Neljapäeval, 25. märtsil kell 17-18 vastab rally.ee autospordiajakirja lugejate küsimustele EAL-i Noorte- ja rahvaspordi komitee liige Tarvo Saar. Küsimusi saavad rally.ee registreerunud kasutajad esitada nii online-intervjuu eel, kui ka vahetult vastamise ajal. EAL-i Noorte- ja rahvaspordi komitee on Eesti Autospordi Liidu alakomitee, mille üldiseks eesmärgiks on noorte- ja rahvaspordi edendamine Eesti Vabariigis. Tegemist on ühiskondlikel alustel tegutseva juhtorganisatsiooniga, mis koosneb võistlusalade, kohtunike ja pressi esindajatest. Komitee otsesteks ülesanneteks on: - meistri- ja karikavõistluste üldjuhendite koostamine - kalenderplaani koostamine - tehniliste tingimuste koostamine ja täiendamine - kohtunike tegevuse koordineerimine - võistlejate ja korraldajate omavaheliste suhete reguleerimine - reklaamide organiseerimine - toetajate leidmine
rally.ee
Autor: rally
25.03.2004 18:03
Ja lõpetuseks, Tarvo, ole hea, anna lühike selgitus, mida peab tegema autospordihuviline, kes soovib rahvasprindi või -ralliga alustada. Millele tähelepanu pöörama? Ka vajab üle kordamist, mis on litsents ning milleks seda vaja on.
Tarvo Saar: Rahvaspordis alustajal peab olema tehniliselt korras auto, pealehakkamist asjaga tegeleda ja aega kulub ka üsna palju. Võistlejakaart maksab 300 krooni ja see sisaldab kindlustust EAL-is registreeritud rahvarallidel ja -sprintidel. Osaleda tohib ka sportralli litsentsiga.
rally.ee
Autor: rally
25.03.2004 17:55
Jätkates Priidu alustatud teemat - kui leidub seltskond asjahuvililisi, kes otsustavad luua nn. teise liiga võistlussarja, ettevalmistades selleks juhendi, tingimused jms, siis kuidas EAL-i Noorte- ja rahvaspordi komitee olukorrale vaatab? Analoogse näitena võisteldakse ju ka autokrossis erinevates kategooriates: superkross ja ERK standard (nende peamine erinevus tuleneb üldjoontes tehnilistest tingimustest).
Tarvo Saar: Noorte ja rahvaspordikomiteel ei ole selle vastu midagi, aga ilmselt peaks nn. teist liigat ohjama juba rallikomitee.
Küsimus
Autor: rallisober
25.03.2004 17:50
Kas rahvarallis on plaan millalgi ka autode ümberehitamise astet piirata (tean, et seda on hirmus keeruline kontrollida). Praegu on teada, et seal sõidavad sellised 4WD autod, mis tegelikult enam mitte mingi valemiga sportrallis N-rühma ei mahu, aga rahvaralli reegel on vist selline, et auto oleks minimaalselt ümber ehitatud?
Tarvo Saar: Piiramine on suhteliselt komplitseeritud - ei saa kedagi keelata autole paigutamast teistsugust väljalaset (näit Subarule Prodrive paketti jne.), lisaks veel keeruline kontroll. Ja siiski, õige N-rühma auto on ikka oluliselt kergem ja nobedam rahvarallis kasutatavatest 4WD autodest.
rally.ee
Autor: rally
25.03.2004 17:48
Vahetult pärast jäärajavõistluste hooaja lõppu tekkis nii sõitjate kui korraldajate poolelt diskussioon teemal võistlusautode tehniliste tingimuste ning rehvide üle. Ühe alternatiivina pakuti rahvasprindi tehniliste tingimuste ülevõtmist või mugandamist jäärajavõistlusteks. Kas tulevaks talveks on plaanis analoogsed tingimused või üldjuhend jää- ja lumerajavõistlusteks luua?
Tarvo Saar: Antud hetkel noorte ja rahvaspordikomitee jääraja võistlusi ei kureeri, kuna jääradadel on klassid nii tava- kui ka sportautodele. Tehniliste tingimuste ühtlustamine tavaautode koha pealt oleks vägagi teretulnud.
1. Millal ja kas on plaan "lüüa lahku" tehnilised tingimused ning võistlusformaadid amatöörlikule kuid kallile poolprofi spordile(praegune nn."rahvasport") ja reaalsele odavale rahvaspordile? Praegune seis ei rahulda kumbagi osapoolt.
Tarvo Saar: Ala poolitamine ei tule kindlasti kasuks, vaid pigem suretab rahvaspordi välja. Praegusel hetkel võistlejate vähesuse üle ükski hea korraldusega võistlus muretsema ju ei pea. Nn. teise liiga jaoks võistlejaid veel ei jätku, et tasuks eraldi rallit korraldada. Lisaks kolib rahvaralli "esiotsast" palju mehi arvatavasti järgmiseks hooajaks sportrallisse üle.
2 küsimust
Autor: urueesel
23.03.2004 20:25
1. Milliste summadega Noorte- ja rahvaspordi komitee opereerib? Millistest allikatest laekub raha ning millele see kulutatakse? 2. Milliseid järeldusi on teinud komitee rahvarallil Tartu Sügis juhtunud poole ralli ärajätmisest ja kas sel aastal suudetakse võistluste korraldajate, turvavaatleja ja komiteepoolset koostööd tihendada taoliste olukordade ennetamiseks?
Tarvo Saar: 1. Kindlaid sissetulekuallikaid komiteel ei ole. Käesoleval aastal on karikavõistlustel kaks sponsorit, kelledelt saadavad materiaalsed väärtused lähevad parimatele auhindadeks. Kõik alakomitee liikmed teevad tööd oma vabast ajast ja selle eest mingit tasu saamata.
2. Käesoleval aastal tuleb korraldajal kõik kiiruslõigud esitatada hiljemalt üks kuu enne rallit nn. rajakomisjonile, mida juhib hr. Margus Karjane.
küsimusi
Autor: matu
23.03.2004 10:06
1. Miks ei ole kuu aega enne esimest rahvarallit kuskilt lugeda noorteralli selle aasta juhendit? Olen lihtsalt kuulnud, et kõik jääb samaks. Kas võib sõita EAL kaardiga autoga ja kas vanusepiir on kuni 18? 2. Mida arvab noortespordi komitee sellisest olukorrast kui rallisprindis on noorte vanuse alampiir 16, ralli- ja autokrossis 17 ja noorterallis 18. Samas krossis on töömahuks 1400, sprint ja ralli 2000, samas krossis võita sõita ka 1600 mootori ja raskema autoga.Mida peab tegama see papa, kes tahab üht noormeest autosporti tuua? Muretsema aia äärde kolm autot, või piirduma ainult näiteks viie rallikrossiga, kus nii ehk nii viite poissi kokku ei saa, et etapp kirja läheks?? Ühesõnaga mida soovitate ühel noorvõistlejal sõita ja millise autoga ,et saaks aasta jooksul piisavat sõidukogemust ja et käsi maha ei jahtuks????? 3.Kuidas on võimalik, et samal päeval toimub noorte rallisprindi etapp Tapal ja rahvaralli Pärnus?
Tarvo Saar: 1. Noorteralli MV üldjuhend on valmis ja ootab kinnitust EAL poolt. Kaardiga autoga võib sõita ja vanusepiir on kuni 18 (k.a).
2. Tingimuste ühtlustamiseks töö käib, loodetavasti on järgmisel hooajal olukord parem. Ühest soovitust ei oskagi anda.
3. Kahjuks see nii on. Arvestades autospordiürituste suurt hulka Eestis ei mahu kõik võistlused niiehknaa erinevatele nädalavahetustele. Tuleb loota võistluste organisaatorite tihedamale koostööle.
Küsimused Tarvo'le
Autor: KLX
22.03.2004 15:06
1. Kas sinu arvates on õige nö "päris" rallimeeste osalemine rahvaüritustel? 2. Millal nuputatakse välja rahvarallidel kogu hooaega läbiv korralik võistkondliku arvestuse süsteem? 3. Kas täpsuslõigud kaovad rahvarallidelt tulevikus ära? 4. Miks on rahvaspordialadel lubatud kasutada spetsiaalselt rallisõiduks mõeldud rehve? 5. Milliseid muudatusi lähiaastateks planeeritakse alakomitees ala kiiresti arenedes? Kas on plaanis näiteks erinevatel rallidel lubada piloodil ja kaardilugejal oma kohad vahetada ilma KV punkte kaotamata?
Tarvo Saar: 1. Keelata seda ei saa, ka muudel aladel on rahvaspordiüritusi kus osalevad tippsportlased (suusatamine, kergejõustik, jne.), pealegi ei ole täheldanud et "päris" rallimehed nii väga etteotsa "trügivad".
2. Alakomitee vähemalt sellel aastal võistkondlikku arvestust ei kureeri. Rallide korraldajad on erinevad ja me ei saa kohustada korraldajat pidama ka võistkondlikku arvestust(esialgu). Pealegi visates pilk sportrallisse ei toimu ka seal hooaega läbivat võistkondlikku arvestust.
3. Kindlasti mitte, kui mõni organisaator tahab seda korraldada siis on tal selleks õigus.
4. Kuidas mõõdetakse mis on võidusõidurehv ja mis ei? 2 aastat tagasi oli olukord kus keelatud olid "for competitors only" kirjadega rehvid. aga paraku ei ole selliseid kirju kõigil sportrehvidel ja võistlejad olid pagana kavalad igasugu vahendeid välja mõtlema et nimetatud reeglist kõrvale hiilida. Täielikku võrdsust tehnikaspordis ei ole kunagi võimalik saavutada.