Hooaeg küll juba käib, kuid äkki on kellelgi midagi väga huvitavat välja pakkuda et muuta järgmist hooaega põnevamaks või siis tasavägisemaks. Kulude vähendamise huvides tuleks keelata igas klassis sportrehvide ja ka tänava legaalsete slikkide kasutamine. parc ferme... tehnikast vähegi jagav komisjon teab mis on stock ja mis mitte. 2.1.4 Väljalaskesüsteem peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud (sh. väljalaskekollektor, katalüsaator, summuti). Lubatud on kasutada mitteoriginaalseid summuteid tingimusel, et summuti toru läbimõõt ja summuti püttide ja resonaatorite välimus (mõõt, kuju, tööpõhimõte) peavad säilima algsed, nagu konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Juhul, kui autol on autotootja poolt ettenähtud katalüsaator, peab see olema töökorras. Summuti müratase peab vastama Eesti Vabariigis kehtivale keskkonnaministri määrusele.2.5.12 Auto peajuhtplokk (aju) peab olema algne ja konkreetsele automudelile autotootja poolt ettenähtud. Programmeeritava aju, lisaajude või võimsust lisavate kiipide kasutamine on keelatud (v.a klassides V16, V18, 2WD Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavad 4WD autod).2.7.3 Lubatud on kasutada ainult kütust (bensiin, diiselkütus – nt.95E, 98E, D), mida on võimalik osta Eesti Vabariigi territooriumilt jaemüügist. Võidusõidukütuse kasutamine on lubatud ainult klassides V16, V18, 2WD-Sport ja EAL-tehnilist kaarti omavatel 4WD autodel.2.5.7 Esivõre muutmine, vahetamine ja eemaldamine on keelatud. Klass 4wd...teha eraldi arvestus neile mis ei ole ülelaadega ehk VABALTHINGAVATELE 4WD oma klass, sest hetkel on ikka täiesti mõttetu minna tõmblema oma vabalthingavaga. See on kindlasti positiivne lüke paljudele kes näevad et täiesti mõttetu on sinna klassi hetkel trügida. Klassis 2wd-a näiteks võid sa teha aegu 10X odavama autoga kui on mõnel osalejal aga klassis 4wd unusta see isegi 2x odavama autoga ära
2009
Autor: Ladavfts1
07.02.2009 16:52
Ka mul oleks üks soovitus korraldajatele. Nimelt võiks selle ära muuta et laienditega autod ei tohi osaleda. Või siis võiks põhjendada miks ei lubata. Minu teada see eelist mulle ei anna! Isegi lada tagumise antitiiva pärast tegi Toom märkuse. Praegu Bmw M3 replica ehitus pooleli kuid arvatavasti sellega rajale ei lasta. Sooviks ikka kah teistega mõõtuvõtta. Ja paluks mitte selliseid vastuseid et neid polegi vaja jne.
Ole hea ja pane siia link, kus võiks leida jääraja reeglid. Tänud
awd
Autor: bronco
04.02.2009 19:45
Tarbjal oli eraldi tavarehvi sõidud ja piigisõidud. Võimsus jäärajal tavarehviga sõites küll määrav ei ole. Samuti soovitaks tutvuda jäärajavõistluste reeglitega, need ei ole samad mis rahvasprintidel/rallidel.
???
Autor: Siimss
04.02.2009 09:51
Ennem kui üritad midagi tõestada,siis TUTVU JÄÄRAJA tehniliste tingimustega ka!!!
awd
Autor: RainR
04.02.2009 09:50
Ja mis sellel viimasel pildil viga on? See et piigiklassis piigid all on või et auto mootor käib stardijärjekorras? Ja millistest uutest seadustest me räägime?
Ma mosseliigasse kirjutasin kuda võiks numeratsioon uuel hooajal välja näha mida rahvas arvab?
pha
Autor: vvallo
01.07.2008 09:32
kas kõik on kehvad kaotaja et halavad sedasi. Ma olen oma prott kummiga plank viimane aga ikka rahul, et sõita saab. Raha loeb, ei saa autospordis kehtestada ju nii uudseid reegleid, et raha ei loe.. see oleks revolutisoon!
Ei poolda võistlusrehvide keelamist. Ise küll neid osta täna veel ei jõua aga kunagi ma nad ikka saan :) ja siis hakkan kihutama :) ... On ka väga nõme kuulata näiteks Rapla kardirajal tänavarehvide vingumist ja ulumist ... APUA. Hetkel ma saan aru selle vingumise põhjuseks on tühi rahakott. Samas keegi ei keela ju seda rahakotti täita. Tööd on vaja teha ja raha teenida. Tehnikasport ei ole kunagi olnud odav spordiala ja ei hakka ka kunagi olema ... kui tahate odavat spordiala siis palun registreegige EAL'is uus alamkomitee "SÄÄSTU RALLI" ... ja siis kihutage ennast tänavaautoga poodiumile ja poodiumilt maha :)
Ärge virisega ... vaid minge raha teenima, et uusi jubinaid oma kallile sõbrale soetada. Uskuge mind see on parim, mis teiega juhtuda võib, kui nii teete :)
hmm
Autor: Puuks
30.06.2008 16:37
krt ma ei saa aru virisejatest ise sõidan sporti e11 klassis stock masinaga ja vanade misudega mul jumala pohhui peaasi et sõita saab ja ega tulemusedki kehvad ole
Nonii
Autor: nuhk
30.06.2008 09:08
Loodan, et tekitan kodanik müüjale uksetaha tõsise järjekorra:
Nüüd on puder valmis tehtud, lusikaga nina alla ka tõstetud, vaatame, kas lähevad ajad paremaks?
kahju
Autor: -awd-
03.06.2008 22:01
Kahjuks on hetkel tõesti välja kujunenud nii, et las lollid sõdivad, karavan läheb ikka edasi. Hetkel kehtivad reegleid järgitakse osaliselt, osavõtud aina kallinevad, konkurents sunnib tegema suuremaid väljaminekuid näiteks rehvidele...Kunagi peab saama sellest ikkagi RAHVARALLI/SPRINT mitte rikaste ja ilusate ala. Ja kindlasti pole mõtet karta et sari välja sureb, tulevad uued tegijad ja korraldajad.
juba mitmendat korda loen, et kõi ostavad omale paarisaja krooniga kruusakaid. Mind huivtaks ka selline võimalus, et kes neid müüb. Asun küll tartus, aga liigun ka Tallinnas aegajalt. Niipalju kui rally.ee kuulutusi lugeda, siis 400 eest saab ikka täielikud juustud.
Ise küll siiani sprinti pole sõitnud, kuna rahakott ei kannata. Auto tegelikult asja jaoks soetatud (Golf II 16V). Olles erinevaid autosi proovinud, ei ütleks et üks ja sama juht oluliselt erinevaid aegu teeks näiteks Golfi või Type-R -iga. Eks väiksed eelised ikka võimsamal ja paremas seades autol on. Rehvid peaks ikka olema jah pigem oma asi, muidu peab tõesti veel lisaks igaüks ostma paar jooksu rehve. Eesti on piisavalt palju erinevaid sarju, mille vahel valida on. Pakun, et krossi ei ole oluliselt kallim sõita kui rahvasprinti praeguste graafikute ja osamaksetega võrreldes. Aga no eks igaühel oma. Igatahes edu kõigil edaspidiseks!
rehv
Autor: nuhk
03.06.2008 12:35
Rahvasprinti ei pea ostma uusi slikke ja kruusakaid. Kasutatud kruusarehve saab edukalt paarsada krooni tükk, mis selliseks võidusõiduks on väga head. Võrreldes tavarehviga kannatavad rohkem kive ja lööke ning neid läheb vähem katki, seega on nad lõppkokkuvõttes odavamad, kui tavalised - siit minu arust peaks olema jutul lõpp. Slikkidega sama lugu - kusjuures ka sportrallidel on teatud kodanikud sõitnud linnakatseid tavarehvidega ja üldse mitte kehvasti.
Teiseks - sellist tehnilist kontrolli tahta, kus mõõdetakse üle auto kilowatid, kaalud, võetakse mootorid lahti jne - ei saa elusees olema. Tahaks näha neid inimesi, kes seda suudaksid teha. Suured targutajad tegid alles hiljuti protesti ühe sõitja vastu, kes sõita oskab - minu teada oli asi korras ja targutajatel nina pikk.
Selle asemel, et siin foorumis utoopiaga tegeleda ja mõtetut jama ajada, minge nühkige autodega sõita - uskuge, see mõjub rohkem. Kilovattidest ja uhke nimega autodest ei tule kiirus, kui raja ääres vaadata, siis mõne mehe sõidujoon ajab lausa naerma. Samuti on siin palju räägitud ebavõrdsest neliveo klassist - millegipärast saavad paljud neliveoliste tegelased, kel KW-sid peaks küllaga olema 85 kw-ste Golfide käest nii, et tolmab - millest me siis räägime?
Rahvarallidest saite oma mölaga jagu, kas järgmiseks tahate sprinidest jagu saada? Autosport ei ole kunagi olnud võrdne ja ka kunagi ei saa võrdseks, võidab see, kellel on anne, oskused ja rahakott, teised osalevad.
Sõidan see aasta esimest hooaega ja olen kaasa teinud kõikidel sprintidel. Viimaseks pole jäänud ja poodiumile pole ka saanud =) Aga fakt on see,et sportrehvid tuleks keelata! Alguses sõitsin ka tavalise rehviga ,et vähegi konkurentsi pakkuda pidin ka soetama slikid ja kruusakad. Hind ainult rehvidel kokku 28 000 + veljed. Kas see on rahvasport? Ja kõik kes on sportrehve proovinud teavad mis vahe on!Mina arvan ,et see spordiala võix olla kõigile asjaarmastajatele kättesaadav. Ja loomulikult ei sõida ma kaasa ainult karikat taga ajades aga kõik tahavad ettepoole pürgida ja ka kunagi oma esimest poodiumi kohta saada. TO NABAALUNE : Sinu jutust võib lugeda et sina olen colin mcrae ja kõigil kes siin foorumis midagi kirjutavad on probleeme rooli ja istme vahelise tihendiga! Mind huvitaks väga mis autoga ise sprinti sõidad ja kui palju autost stock on? Ning kui kaua oled asjaga tegelenud? Janek Rööbing
tere -RS-
Autor: -awd-
02.06.2008 22:53
Siin mingi andeka ideega välja tulemine ei aita. Hetkel tundub, et tehn.tingimustele vastavuse eest peavad hoolitsema võistlejad ise, mitte komisjon. Nii et tuleb hakata ise pappi kaasas kandma võistlustel või pöörduda EALi poole. Kui siis ka midagi ei juhtu, küsida abi näiteks Autolehelt. Või siis "Kaua võib" :D , veel parem Võsa Pets.
parandus
Autor: Veiko7
02.06.2008 18:35
Mõtlesin, et karmistada tuleks tehnilist kontrolli.
Ja üks asi tekitab küsimuse...miks mõnel nõutakse kontrollis luukpära kerega autodel pagasikatet ja mõni teine saab ilma katteta läbi.
to -RS-
Autor: Veiko7
02.06.2008 18:33
Miks ainult esikolmele kontroll. Kõik kes nopivad punkte, peaks siis täiendava kontrolli läbima...nii oleks aus. Või äärmisel juhul esiviisik, sest lõppkokkuvõttes ju autasustatakse viite esimest.
to Pöörane: minuarust b-klassis teevad pigem ilma BMW'd kui Civic Type-R'id. Olen type-r'iga omajagu sõitnud ja 100% stock seisus pole ta küll midagi erilist. Ja rääkida, et vanasti oli vanasti oli...krt vanasti oli taevas ka ju sinisem ja muru rohelisem...aeg läheb edasi ja autod arenevad. Ega rahvasprindis ei saa aega seisma jätta ja sõita ainult ladadega. Minuarust Golf'id püsivad vägagi hästi konkurentsis, kui neil tehasest õige mootor on peale tehtud.
Minuarust pole meil vaja muud muuta tingimustes kui, et karmistada tehnilisi tingimusi, sest praegune jutt "mul on tehaseseades" ajab ausalt öeldes naerma kui autot reaalselt rajal hakkad jälgima.