Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
03. oktoober 2011 23:14
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
Imre Reisini autol murdus alt esiratas. Foto: Artūrs Igaveņš / Go4speed

Riia rallikross osutus rajaolude tõttu raskeks katsumuseks

Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste seitsmes etapp sõideti nädalavahetusel Riias Bikernieki rallikrossirajal. Võidusõit osutus mitmele mehele suureks katsumuseks, kuna laveerida tuli ümber löökaukude.

Rallikrossi komitee liige Mati Kask ütles rally.ee autospordiajakirjale, et lätlased suutsid sel korral meeldivalt üllatada hästi toimiva ajavõtusüsteemiga, ent halva üllatusena tuli viletsas seisukorras võistlusrada. "Rada oli pärast ajasõite väga aukus ja seda ei suudetud paremasse korda viia. Lõpuks läksin peakorraldaja Ugise juurde ja küsisin, et mehed, kas teil polegi greiderit? Mulle öeldi, et greider on rajal, aga tegu oli vaid kopaga tõstukiga, mis täitis auke, neid üle siludes," lausus Kask. "Augud olid koledad. Tundus, nagu pärast NEZ-etappi polekski raja ettevalmistusega tegeletud. See on tõsine teema komiteele, kus peame radade ettevalmistamist põhjalikult arutama."

Löökaukudega rallikrossirada pakkuski võistlejate hulgas kõige enam kõneainet, sest viletsas seisukorras teekattel kippusid autod rohkem lagunema. Nii jäi finaalsõidus poodiumikoht kättesaamatuks tänavu väga südi sõidu teinud Janno Liguril. D1A klassi liidri Ladal ei pidanud rattapoldid vastu. Sisuliselt iga sõit olid mutrid ennast lahti keeranud ja 7-ringilises finaalis sai ta vaid neli ringi sõita.

Samas klassis konkurentsi pakkunud Andre Kurg võttis rivaali probleemidest õppust ning proovis auke vältida. "Ma täpselt ei oska öelda, kas Liguril põhjuseks olid need augud või midagi muud. Kui ma eelsõitude ajal nägin, et tal mutrid lahti kerivad, siis hakkasin neid auke kohe vältima," sõnas Kurg.

Division 1A klassis valitsesid eestlased. Tänavu esimese etapivõidu saavutas Andre Kurg, kelle järel finišeeris teisena Arvo Kask ning kolmandana Ranet Rees.

"Eesmärk oli Kaselt punkte tagasi võtta ja see sai täidetud. Kui nägin, et olen Kasest ees, siis võtsin rahulikult ja üritasin auke vältida. Riia rada oli suuri löökauke täis," kommenteeris Lada Samaraga kihutanud klassivõitja.

Kui Andre Kure auto sai mõlkida vaid teise eelsõidu ajal Kasest möödasõidul küljega barjääris käimisel, siis märksa tõsisemalt sai viga Arvo Kase Volkswagen Golf. Intsidendis oli teiseks osapooleks Imre Karu.

Karu rääkis: "Esimeses eelsõidus sõideti mu autol üks külg maha ja ka teistes sõitudes sai auto mõned kontaktid. Päeva kõige suurem ebaõnnestumine tabas mind A-finaalis, kus sõitsin Arvo Kasele küljelt sisse, rikkudes sellega tema auto ja võiduvõimaluse. Valisin A-finaali esimeses kurvis välisraja, et mitte stardijärgselt teistega puntrasse jääda. Seepärast läksin aga teise kurvi liiga siserajalt, kus oli palju liiva ja kruusa, mida ma pidurdusmaad valides ei osanud ette näha ning pidurit vajutades olin juba "reisija". Kask pööras kurvi just minu ees ning kuna minu auto ei olnud juhitav, siis sõitsin talle otse küljelt sisse. Mõlemad saime õnneks pärast kokkupõrget minema. Minu sõit lõppes eelviimasel ringil rehvi mahatulekuga, Kask võitles välja teise koha. Pauk oli üsna korralik ja loodetavasti saavad nad Misso etapiks auto korda. Ise loodan samuti Missos siiski rajal olla."

Kask loodab Misso etapiks auto võistluskorda saada, kuigi see on kapitaalselt sodi ja kõver. Esimeste emotsioonide najal oli meestel intsidendi tõttu omavahel võistluspaigas ka ütlemist, kuid Karu vabandused võeti vastu ja lepiti olukorraga.

Imre Karu nentis, et temale oli võistluspäev seotud peamiselt negatiivsete emotsioonidega. "Juba esimeses treeningsõidus sai selgeks, et rada on väga kehvas seisus. Rajal olid nii suured löökaugud, et lõi autol rattad maast lahti ja nii mõnigi kord muutus sellest isegi auto sõidusuund. Lisaks on Riia rada ka veel järskude tagasipööretega ja see kõik andis suure võimaluse autode kokkupõrgeteks, mida oli ka võistluste käigus tavapärasest rohkem."

Samas klassis kõrgete ootustega rajale läinud Sander Roosimaa auto plekid jäid sedakorda küll sirgeks, ent tehnilisi probleeme jagus. Juba esimese eelsõidu avaringil ütles tema Volkswagenil üles käigukast. "Siis panime originaali alla," lausus Roosimaa, kelle sõnul pidas see küll vastu, kuid B-finaalis andis järgi pooltelg. "Pooltelg purunes neljandal ringil esimesel kohal olles," täpsustas ta.

Eeltoodut arvestades ei olnud võistluspäev sugugi hea Yellow Racingu tiimile - Arvo Kask küll finišeeris, kuid Sander Roosimaa ja Sander Miljand, kelle autol läks mootor laiali, katkestasid sõidu.

Sama võistkonna ridades võistlev Alvar Kuusik koges samuti tehnilist ebaõnne, ent suutis ometi üllatada, olles ERK2000 klassis eestlastest parim, alistades koguni Silver Havamaa. "Minu suur lugupidamine aga Alvar Kuusikule, kes suutis nende hulludega seal ees võidelda ja auklikul teel supertempot näidata," kiitis Havamaa nooremat konkurenti.

Päev algas Alvar Kuusikule paljulubavalt, suutes ajasõidus välja sõita kolmanda aja. Temast ette poole jäid lätlased Reinis Nitišs ja ajasõidus auto üle katuse keeranud Mārtiņš Porietis. Esimesse eelsõitu startis Alvar Kuusik Reinis Nitisši, Uģis Pauriņši ja teiskordselt uue autoga osalenud Imre Reisini kõrvalt. Stardist kaugemale ta aga ei jõudnud, pooltelg murdus. Teises eelsõidus tuli Kuusikul kindlapeale startida, et aeg kirja saada. "Suutsin korraliku kiiruse üles leida ja enda klassis oli mul kolmas aeg, ees olid Reinis Nitišs ja Māris Ločmelis. Kolmandas eelvoorus enesekindel lätlane Nitišs ei startinud ja nii sai Kuusik kirja parima aja.

Finaaliks teenis Alvar Kuusik välja kolmanda stardikoha, aga et Ločmelis ei jõudnud auto tehniliste murede tõttu finaali, pääses eestlane startima teiselt kohalt. Finaalsõidu esimeses kurvis suruti ta viiendaks, kuid suutis peatselt ühe koha võrra kõrgemale tõusta. Varsti jäi Jānis Spīķise auto raja äärde ja Alvar Kuusik kerkis kolmandaks. "Mitu ringi sõitsin Uģis Pauriņši järel. Ta oli mul ees, kuid suutsin temast mööduda," rääkis Kuusik. Ta jätkas: "Jokkeris oleksin pidanud käima kolm ringi varem, kuna Porietis oli tagant suure hooga tulemas, aga mina ei suutnud seda vahet kuidagi jälgida ja jätsin jokkeri eelviimasele ringile. Nii pääses Porietis mööda."

Otsustava sõidu lõpetas seega esimesena Nitišs Porietise ja Kuusiku ees. Havamaa lõpetas sõidu Pauriņši järel viiendana, teenides meistrisarjas neljanda koha punktid (Pauriņš punkte ei saa). See tähendas aga, et esmakordselt sel hooajal tallinlasel poodiumile asja ei olnud.

Silver Havamaa kommenteeris: "Kahjuks venisid stardid ja päev läks suhteliselt pikaks tänu eriti karmile rajale. Juba hommikuses vabatrennis võis arvata, et finaalideks on rada väga hullus seisus. Kahjuks aga juba aja- ja eelsõitudes tekkisid sügavad rööpad ja palju eriti jõhkraid löökauke. Korraldaja küll üritas enne finaale rada parandada, kuid tegelikust olukorrast annab ehk aimu asjaolu, et lisaks suurele hulgale kõveratele sildadele ja roolidele kaotas mitu sõidukit ka ratta. Veel oli selgelt aru saada, et neil seal maal on natukene teine sõidustiil ja karistuspoliitika ehk siis sõidetakse suhteliselt julmalt, olles sagedases füüsilises kontaktis ja faktikohtunikud ei tee sellest suurt numbrit. Arvan, et kui meie kohtunike meeskond oleks seal tööl olnud, siis oleks lõpetanud vähesed."

"Hoolimata oma kehvast tulemusest võtan kogetut, kui täiesti uut kogemust ning jäädvustan selle mitte hõige hullema emotsioonina oma mällu. Olles vaadanud üle pardakaamerate materjali, ei ole ka imestada kehva aja üle, sest üsna tihti on näha pidurdamist kohas, kus oleks tulnud sõita põhjagaasiga - ju mul oli aukudes lihtsalt autost kahju. Aga mis siin hädaldada, rada oli kõigile ühesugune ja mina võin vaadata ainult peeglisse."

D1 klassis jätkas võitudeseeriat Sten Oja, kes suutis rivaalid alistada ka ainsal välisriigis toimunud Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste etapil. Ilmselt olid nii Oja kui ka tänavust hooaega edukalt alustanud Pait Reiman äsja ainsana rajal tervete autodega. "Mingi Focus hakkas pläristama, Puma sõitis jälle avariirežiimis ja Helmet Palm sõideti stardisirgel ära," iseloomustas Andre Kurg neljarattaveoliste autode finaalsõitu, kus Erki Kolditsa autol purunes tõenäoliselt rooliots.

"Kui mina pärast oma sõitu kinnises pargis autost välja tulin, kuulsin kohe D1 klassi starti ja hetke pärast nägin üle piirde Helmet Palmi masina katust liikumas teiste autode vahel nagu vurr-kanni. Hoidsin kätega pead kinni ja jõudsin mõelda juba halvemalt. Hea, et nii läks," rääkis Silver Havamaa.

D1 klassis lõpetas rajataguse võistluse teise tulemusega Pait Reiman ja kolmandale kohale tuli Karlis Goldmanis Lätist.

Klassis RWD võttis esikoha Rommi Pukk, kellele järgnesid Kevo Kärp ja Kalmer Vaht. Seega, nagu D1A klassis, seisid ka RWD klassis seisid poodiumil ainult Eesti esindajad.

Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse 15. oktoobril Misso rallikrossirajal.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia