Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
02. jaanuar 2014 20:44
Tagasi
Trüki lehekülg

Rahvarallide korraldamisest ähvardatakse loobuda

Kommentaare lisatud: 33

 

  Sorteeritud esimestena: UuemadSorteeri VanemadSorteeri
 
| 1-20 | 21-40 |
 
kalle666, 03.01.2014 09:38
Ootame ka sõitjate poolseid arvamusi,kuigi on juba praegu teada kelle poolt nad on ja mis nad arvavad.

Väikevend, 03.01.2014 10:37
Imelik...Kluge väidab, et kolm korraldajat esitasid taotlused õigeaegselt ja üks hiljem. Perosti aga väidab, et kõik jäid hiljaks. Nad töötavad erinevates komiteedes või?
Ja see väide, et enne ei hakatud reegleid ja üldjuhendit tegema, kuna oodati kalendrit, see on ka imelik. Kas ei peaks enne ikka üldjuhend olema ja siis tulevad avaldused korraldamiseks, sest kustkohast korraldaja peaks muidu teadma mis tingimustel korraldab? Teeb avalduse ja siis vaatab, et ehk õnnestub?
Kluge väide, et rallid toimuvad on ka imelik. Kes siis korraldab, kui nende samade nelja ralli korraldajad ütlevad, et rallisi ei toimu?

Kaido43, 03.01.2014 11:16
Palun selgitage, milles täpsemalt on probleemi sisu? Kas on soov tuua alakomiteed juhtima teine inimene? Kas on soov veelkord suurendada stardimakse, et oleks huvi ja majanduslikult mõistlik rallisid korraldada? Üldiselt on olenemata alakomiteest (ringrada vms) sõitjate/korraldajate esindajatel võimalik alati tulla asju arutama ning oma ettepanekuid esitama. Ma pole küll kuulnud, et kellegi nina ees uks oleks kinni löödud, kui just rallikross kõrvale jätta :)

meiz, 03.01.2014 11:55
see, et antud alakomitees on asjad nii, et kedagi väga ei huvita, on juba aastaid teada. ja ma ei hakkaks lahkama seda enam siin. vaataks hoopis eal-i poole.
kui nö. paleepööre toimus, siis lubati maa ja ilm kokku. kuidas kõik muutub avatumaks ja paremaks ja millele iganes pööratakse tähelepanu. üks osa oli ka alakomiteede töö üle vaatamine.
nüüd on piisavalt aega olnud ja tegelikult ei ole midagi muutunud. on rallikrossis suured jamad, on rahvaspordis suured jamad ja ega rinkalgi midagi hõisata ei saa. eal aga istub vaikselt ja ei tee midagi. kui näiteks juhatuse esimees algul veel lubab midagi, siis üsna pea on temagi suu vett täis ja esialgsed seisukohad muutunud taoliseks: kõik on hästi, ärge virisege.
eks elu tuleb sisse järgmiste valimistega, et siis jälle unne suikuda.
ainuke asi, kui alade üleselt klubid omad seljad kokku paneksid, siis ehk miskit muutuks.
seni aga leppige sellega. või ajage vaikselt oma asja ja laske juhendid pallol rahulikult ära kinnitada. peaasi, et tasud ja litsentsid oleksid makstud.

Väikevend, 03.01.2014 12:58
Kaido, mismõttes stardimaksu veelkord suurendada? Millal seda suurendati? Aastaid tagasi!
Aga jah, üks soov on stardimaksu suurendada 125 euroni, kuna üldise hinnatõusuga seoses ei tule korraldajad enam omadega välja. Peale maksta ei sooviks ju keegi.
Teine probleem on jooniste (google või maaameti kaart) järgi sõitmine. See ei ole ohutu, kuna need kaardid eksivad. Peaks olema lubatud ettekirjutatud legend (muide seda Talis ka lubas sellel koosolekul, kus mul oli au osaleda).
Kolmas probleem on komitee suletus. Keegi ei suhtle ja asjad ei liigu. Protokolle ei avalikustata...kogu asjaajamine on avalikuse eest varjatud.
Kaido, tõesti, olen mõned korrad EALis käinud kohapeal ja ust ninaees kinni ei panda, kuid seal on tavaliselt härra, kes rahvaspordiga kokku ei puutu. Ma saan aru ja ei peagi tema teadma sellest midagi. Komitee eesimees aga võiks teemasid arutleda mitte öelda igale ideele kohe EI. Käsin poon ja lasen suhtumine ei tööta enam...ja miks Talis ennast piinab sellel kohal, kui tal asjavastu huvi pole?

Väikevend, 03.01.2014 13:00
Kaido...su esimesele küsimusele ka konkreetne vastus - jah, komiteed peaks tulevikus juhtima teine inimene, kellel on motivatsiooni ja pealehakkamist. Juhitava ala vastu peab olema kirglik huvi.

korsten, 03.01.2014 13:37
Täpselt, nagu Kalle ütles, sõitjate arvamus on ju teada. Olen ka ise EALi saatnud kirja, millele pole vastust saanud, kui tuleb ka tunnistada, et varasemalt on ka vastatud. See on minu isiklik arvamus, kuid usun, et see kattub enamuse sõitjate omadega - Argo jutt on tõsi ja ta ajab õiget asja, muudatusi on vaja, dokumentatsioon on vaja avalikustada normaalsel ajal. Kui esimene ralli on näiteks veebruaris ja pooles jaanuaris avaldatakse uued tehn andmed, siis on see jama, muidugi juhul, KUI neis on muudatusi.
Kui korraldajad ja sõitjad pole rahul, siis ei saa ju öelda, et kõik on korras, see näitab taset ja suhtumist!

pran, 03.01.2014 14:54
Eks kala hakkab ikka mädanema peast ja see et rahvaspordi komiteed viimasel ajal ei huvita mis toimub on üldteada. Kahju sellest.
Tehnilised tingimused on ajale ammu jalgu jäänud. HPL8 teema ei ole just primaarseim, kuid eks seegi näitab komitee arusaamisi tehnilistest küsimustest – keegi pole oodanud, et ministeeriumide vahel joostaks, miks seda üldse peaks vaja olema, küll võiks arusaadavamalt kirja panna, et mis siis ikkagi lubatud ja mis keelatud.
Aastate jooksul on tehtud väga palju konkretseid ettepanekuid, kuid komitee pole vaevunud selgitama isegi ettepanekuid teinud inimestele, et mis põhjustel ja eesmärkidel ollakse vait. Kõik on nagu salastatud. Võistlejad on võistlustel kohati kontrolliteostaja meelevallas ning samuti on kontrollijal raske kontrollida, kui enamus on kogu aeg kasutanud, aga paber justkui ei lubaks ehk ole siis see tark seal, lähed jõuga kallale ja tekivad tülid ja pahameel ning pikas perspektiivis osalejate arv väheneb. Lõppude lõpuks on ikkagi võistlejad need, kes selle lõbu kinni maksavad ja neid lollitada pole pointi kellegi jaoks. Meelde tuleb eelmise aasta ilma avaliku aruteluta toimunud 1,6 muutmine 1,8-ks viisil, et juba toimunud võistlustel tuli punkte takkajärgi muuta. Sinnani jõuavad asjad kui kontakti pole...

Ladavfts1, 03.01.2014 18:54
Osavõtu tasude tõstmine arusaadav, kuna kulud on tõusnud igal alal. Ja midagi võiks ikkagi otsustada seoses legendiga, kuna see on ikka ulme mille järgi sõitma peab. Esimene kord oli ikka jube kogemus. Rahvaralli peaks olema õppimise koht suure ralli jaoks. Seega praegune inimene tuleks EAL.ist maha võtta ja mõni asjalik isik asemele panna.

Ladavfts1, 03.01.2014 18:58
`` Rahvaralli annab hea võimaluse piloodi ja kaardilugeja koostöö harjutamiseks ning annab paljudele huvilistele esmase kokkupuute autospordiga.`´

Väljavõte EAL.i kodulehelt mida sa harjutad, kui kaardilugeja peab kaardi järgi legendi koostama :D

RaoulR, 03.01.2014 20:28
Siin on minu kiri, ettepanekud EAL-le:
Tere Martin,

Loodan, et minu kirja on aega lugeda ja seda paari sõnaga ka kommenteerida. Lugesin täna rally.ee lehelt, et rahvarallide korraldamises on praegu ärevad ajad ja lõplikku selgust ei ole reeglites ega sarjas üldse. Loodan, et ma liigselt ei tülita, kuid arusaadavalt olen mures, kuna plaanisin just 2014 a rohkem võistelda.

Samas on loomulik soov, et ka võistlejad saaksid reeglite tingimustes kaasa rääkida. Eks see üritus ongi ju meile mõeldud ja ma ei usu, et see kunagi sportrallile liigset konkurentsi pakkuma hakkab. Samas mõistan ka EAL vähest huvi, kuna tegu on ju tõesti vaid rahvaspordiga. Aga praeguseks on siiski rahvaralli juba ammu välja kasvanud ”algajate juhtide sõidukoolist” ja tegu on sisuliselt amatöör-(hobi) ralliga neile, kellel mingil põhjusel suureks ralliks ressursse ei jätku. Mõni sõidab ka mõlemat sarja (Sander Siniorg näiteks).

ETTEPANEKUD:
Laias laastus võiks kõik jääda nagu on. Vaid täpsuslõigud tuleks ära jätta (need ei anna mitte midagi) ja keskmine kiirus 50 km/h on liiga aeglane. Pigem võiks vajadusel piirata max kiirust, kus juba liiga palju pääseb esile auto võimsus. Ohutusest rääkimata. Ehk šikaanid laugemaks ja neid võib veidi rohkem olla, kui rada väga kiireks kisub. Võimsust autodel kontrollida rahvaspordis erilist mõtet ei ole. Kõigile on ju niigi selge, et näiteks Rain Rannala auto on ülivõimas. Aga vahet pole, fun on ikka sõita.

IDEAALNE oli minu arvates 01.06.2013 Lääne Eesti RR (koos sportralliga võistlus) 1. katse (ka 2. katse), kus kiirus oli hea (keskmine ca 70 km/h) ja rada üsna ohutu. Sellest võikski malli võt

RaoulR, 03.01.2014 20:30
järg eelmisele:
Siniorg suutis seal Hondaga mõnelegi nelikveolisele ära panna, kuna kurvid olid kiired. Ja nelikveoliste võimsus siis nii palju ei loe. Sest kui pead ikka aeglasest šikaanist väljudes 1 käiguga sisuliselt 10-st kuni 150 km/h kiirendama, on tegu juba sisuliselt kiirendusvõistlusega, mitte ralliga. Ja aeglane šikaan on vaid ”kunstlik keskmise kiiruse maha surumine”, mitte ohutuse tõstmine. Samuti oleks hea rajaga kolonnis tutvumine, nagu rahvasprintidelt tihti on. Esimest katset PIMESI sõita on ikka väga ebameeldiv! Ja siis on eelis jälle sellel, kes on seal varem võistelnud. Abiks oleks ka aerofotodelt rajaga tutvumine, kui saaks paar päeva enne kaardi. Seda sai kasutata samuti Lääne Eesti RR, kuna tänu spotrallile oli rada Autolehest leitav.

Usun, et ka stardimaksu tõstmine näiteks 2WD-le 20 euro võrra ja 4WD-le 50 euro võrra ei vähendaks oluliselt osalemist. Odav see ala nii kui nii ei ole. Samas SU klass võiks olla odavam. Ehk PÕHIMÕTE: kes lõhub rohkem teid, maksab ka rohkem. Või keelustada mõnel võistlusel kruusarehv, kui see korraldajatele kulusid oluliselt alandaks (see mõte vist paljudele ei meeldiks). Laitses sai 2012 a kruusal slikkidega sõita ja polnud häda midagi. Aga kahju oleks, kui rahvarallid üldse ära jääksid.

mp, 03.01.2014 20:44
Minu ettepanek oleks teha tehnilised tingimused nii vähe piiravad kui mõistlik kuna see tagab osalejate laiema kandepinna ja see omakorda tagab korraldajatele vahendid. Rallidel on ajafaktori tõttu osalejate arv kindlasti piiratud ja seal on osalustasu tõstmine arvatavasti põhjendatud. Sprintidel võiks osalustasu olla kuni 30euri nägu, mis koos mõistlike tehn.nõuetega tagaks kindlasti100+ võistlejat ja siis kui 3000+euriga ühte sprinti ära ei korralda, on küsimus juba korraldajas või raja valikus.

Aru ei saa, miks ei võiks komitee personaalselt kutsuda nii paar korda aastas suuremat hulka võistlejaid ühisele arutelule, nii 2-3 rohkem võistlustel osalenut igast klassist, loomulikult siis kui on mida arutada. Laske võistlejatel kaasa rääkida asjades, mida nad südamega teevad.

Pole mõtet nõuda tehnilistes tingimustes igal juhul tehase toodangu kasutamist. Esiteks ei ole see rahaliselt alati mõistlik, kuni sinnani, et kes seda ikka nii täpselt teab ja kontrollida suudab, mida see tehas eri aegadel erinevatele autodele külge pani, eriti kui masinat enam ei toodeta. Uue võistlusmäärusega pandi aga tõendamiskohustus hoopis võistlejate peale, mis kindlasti on liigne võistlejate peedistamine ja päeva lõpuks peletab selline suhtumine neid veelgi eemale. Uuema, igapäevaselt tööl käidava masinaga ei tule tänast formaati, eeskätt kruusa, aga mitte keegi sõitma, pole mõtet illusioone luua.

Aegajalt on kuulda mingit rahulolematust autode kiirustega, eriti 4wd klassi omadega. See klass on teistest erinev just seetõttu, et täiesti tavaline tänava evo või subaru kiirendab 100-ni ~4-5s. ja piira neid masinaid kuidas tahad, ikkagi saavad suure hoo sisse.

Ohutuse lahendus ei

mp, 03.01.2014 20:46
Ohutuse lahendus ei ole tehnilistes tingimustes vaid ohutust tuleb reguleerida radadega. Kui ikka rada lubab kahe-sotiga põlispuude vahel lasta, siis pole mingit vahet kas auto vastab tehn.tingimustele või mitte. Vähemalt rahvaspordi puhul on ohutus eeskätt radade küsimus - imelik et sellest aru ei saada.

All, 03.01.2014 20:49
to mp

>Vähemalt rahvaspordi puhul on ohutus eeskätt radade küsimus - imelik et sellest aru ei saada.

Komitees saadakse. Kas tõesti tahad vaid lennuväljal ja automi platsidel paarutada? Pole probleemi - seda on komitee juba aastaid tagasi nõudnud!

traut50, 03.01.2014 20:54
kaardilugejana leian küll et mingeid muutusi võiks asjas olla.eelmine aasta oli mul rahvarallis esimene etteaste ja sellisel näol nagu oli antud legend siis tõesti oli nagu sukeldumine pea ees tundmatusse vette,seega ei saanudki esimesel ringil sõita mingeid konkurentsi pakkuvaid aegu võrreldes nendega kes olid varasematel aastatel sama rada juba sõitnud.ja pärnu RR oli hoopis julm kus anti AKP-s alles rajalegendid kätte kuigi viimasel katsel anti normaalne legend millega ainult polnud aega tutvuda kuna start oli kohe käes,täielik jama asjas selle koha pealt.ei mõista mida kardetakse,kui on ikka ekipaazil normaalne legend siis on ka väiksem tõenäosus kuskil raskeid vigu teha ja siis ei sõltu see et see kiirus kohati tõuseb 100 ja enam SU klassis

mp, 03.01.2014 21:23
To:All
Sinu arvamus versus minu arvamus ja just seetõttu tegin ettepaneku suurema hulga võistlejate kokkukutsumiseks. Eesmärk pole siin vaielda, kuid sinu vastusest saan aru, et saa ei lugenud minu postitust piisava põhjalikkusega. Ma pole soovinud äärmuslikke lahendusi vaid minu mõte oli selles, et tehniliste tingimuste liigne detailiseerimine viib osalejate vähenemiseni ja seab korraldajad raskete valikute ette. Samas on nii EAL-i, kui eeskätt võistlejate endi huvi ikkagi ka ohutus ja esmajoones saab seda saavutada radade ohutumaks muutmise abil. Kui on kogemustega korraldaja, siis suudab ta õiges kohas tehtud sikaanidega teha raja suhteliselt ohutuks, looduslikes kurvides kiirused üle 120 ja sirgedel üle 150 on minu arust liiast. Ma ei arva, et võistlused peaksid ainult platsidel toimuma ja lihtsalt paarutamisel puudub arvatavasti point. Vähemalt minu arvamus.
Mõistlikud inimesed tulevad kokku ja arutavad asju mitte ei tee teiste ettepanekuid anonüümselt maha.
Respekt nendele, kes teema katuseorganistatsiooni ja korraldajad-võistlejad kaugenemisest üles võtsid. Sellest tuleb kõigile kasu.

traut50, 03.01.2014 21:32
point ongi selles et asju tuleb ühiselt arutada aga mitte tekkinud probleemide eest end peita ja kuulutada et rahvaralli enam ei toimu,mina kui osaleja tahaks et need toredad võistlused ikka jätkuksid

JuKa, 03.01.2014 23:01
Lühidalt
Contra: Tehniliste tingimustega Eesti seadustele, määrustele, eeskirjadele mittevastavus. Sportklass ja 4x4 turboautod. Metsa-puude vahel toimuvad kiiruslikud lisakatsed.
Pro: Eesti seaduste, määrustega ja eeskirjadega kooskõlas olevad tehnilised tingimused. Täpsuslõigud, vigursõidud ning platsidel-teedel-tänavatel toimuvad kiiruslikud lisakatsed, kus tagatud minimaalne rajaäärsete staatiliste takistustega põrkumise oht ning max. kiirused 80 - 90 km/h.

karel45@ho, 03.01.2014 23:17
Selge on, et igasugu dokumentatsioon peab olemas olema õigel ajal ja selles valdkonnas on piisavalt arenguruumi komiteel.
Kirjutan siia natuke oma mõtteid.
Tehnilised tingimused: igasugune vabadus tehnilistes tingimustes teeb rahavasporti kallimaks. Mõistan, et polnud võimalik kontrollida plokkide olemasolu, kuid vabaks lastult suurendas investeerimisvajadust oluliselt, et konkurentsis püsida. Sedasi juhtub iga sammuga. Läti rahvaspordis nähtu ei tundu kuidagi mõistlik, sisuliselt täielik vabadus, seal isegi autode üldine elementaarne ohutus kaheldav. Minu arust on tänaste tehniliste tingimuste juures nendele reeglitele vastavate autodega täiesti vabalt võimalik kiiresti liigelda. Vaadake näiteks Kehalas või Otepääl sportklassiga võrdlust.
Legend: Valmistume kaardilugejaga igaks rahvaralliks tõsiselt ja püüame iga ralli eel maaameti kaardi abil legendid ette kirjutada. Uute rallide puhul on seda teha raske ja oleme teinekord 10-12 km erinevate teede puhul koostanud üle 30 km legendi. Lähtudes oletatavatest kohtadest. Eelmise hooaja Hiiumaa ja Palivere teed olid peale ühe katse täiesti võõrad. Selle järgi saab sõita küll ja kui isegi ei tee ennem tööd, saab ka jooniselt teha legendi, et lugeja ikka saaks lugeda. Kuid jah, steno oleks õigem. Lätis antakse steno ja sellega jääb veel paar tundi aega majandada ennem starti. Legendi kirjutamine rahvarallil, eriti näiteks Pärnus, kus asfaldi tõttu peab sõitma asulates, sisuliselt võimalik ei oleks. Lisaks suurendaks see rallil päeva pikkust oluliselt ja kindlasti teeks ka korralduse veelgi kallimaks.
Kiirus: ennekõike ohutus. Selge on, et keskmine kiirus täit ülevaadet ohutusest ei anna. Ohutuse saab tagada radade valikuga ja loogilistel asukohtadel paiknev

 

| 1-20 | 21-40 |
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia