Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tapa autokrossil võideldi poriga
Eesti veoautokrossi meistrivõistluste neljas etapp sõideti viimaste aastate raskeimates tingimustes öine paduvihm muutis Tapa krossiraja poriväljaks ja ega võistluspäevalgi ilmataat halastanud, kallates vett pidevalt juurde.
Veoautod GAZ 51/52 ja GAZ 53 tuli sel korral kokku liita ühisesse starti väiksemaid veokaid kogunes Tapa etapile vaid neli ja nende omavahelist arveteklaarimist olnuks pealtvaatajail igav vaadata. Enne sõite olid võistlejad pisut skeptilised mis siis saab, kui ühe klassi võistlejad hakkavad teisi segama -, kuid rajale mahuti sõbralikult ära.
Küll aga läks väikeseks ragistamiseks GAZ 53 sisemises konkurentsis. Tapa raja uus stardisirge on võistlejaile veel harjumatu, lisaks, nagu juba mainitud, rasked ilmaolud, ja nii sattusid esimese poolfinaali esimesel sajal meetril kolm võistlejat plekikolina saatel otsesesse kontakti viljandlase Andres Alliku autol hakkas "saba liputama", esimest hooaega võistlev võruke Ardo Kuus ei osanud seda ette näha ja põrutas Allikule tagant sisse ning Kuusile omakorda sõitis tagant otsa meistrisarjas teist kohta hoidev Jõgevamaa krossimees Raivo Raju. Kaks viimasena nimetatut pidid rajalt maha tulema ja alustama kibekiire remondiga, et finaaliks tagasi olla.
GAZ 53 mõlemas poolfinaalis ja ka finaalis oli kiireimaks meheks ja ühtlasi võitjaks Mikk Mäesaar Võrumaalt. Nimetatud võidusõitjat tabas kolmel esimesel etapil tõeline ebaõnn kõik finaalid lõppesid katkestamisega. Kuid Tapal oli ta kindlus ise ja saavutas esikoha.
Kaks järgmist poodiumikohta kuulusid samuti võrukestele teine oli Sigmar Tammemägi, kes kindlustas ühtlasi oma liidrikohta, ja kolmas Toomas Repp, kes ka pärast Tapat üldarvestuse kolmas. Üldtabeli teist kohta hoiab ka pärast neljandat etappi Raivo Raju.
GAZ 51/52 konkurentsis võitis Olari Saarniit, jättes teiseks Ott Kevvai. Ühtlasi jõudis Saarniit Kevvaile üldarvestuses järele ja nende päralt on kaksikjuhtimine. Kolmas oli Tapal läänevirulane Birger Rasmussen, kes on samal kohal ka üldkokkuvõttes. Neljandana võistles selles klassis uustulnuk Jüri Lindmets Võhmast uute meeste tulek annab lootust, et see ajalooline võistlusklass ikka välja ei sure.
Veobagidel pakkus Eesti sõitjatele konkurentsi Andris Ramanis Lätist. Kui kolm nädalat tagasi jäeti väheste kogemuste, kuid kiire autoga lätlane Tamsalus neljandaks (oma rolli mängis seal ka tema autol purunenud amortisaator), siis Tapal näitas mees juba palju kindlamat sõidujoont. Ramanis võidutses esimeses poolfinaalis ja finaalis, teises poolfinaalis oli kiireim Margus Vainumets.
Vainumetsa finaal läks vihmasaju nahka olles esimeses poolfinaalis teine ja teises esimene, ütles ta kohe, et kui hakkab sadama, siis tema eriti konkurentsivõimeline pole, sest lätlase bagi rehvid käituvad libedal palju paremini kui tema omad. Hakkas sadama ja lätlane võitis, kusjuures nende paari ringi jooksul, mil ideaaltrajektoor jõudis kuivama hakata, tuli Vainumets Ramanisele tublisti lähemale, kuid mööda ei mahtunud. Kolmanda koha sai Valgamaa bagimees Marek Leegiste.
Bagide absoluutarvestuses jäi liidriks Vainumets. Ramanis tõusis teiseks ja Leegiste jätkab kolmandana. GAZ 51 mootoriga bagide arvestuses juhib punktitabelit Leegiste, järgnevad Indrek Viibur ja Lauri Leiten.
|
|
|
|