Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ralfs Sirmacis: Minust sai noorim Läti rallimeister
|
Loe lisaks |
|
|
Kuramaa rallil kindlustas endale meistritiitli 18-aastane Ralfs Sirmacis. Enne viimast etappi R2 grupis konkurendid seljatanud riialasest sai sellega noorim autosportlane, kes ses rallisarjas tiitlivõiduni jõudnud.
"See on tõsi. Olen noorim meister Läti autoralli meistrivõistluste ajaloos," kinnitas Ford Fiestaga võistelnud Ralfs Sirmacis, kes oma sõiduoskusi on muide lihvinud nimekate rallimeeste Ivars Caune ja Ivars Vasaraudzise käe all. Kuigi Ralfs Sirmacise edu enne viimast etappi on mäekõrgune ja meistritiitel seeläbi juba taskus, rääkis sel hooajal koos kaardilugeja Māris Kulšsiga võistelnud noormees, et tiitlivõiduni jõudmine päris libedalt ei läinud.
"Näiteks enne Kurzeme rallit oli mul stress. Teadsin, et teoreetiliselt pean ma selle võistluse vaid lõpetama, et meistritiitel saada. Aga tahtsin ka kiiresti sõita ja võita," jätkas ta. "Ralli iseenesest oli huvitav, kiiruskatsed olid erinevad ja need nõudsid kõigilt võistlejailt head sõiduoskust. Nagu ütlesin, tahtsin mina samuti kiiresti sõita, seejuures lolle riske võtmata. Aga tegin ühe suure vea kaheksandal katsel. Ma ei kuulnud ühte kurvi, mida kaardilugeja ütles. Selle tulemusena oleksime suure hooga teelt välja sõitnud! Õnneks lõppes kõik hästi. Pärast seda viga otsustasime sõita kindlamalt, kui varasematel katsetel, sest edu konkurentide ees oli rohkem kui piisav."
Milles peitus aga Sirmacise edu saladus? Rohelist ralliautot roolinud lätlane ütles rally.ee autospordiajakirjale, et võidu võti oli üsna lihtne: "Esiteks peab olema hea tehnika, millega võistelda - nii ei pea muretsema auto pärast, kui tead, et see toimib perfektselt. Ja Okartes Autospordi Akadeemia, meie sponsorid ning Peteris Neiksans koos oma mehaanikutega võimaldasid meil võistelda väga hea autoga! Tänud neile! Polnud rallisid, kus oleksin pidanud auto pärast muret tundma. Teiseks, väga oluline komponent kogu selle asja juures oli ettevalmistus, täpsemalt treening. Rõhutan, treening, treening ja veelkord treening! Sõiduoskuste lihvimine on üks olulisimaid komponente selles võrrandis. Siinkohal tänusõnad minu juhendajatele."
Grupis R2 kogus Ralfs Sirmacis kuue etapiga 91 punkti, olles rivaalide eest libisenud püüdmatusse kaugusesse. Hõbe- ja pronksmedali saatuse peavad Läti autoralli meistrivõistluste viimasel etapil aga omavahel otsustama senistelt etappidelt võrdse arvu punkte teeninud tiimikaaslased Kārlis Nebars ja Mārcis Ķenavs.
Kuna sel hooajal Sirmacisel tiitlivõit taskus, siis missuguseid plaane haub ta tulevaks hooajaks? "Seda on praegusel momendil raske öelda, mis järgmisel hooajal juhtuma hakkab. Siis saab palju asju selgemaks, kui Okartes Autospordi Akadeemia langetab otsuse. On nii, et vaid üks meist kolmest tänavu selle võistkonna ridades sõitnutest saab seal jätkata. Juhul, kui see peaksin olema mina, siis sõidan sama Fiestaga. Kui see ei ole mina, siis ütlen ausalt, et ei tea, kus ja millega võistlen. Küll on aga kindel see, et järgmisel aastal jätkan sõitmist kaherattaveolise autoga! Seda põhjusel, et rallis olen ju alles teist aastat ja ma ei ole veel valmis istuma neljarattaveolise auto rooli. Enne on kogemusi juurde vaja ja siis vaatame!"
Foto: Rando Aav
Vaata
videot
|
|
|
|