Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Rahvusliku rühma autode ralli karikasarja metamorfoos |
|
Rahvusliku rühma autode ralli karikasarja metamorfoos
|
Loe lisaks |
|
|
Sel aastal uue reglemendi järgi läbiviidavad Eesti autoralli karikavõistlused algasid nädalavahetusel Lätis, kuid osalejate nappuse tõttu avaetapilt üheski masinaklassis võistelnuile punkte ei jagatud.
Tänavu peetakse Eesti autoralli karikavõistlused Eesti meistrivõistlustest eraldi, seejuures on karikavõistluste arvestusklasse 7. Kaudselt sai 5-etapilise karikasarja tekitamine põhjuseks, miks tõmmati selleks aastaks kriips peale senisele E-Cup karikasarjale, mida kaks aastat korraldas mittetulundusühing ECOM koostöös Eesti Autospordi Liidu ja rallikomiteega.
Seni E-Cup karikasarja kureerinud mittetulundusühingu eestvedaja Teele Sepp ütleb, et Eesti Autospordi Liidu rallikomitee otsest survet selle alternatiivse karikasarja likvideerimiseks ei avaldanud. Samas oli autospordi liidu samm meistri- ja karikavõistlused lahku lüüa aga kaudselt üks põhjustest, miks E-Cup karikavõistlusi tänavu enam ei korraldata. Nimelt peeti rahvusliku rühma autodele suunatud karikavõistluste etapid koos Eesti noorteralli meistrivõistlustega, mis sellest hooajast liideti otsapidi Eesti autoralli karikasarja külge. Et nii on, ilmnes alles kaks päeva enne 19. jaanuaril sõidetud esimest etappi, sest autospordi katusorganisatsioon avaldas üldjuhendi alles siis.
Üldjuhendis seisab must-valgel kirjas, et koos EKV etappidega peetakse ka 2013. aastal Eesti noorteralli meistrivõistlused (NRMV) vastavalt NRMV üldjuhendile. De jure pidanuks seega Lätis sõidetud ralli karikasarja üldjuhendi järgi kuuluma ka noorteralli arvestusse. Noorteralli üldjuhendit pole tänini avalikustatud. Autospordi liidu värskelt ametisse asunud spordikoordinaator Karmo Uusmaa tunnistab, et kuigi üldjuhendis seisab tõepoolest kirjas, et kõnealuste võistlussarjade etapid sõidetakse koos, päris nii seda siiski mõeldud ei ole, iseäranis välisriigis toimuvate etappide puhul.
E-Cup karikavõistluste kaotamine tähendab reaalsuses seda, et rahvusliku E-rühma autodega rallidel osalemise võimalusi jääb mõnevõrra vähemaks. Sepp möönab, et ilmselt on sellise sarja jaoks veel lihtsalt Eestis vara: "Täna on sõitjate mentaliteet pigem selline, et nad sõidavad ühe suure ralli, kui et terve hooaja odavamat karikasarja." Osales läinud hooajal selles võistlussarjas siiski üle 30 võistluspaari.
E-Cup karikasarjas punktiarvestuse saamiseks tuli võistluspaaril mullu tasuda ühekordne tasu 30 eurot. Täna küsitakse sama summat Eesti karikasarjas osalevatelt välisvõistlejatelt. Ükski välisvõistleja Läti etapil vastavat summat ei tasunud - ilmselt polnud nad niisuguse võimalusega isegi mitte kursis. Lahtiseletatult tähendab see, et kuna Eesti karikasarjas peab klassis startima vähemalt 5 meeskonda, et üldse punkte arvutama hakataks, jäid pika ninaga ka kõik Lätis startinud eestlased - Eesti karikavõistluste punktidest tuli neil osalejate vähesuse tõttu ilma jääda.
Komitee seetõttu kriitikast ei pääse. Küsitakse, miks peab olema 5 meeskonda klassis? Samas ollakse valmis pakkuma lahendusi, 5 auto osalemise nõuet võiks vähendada kolmele - juhul, kui vastav nõue minimaalseks osalejate arvuks üldse peab üldjuhendis kajastuma. Lähtuda tuleks reaalsest olukorrast, vaadates kasvõi, mitu klassi E9 autot osales meistrisarja arvestuses läinud hooajal.
Ilmselt satub varsti löögi alla ka n-ö noorteralli, mis aastate eest rahvarallist eraldati ning mida erinevad korraldajad on proovinud osalejate vähesusele vaatamata hinges hoida. Vahepealsetel aastatel oli noortel keelatud sportautodega võistlemine rahvarallidel, mistõttu tuli algajatel end sportautoga kohe proovile panna oluliselt karmimatel rallivõistlustel. Eesti Autospordi Liidu rahvaspordikomitees rahvaralli osa kureeriv Teele Sepp arvab, et eraldiseisvatel noorterallidel praegusel kujul kandepinda ei olegi. "90 protsenti tänastest noortest osaleb nagunii juba meistrivõistlustel," põhjendab ta.
Samas, kuni 1,6-liitrise mootori töömahuga Samaral võistlevad meeskonnad meistrivõistluste arvestuses ilmselt 3,5-liitrise mootoriga BMW-dele vastu ei saa, kuna seal tuleb neil sõita ühes klassis. Kuidas klasside jaotus sel hooajal täpselt on, saab alles siis aimu, kui autospordi liit meistrivõistluste üldjuhendi avaldab.
Aga tagasi tulles Eesti autoralli karikasarja teema juurde, tekib küsimusi rohkem, kui selleks on täna vastuseid. Saladus on isegi see, kus, millal ja kelle korraldusel peetakse ülejäänud karikavõistluste etapid.
|
|
|
|