. Ei mingeid suuremaid pidureid, diffrilukku, ägedat sidurit, lühikesi ülekandeid ega viilitud kaant. Sest olles ise selle kõik läbi teinud, siis puuri ja turvavarustuse hind on ikka köki-möki kogu selle muu viilimise ja arendamise juures, mis pärisralliga kaasas käib, isegi E-rühmas. Nii et selline III liiga auto oleks ikka veel väga kaugel (st odavam) keskmisest E-rühma autost oma tehnika, kuid mitte aga turvalisuse poolest. Võistlused võiksid jätkuval olla eraldi sportrallist, sellised ühepäevased nagu täna rahvarallid.
Seega ehk võiks võtta 2010. a selleks, et veidi raha koguda (ca 2-3000kr kuus NB!
jgal juhul 2009 formaat see mis nüüd tulemas on see on täiesti mõtetu ja ei oska muud öelda kui, et mina lähen üle suurde rallisse ... sellise asjaga mina küll tegelema ei hakka maal põllupeal saab sama asja tega ja ilma mingi maksuta ... Gert-K Kähr
Nagu ma juba enne mainisin, siis 2009 hooajal toimis rahvaautosport väga hästi (rahvaralli poole pealt kohe kindlasti, rahvasprintidest see aasta ei oska rääkida, kuid nurinat pole kuulda olnud), kui mõned pisiasjad välja arvata, aga nende paremaks muutmine ei tohiks väga keeruline olla. Kahju, et rahvarallit taaskord "surmata" tahetakse ning jõudu ja jaksu inimestele (võistlejad, "niiditõmbajad", kelle sõna midagigi EALis maksab), kes võitlevad rahvaspordi püsima jäämise nimel sellisel kujul nagu ta praegu on. Kahjuks (tegelikult praegust olukorda arvestades õnneks) jääb mul endal rahvaautosportlasena 2009 hooaeg viimaseks, kuid hea oleks, kui oleks, mille juurde tagasi pöörduda, kui enam pole võimalusi sportrallis kaasa lüüa.