Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Plangi saavutas Alūksne rallil Grjazini järel teise koha |
|
Plangi saavutas Alūksne rallil Grjazini järel teise koha
|
Loe lisaks |
|
|
Lätis peetud Alūksne ralli võitsid sõitu avakatsest alates juhtima asunud Vassili Grjazin ja Dmitri Tšumak. Teise koha saavutasid neist minuti kaugusele jäänud Siim Plangi ja Marek Sarapuu.
19. jaanuaril peeti Läti rallisprindi meistrivõistluste ja Eesti autoralli karikasarja esimene etapp. Võistlust asusid esimesest kiiruskatsest juhtima super 2000 klassi Ford Fiestal võistelnud Vassili Grjazin ja Dmitri Tšumak, kes liidrikohta hetkekski ei loovutanud.
Võistluse algul olid heas hoos lätlased Jānis Feldmanis - Anrijs Jesse (Mitsubishi Lancer Evo 10) ning Mārtiņš Svilis - Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo 8). Samad mehed pidasid tulist lahingut võistluse vältel teise ja kolmanda koha peale, kuid oma sõna oli sekka öelda ka eestlaste duol Siim Plangi - Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo 10 R4), kes teise katse järel kerkisid neljandaks ning viienda katse järel kolmandaks. Otsustaval kiiruskatsel eestlasi edestanud Mārtiņš Svilis eksis ja tema juhitud auto sattus lumevalli. Lätlane kaotas hangest pääsemisega ohtralt aega ja teise positsiooni. Täpselt samal moel oli teisest kohast Svilise ees ilma jäänud viiendal katsel lumehange sõitnud Feldmanis, kes kaotas intsidendi tõttu 10 minutit.
Päris probleemivaba sõitu ei saanud teha ka Siim Plangi. Hommikul oli nende autol probleem mootoriga, seitsmendal katsel tuli 15 sekundit ajakadu pirueti tõttu. Plangi kommenteeris: "Mehaanikud olid ralli alguses natuke valesti mõne asja kokku pannud, mistõttu mootor sõi kogu turbojõu ära. Spinn tuli aga juhuslikult - läks näpust ära."
Esmakordselt selle autoga võistelnud Siim Plangi tunnistas, et tulemus võinuks olla parem, kui ta oleks kasutanud 16" rattaid, kuid Euroopa meistrisarja etapiks valmistudes oli oluline sõita 15 tollistega. "Mis ratastesse puutub, siis arvan, et selle tõttu võis aega kaduma minna küll. Kuna ma 16-tollistega ei sõitnud, ma päris kindlalt seda muidugi väita ei saa, sest võrdlusmoment puudub. Puhtal jääl pidas 15" hästi, kuid lume peal hakkas kandma. Piik ei ulatunud ilmselt jäässe."
"Põhieesmärk oli ikkagi seadistust testida. Selle eesmärgi me täitsime ja võib rahul olla. Timmitud sai amortisaatorite seadeid ja keskdiferentsiaali," rääkis eestlane, kel konkreetse võistlusautoga oli varasemalt vaid 5 kilomeetrit suvist testikogemust.
Siim Plangi ja Marek Sarapuu jäid kaheksa katse kokkuvõttes võitjaist ühe minuti kaugusele, ent tasuks siiski teine koht. "See teine koht tuli suuresti tänu teiste ebaõnnele," jäi Võrumaa rallimees tagasihoidlikuks.
Kolmanda tulemusega lõpetasid võistluse Vitali Pushkar - Ivan Mišin (Mitsubishi Lancer Evo 10). Ukrainlastel kogunes kaotust võitjaile kaks minutit ja 12,96 sekundit.
Alūksne ralli 2013 tulemused
|
|
|
|