Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Aleksei Lukjanuk alistas konkurendid Sarma rallil
|
Loe lisaks |
|
|
23.-24. veebruaril Gulbene ümbruses sõidetud Sarma rallil saavutasid võidu Aleksei Lukjanuk ja Aleksei Arnautov. Venelaste edu kümne kavas olnud kiiruskatse järel lähimate konkurentide ees oli enam kui poolteist minutit.
Läti autoralli meistrivõistluste kolmas, Leedu meistrivõistluste teine, Põhja-Euroopa regiooni meistrisarja teine ning Balti talveralli karikavõistluste kolmas etapp kulges Venemaa rallipaari Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov dikteerimisel juba alates avakatsest. Liidrikohta ei loovutanud N-rühma Mitsubishil kihutanud idanaabrid kordagi ning teenisid Lätis sõidetud talirallilt esikoha.
Heas hoos olid ka eestlased, kuid paraku tegi teine võistluspäev korrektuurid ning absoluutarvestuses kolme sekka neist keegi ei mahtunud.
Seitsmendal katsel kukkusid üldarvestuse teiselt kohalt kaheksandaks Siim Plangi - Marek Sarapuu, kes läksid ühest šikaanist otse ja jäid hetkeks valli kinni. Pealtvaatajad aitasid eestlased rajale tagasi, kuid aega oli kulunud juba niipalju, et tagant tulnud Timmu Kõrge - Erki Pints pääsesid neist mööda. Kõrge ja Pints tõusid teisele kohale.
Üheksas katse kustutas eestlaste igasugused lootused Vabariigi 95. sünnipäeva Lätis võidukalt tähistada. Tasahilju kuuendaks kerkinud Raul Jeets - Andrus Toom tegid kitsal rajaosal pirueti, mille järel jäi jäi auto tagumise osaga sõidusuunda. Kuna ümber keeramiseks ruumi polnud, sõitsid tartlased tagurpidi 300-400 meetrit ja proovisid siis taluhoovi keerata. Õnnetuseks aga oli see koht üsna kitsas ja nii jäädi hange kinni.
"Ega see hea tunne ei olnud, olla nina sõidusuunas trampliini taga. Kui kinni jäime siis kulus seal oma 10 minutit aega, hea oli, et rajale tagasi saime," rääkis Jeets. "Eks see selline üles-alla ralli oli, hommikul otsustasime ka rünnata, kuid siis läks ka üks koht pikaks ja saime siduri libisema. Siiski olen talvise hooajaga rahul, kasutame täiesti uut legendi ja oleme sellega nüüd korralikult harjunud. Lätis oleme kogunud mõistliku summa punkte ja oleme endiselt pärast kolme etappi konkurentsis. Selle pealt on hea edasi minna suvise kruusahooajaga."
Timmu Kõrge - Erki Pints sõitsid samal katsel teelt välja ja katkestasid ralli. "Põhjuseks võiks olla olude muutus ja meie suutmatus nendega kohanduda. Eelnevatel katsetel oli lund rohkem, see oli aga selline ilma vallita ja ühes kurvis läks üks ratas üle ääre ja rohkem polnudki vaja. Kergelt üle katuse, õnneks ei midagi tõsist," sõnas saarlane. "Tahaks aga tänada Läti pealtvaatajaid, kes aitasid meil auto eurokraavist kätte saada. Ma tellisin juba vaimusilmas suurt kraanat, kui järsku oli vile ja kohal oli mingi 20-30 meest, kes ütlesid, et nad tõstavad auto välja. Ma üritasin selgitada, et see pole võimalik, kuid õnneks eksisin. Suured tänud!"
Siim Plangi - Marek Sarapuu olid tõusnud viiendale kohale. Kuna neid edestanud Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns sõitsid sellel katsel välja ja katkestasid, Võrumaa meestel võimalus püüda poodiumikohta. Viimaselt katselt said nad kirja küll teise aja, kuid pidid siiski leppima kokkuvõttes neljanda kohaga, lätlaste duost Aivis Egle - Andis Dauga 1,93 sekundi kaugusel.
Sarma ralli 2013 tulemused
1. Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer Evo 10) 1:05:17,92
2. Dominykas Butvilas - Renatas Vaitkevičius (Mitsubishi Lancer Evo 10 R4) +1:35,72
3. Aivis Egle - Andis Dauga (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:51,24
4. Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1:53,16
5. Ramūnas Čapkauskas - Tomas Šipkauskas (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:46,55
6. Deividas Jocius - Kastytis Torrau (Mitsubishi Lancer Evo 9) +3:05,19
7. Rokas Kvaraciejus - Mindaugas Čepulis (Mitsubishi Lancer Evo 10 R4) +3:39,32
8. Martynas Samuitis Ramunas Šaučikovas (Mitsubishi Lancer Evo 10 R4) +3:45,07
9. Artem Nazarov - Sergei Larens (Mitsubishi Lancer Evo 9 R4) +5:13,47
10. Aleksei Mersjanov - Georgi Troškin (Mitsubishi Lancer Evo) +5:55,04
Vaata lisaks:
www.autosport.ee
|
|
|
|