Ongi selleks korraks sõidud sõidetud ja võitlused võideldud. Vahepeal kiskus asi küll üsna inetuks, kuid lõpp hea, kõik hea. Et vältida järgmisel aastal samu vigu, on lihtne moodus olemas. Tuleks teha kindlasti enne igat etappi bokeeringu kontroll, samuti tuleks kontrollida autode kaalu ja aeg-ajalt ka mootori kubatuuri. Teadaolevalt on selleks EALis vahendid olemas ja neid saab ka kasutada. Kui on teada, et kontroll on pidev ja kindlasti toimub, siis kaoksid ka valemängijad (kui neid üldse on) ja lõputud kahtlused teemal et kellelgi on suurem mootor, kellelgi blokk ja kellelgi auto kergem.Sellest oleks kõigile kasu. Härra Eriste on tõestanud, et oskab ja suudab võistlusi ladusalt korraldada, seda ka suure arvu võistlejate korral. Nii et kindlasti oskaks ta ka kontrolli sujuvalt ja ilma suurema ajakaota läbi viia. Veel võiks minu arvates kaduda müügikohustus. Ise oleme küll osalenud sarjas vaid ühe aasta, kuid on selge, et peaaegu kõikide võistlejate vahel valitsevad head suhted. Noored on vahepeal lausa sõpradeks saanud. Ei kujuta ette, et keegi meie seast läheks vaid 30 000 krooni eest sõbra autot ära ostma. Mis puutub uutesse tulijatesse, siis peaks nemad alustama ikka normaalsel teel muretsetud autodega, et mitte tõmmata endale algusest peale teiste pahameelt. Peagi muutuksid praegused autod kindlasti paremaks. Noorteklassi jagamisest kahte leeri ei arva ma midagi. Minu arvates toob see ainult kahju. Osalejate arv tuleb ju siis kaheks jagada. Või on äkki tulemas Venemaalt suur hulk meie tingimustele vastavaid autosid noorteklassi sõitma? Need noored, kes tahavad ka rallikrossis osaleda, on sunnitud siis ühes klassis sõitma, sest nende autodele vabadused pole lubatud ja kahte autot , üht super. teist rallikrossi, ehitada pole vist eriti mõttekas. Minult seega järgmiseks hooajaks kolm ettepanekut: 1. Igal etapil põhjalik tehniline kontroll: (blokk, mootor, kaal jne) 2. Kaotada müügikohustus. 3. Jätta alles ikkagi vaid üks noorteklass.
Ja lisaks: kui juhendis on kirjas 12 etappi, siis ka võistluspaiga muutmisel peaks krosside, jääraja ja ringraja etappide arv jääma samaks. Ringrajal sõidetud etapp on ikka ringrajaetapp, nimetagem siis seda kuidas tahes. Viis etappi ringrajal oli krossi sõitma tulnutele ilmselgelt liiga palju. Selles osas peaks ka valitsema õiglus, siis ei tule omavahelisi tülisid ja ütlemisi. Sõidame ju kõik oma lõbuks ning tülitsemisi pole meile kellelegi tarvis. Need on minu mõtted järgmisele aastale mõeldes
Tervisi kõigile superkrossitajatele
Mati Kask
SK2008
Autor: andreas
02.11.2007 22:22
jahh ja mõned inimesed pühapäeviti!! Normaalne ju oleks laupäeval võistlused pühapäeval puhkad saun õlled ja siis värskena esmaspäeval tööle???Aga võistlejad kes ei ela Pärnu lähedal?
sk
Autor: 333
02.11.2007 20:32
Mis teil nende pühapäevaste võistluste vastu on? Minu arust ongi nii väga hea, kuna mõned inimesed peavad laupäeviti tööl ka olema.
sk
Autor: andreas
01.11.2007 15:14
krt ja jälle võistlused pühapäeval????? teeks esmaspäeval siis ei peaks tööle minema: )
sk2008
Autor: andreas
01.11.2007 15:02
sk asi areneb järgmine hooaeg enam ladadel müügi kohustust ei ole.Huvitav kas nüüd tuleb siis autosi ka juurde?
sk2008
Autor: andreas
30.10.2007 21:31
Jah Okivonsuur ma tean et mul on see võimalus aga ei tea mis toimub tahtmisest jääb puudu
kk
Autor: rolantsik
30.10.2007 18:08
Müügikohustus ju ei toimi ja ei saagi toimida,sest see on igasuguste seadustega vastuolus. Ja peale selle ei ole blankette kaasas :)
SK2008
Autor: varo
29.10.2007 21:07
Müügikohustus sellisel kujul ei toimi. Ma usun, et tõsine huviline, kes soovib autospordiga tegeleda leiab kindlasti võimaluse omale auto ise valmis ehitada. Kes juba aga alaga tegelevad, ei soeta omale selliselt sõidukit kindlasti. Lihtsalt pealtvaatajale, kes pulli pärast omale auto ostaks on hind ilmselt liiga soolane. Minu teada on ka Soomes analoogses sarjas auto hind 1000 Euro ringis (arvestage ka sissetulekute erinevusi Soomega, mis siis võiks olla auto hind, et see meil oleks taskukohane) Kindlasti leiab tõsine huviline ka müügikuulutuste kaudu omale sobiva hinnaga auto - igal hooaja lõpul on kindlasti 4-5 autot müügis olnud. Samas hoiab müügikohustus aga nii mõnedki sõitjad SK sarjast eemal või paneb tõsise valiku ette millist sarja sõita. Müügikohustuse kaotamine tuleks kindlasti sarjale rohkem kasuks kui kahjuks. Sarjas osalevad sõidukid ei maksa ammu enam 30000 krooni ning müügikohustuse eesmärk hoida sõidukulusid madalal ei toimi. Ilmselt tuleks millegi muuga piirata kulutusi sõidukile ja teha sõitjatele atrakiivseks osalemine odavas klassis. Võib ju tuua tagasi näiteks kubatuuri piirangu 1,6 või piirata muude teh.tingimustega auto ehitust. Oleks autod võrdsemad ja auto ka odavam. Siis võivad nii mõnedki noored samas klassis vanadega jõudu katsuda ja usun, et päris edukalt.
sk2008
Autor: Okivonsuur
29.10.2007 17:59
Andreas aga sul on ju võimalus need paremad auhinnad välja panna.
SK2008
Autor: andreas
28.10.2007 18:59
Kuna inimesed siin sellised jutukad ja kaasa rääkivad siis pakuks järgmiseks aastaks 2008 superkrossi tagaveolistesse sellised muudatused: mitte kasutada otsekasti, ülekanne max 02 reduktor, blokkdiffer? pole siiani aru saanud kas seda võib kasutada või ei, paremad auhinnad ja võistlused võiks olla laupäeviti See vabandus , et pühapäeval oleks võistlused , et siis saab laupäeval veel autot häälestada ja timmida on loll jutt. Häälestada ja timmida saab ju nädal varem ka või siis õhtuti peale tööd.Kas tõesti rally inimesed nii nõrgad , et ei suuda Hr Eristele seda selgeks teha , et võistlused korraldada laupäeval
SK2008
Autor: andreas
20.10.2007 20:55
Jahh see on tõsi, et ringrada on suht tüütav. Sk võiks ka olla rohkem erinevaid radasi
SK2008
Autor: iff
20.10.2007 15:07
Väga lahe oleks, kui keegi saaks viidata uue aasta projektile või siis selle üles riputada. Sellest on räägitud, aga kuni ei näe oma silmaga ei oska sellest midagi arvata. Aga kui see jätkuv ringrajale kallutatus paika peab, siis tuleb muidugi meistrikatele üle minna.
Müügikohustus muidugi kui selline ei teeni enda üllast eesmärki ja selle olemasolu vajadus on küll küsitav. Ei meenu, et ükski auto oleks reaalselt omanikku vahetanud kohustusliku müügi korras. On küll korraldatud nn. oksjone kus senine omanik on pakkunud uue osta soovija üle ja juhendit uskudes on pidanud müügihinnast ülepakutu pidanud laekuma korraldaja kukrusse, kaasnevalt on tatti pritsitud ja jälle on läinud elu vanaviisi edasi. Ainuke milleni on see viinud, on ERK Standardklassi tekkimiseni EMV arvestuses ja need sõitjad kellele pole müügikohustus meeldinud on sinna sõitma kolinud. Neile kellele ei meeldi müügikohustus pakub ka uus EMV 2008 karussell rohkem atraktiivsust kuna seal plaanis 2etappi talvel, 4 etappi uutel kiiretel rallikrossi radadel suvel ja ka 2 etappi asfaldil. Igaljuhul edu kõigile!!!
Krossi osa vaadates millele kokku 5 etappi planeeritud domineerib toimumiskohtadest Taali 3 korraga, lisaks 1 etapp pärnumaal, mis võib olla ka Taali või siis kusagil lume või jäärajal arvestades toimumisaega 24. veebruaril ja 07. septembril 1 etapp harjumaal mis usun, ei saa olla Laitse rallypark kuna rajaomanik küsib seal ilmselt hooldatud raja rendiks kenakese kopika, mille väljakäimine aga hr. Eriste klubi kukrut liiast kergendaks, et see talle mõistlik tunduks.
Siin lehel ei leidnud küll uue hooaja üldjuhendit aga kui seda viimast versiooni vaadata on tunda rohkem sellist ringrajale orienteerumise hõngu. Ringraja etappe kalendris 4 ja nendest üks on planeeritud tunniajane sõit koos kohustusliku boksipeatusega kus rehvivahetus ja üks on ka selline klassikaline kus ei pöörata võistlejate stardikohti teise sõitu vastavalt esimese sõidu tulemustele. autod mis osalevad tunniaja sõidus peaksid eeldatavalt omama täiendavat õli jahutust mootori kestmiseks mis enamustel praegustel krossiautodel puudub. Sellega lihtsalt peavad osavõtjad arvestama. Uus, kes pole märganud, on ka see ,et kõik 12 etappi lähevad punktiarvestusse ja hooaja kokkuvõttes kõrgele kohale platseerumiseks peab enim pingutama. Ringraja noorte hetkel üleval olevaid tehnilisi vaadates (mis küll kirja järgi kehivad 31.12.2007) ja teades ka rallikrossis noorte autodele kehtivaid tehnilisi jääb pisut mõistmatuks noored A loomine aga võib olla on see hüppelauaks edasi konkureerimaks täiskasvanutega, aga las seda põhjendavad teadjamad.
To rispiter
Autor: andreas
19.10.2007 20:43
Aegade statistika see ei puutu antud hetkel siia arutaks lõppenud hooaega.Jah võibolla tõesti rohkem pühendunud ja veeeeeel rohkem kulutusi teinud.Mõte oli lihtsalt selles, et tuleks uusi tagaveolisi juurde
Ma nüüd ei julgeks küll väita, et tagavedulistes nii rakette sõidab, lihtsalt mõned mehed on pisut rohkem pühendunud asjale ja pisut ka enam kulutusi teinud tehnika arendamisele. Samas aegade statistikat kaedes on ikka SK esiveduliste esimesed mehed kiiremad rajal tavaliselt kuigi selle klassi autod peavad vastama ERK standard tehnilistele tingimustele ja ehk ikka vastavad ka.
Superkross
Autor: andreas
19.10.2007 11:35
Huvitav kui palju sõidab järgmine aasta Lada tagasilda?Minuarust oleks sinna autosi juurde vaja Praegune olukord 6-7 autot ja nendest 2 kindlasti järgmine hooaeg ei sõida.Et praeguse kursiga jääb alles 4-5 autot suht lahja kui sealt maha arvestada veel 2-3 lada reaktiivi siis muutub see klass ikka igavaks küll Tuleks mingi meelitus välja mõelda, et autosi ikka rajal 10 ja rohkem siis oleks pealtvaatajatel mida vaadata ja sõitjatel kellega võistelda On siis kellelgi kavalaid mõtteid ja ettepanekuid kuidas autosi rohkem rajale saab?