Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tänak saaks preemiaks täiendava stardi MM-rallil
|
Loe lisaks |
|
|
Pärast aastast vaheaega autoralli MM-sarjas võistlema asunud saarlane Ott Tänak hämmastas Rootsi rallil oma kiiruse ja viienda kohaga paljusid asjatundjaid, kuid mitte oma peasponsorit Oleg Grossi.
"Minu jaoks tulemus üllatus ei olnud," väitis ettevõtja Oleg Gross, kelle sponsorrahad aitasid Ott Tänaku tagasi MM-võistlustele. "Ma olin veendunud, et ta suudab nii sõita, nagu sõitis. Kui mul seda teadmist poleks olnud, siis vaevalt et ma teda ka nii suures ulatuses oleksin toetanud. Olin heas tulemuses kindel."
Ülejäänuile, sealhulgas Tänaku meeskonna M-Sport tiimibossile Malcolm Wilsonile oli noore saarlase esitus siiski paras pauk luuavarrest, mida andis seedida. "Kohtusin ka ise Wilsoniga ning ta ei üritanudki oma üllatust varjata," muheles Oleg Gross, kes pealtvaataja ja suure fännina oli Rootsis ka ise raja ääres. "Kohati jäi tõesti mulje, et meie punt oli üks väheseid, kellele Oti sõit polnud suurüllatus."
Ralli viiendalt lisakatselt tuli see, mida ainult paadunud optimistid lootsid võit! Kusjuures koomiline lisaväärtus oli asjal ka: pikka aega juhtis kiiruskatset belglane Thierry Neuville ja oli toomas autotootjale Hyundai MM-sarjas esimest katsevõitu, kuid 11. startinud Tänak rikkus asiaatide võidupeo. Isegi ralliraadio pidas vajalikuks märkida, et juba külma pandud šampanja tuleb Hyundail kappi tagasi panna.
Tihedas konkurentsis hoidis Tänak pidevalt kohta esiviisiku piiril ja kui neljanda võistluspäeva hommikuks oli selge, et suuri riske võtmata enam kohta parandada ei saa, võeti rataste alla n-ö säästurežiim.
"Juba esimene päev näitas, et Ott on väga kiire," rääkis Gross. "Samas oli meie nõue - niipalju, kui see rallis üldse võimalik - et liigseid riske võtta ei tohi. Ralli teises pooles kindlustas Ott juba kohta ja ei sõitnud oma maksimumkiirusel."
Ralli ajal jõudis ka Eesti meediasse vihjeid, et kaardilugejal Raigo Mõlderil jääb kogemustest puudu. "Kõik on õige," möönis Gross. "Raigo on sõitnud Georg Grossiga küll WRC-autos, kuid MM-võistlustel on kiirused hoopis teised. Aga mees teeb heaks saamise nimel tohutult tööd! Kahe võistluspäeva vahel ta öösel praktiliselt ei maganud, vaid tegi kiiruslegendi täpsustusi, uuris Google kaudu raja iseärasusi. Pärast rallit kinnitas Ott, et Raigo on parim eestlasest kaardilugeja, ja oli kindel, et juba järgmisel rallil sujub koostöö palju ladusamalt. Samas tuleb meestele veel kord au anda: olukorras, kus juhi ja kaardilugeja vahel pole piisavalt klappi, sõideti välja selline tulemus!"
Järgmise stardi teeb Ott Tänak Mehhikos, kuid siis võistleb ta WRC2-sarjas autoga Ford Fiesta R5. Ülejärgmiseks etapiks naaseb võistlussari Euroopasse Portugali ja seal on Tänak stardis taas WRC-autoga.
Kas selline autovahetus juhile raske pole hakkad ühega juba harjuma, kui tuleb juba ümber istuda? "Raskustes tugevaks saadaksegi," ei näinud Oleg Gross olukorras probleemi.
Ja veel: teatavasti nägid hooajaeelsed lepingud ette, et Tänak võistleb kolmel etapil WRC-autoga ja üheksal WRC2-sarja etapil "err viiega", aga nüüd on välja käidud ka väike boonus. "Kui Ott jõuab WRC-autoga MM-sarjas poodiumile, saab ta ühe etapi preemiaks lisaks," lubas Gross.
Vaata lisaks:
www.kuulutaja.ee
|
|
|
|