Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
15. august 2011 7:33
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Henri Franke sooloetendus Kehala rallisprindil

 Loe lisaks
Kehala sprindi märksõnadeks niiske ilm ja tantsivad autod

Henri Franke pakkus kahtlemata teravaid elamusi laupäevasel rallisprindil Kehalas. Kõigis kolmes sõiduvoorus oli põhjust tema Suzuki Balenot tähelepanelikult silmas pidada, sest midagi oli juhtumas...

Avavoorus üllatas 2WD sprint klassis sõitnud Henri Franke publikut järsust nõlvast allasõiduga kohas, kus rada ei kulgenud. Nimelt läks mees mäkketõusule eelnenud paremkurvi liiga uljalt, mistõttu auto ei mahtunud täielikult kitsale kruusateele ära ja sõiduki ninaosa võttis suuna "kuristikku". Franke päästis olukorra, sõitis rajapervelt alla, tegi pisikese kaare ja asus mäkketõusu teistkordselt ründama - seekord õnnestunult.

Teises voorus ei püsinud Suzuki jällegi rajal ning nii läbis Franke osa võistlusmaast lillesülemiga kapoti vahel ja tagumine põrkeraud järel lohisemas.

"Teises voorus enne suurt trampliini oli kahe raja vaheline läbisõit. Sinna minnes oli hoogu liiga palju ja siis viskas auto kurvis risti. Järgmises kurvis ei jõudnud ma nii kiiresti enam vastu keerata, siis läks auto läbi võsa ja viskas õhku," kirjeldas Franke. "Käis üks pauk, olin rajal tagasi ja sõitsin jälle edasi!"

Kolmanda sõiduvooru ajal tibutas nii palju vihma, et asfaltkattega rajalõigud muutusid libedamaks. Henri Franke sai seda omal nahal tunda, kui pikale sirgele järgnenud paremkurvi auto enam ootuspäraselt ära ei mahtunud. Liigne kiirus ja märja tõttu pikenenud pidurdusmaa said tähendada vaid üht - kokkupõrget rajapiirdega. Täpsemalt põhupalliga.

"Arvasin tegelikult, et pidamine on parem. Aga kui hakkasin rooli keerama, oli selge, et on minek. Pärast matsu ootasin sekundi, et vaadata, kas tossu hakkab tulema ja et olla veendunud, et radiaator on terve."

Kuigi auto kaotas esteetilist väljanägemist ja kapott ning esistange olid parasjagu kortsus, jätkas Franke sõitu. Konkurendid Tarvo Mardiste ja Inger Tuur võtsid märksa rahulikumalt, mistõttu sai Henri Franke otsustavast voorust omas masinaklassis kirja koguni teise aja. Poodiumile pääsuks jäi sellest küll väheks. "Crashi ja plekki" vaatama tulnud publikule suutis Franke aga pakkuda suurepärase vaatemängu.

Tänaseks on Henri Franke võistlusmasin taas sõidukorras. "Olid õnneks ainult kosmeetilised vigastused," lausus ta. Missuguste sõnadega mees võistluse enda jaoks kokku võttis? "Kolmest kolm tabamust. Päris ekstreemne värk."
Artikli juurde
29.07.2024
Eiki Eriste tõmbab superkrossi karikasarjale joone alla
Artikli juurde
27.07.2024
Laitses sai näha M-Sport Ford rallitiimi autosid
Artikli juurde
30.07.2024
Eestist on Soome MM-rallil startimas viis võistluspaari
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
28.07.2024
M-Sport Ford WRT test 27.07.2024 (0)
23.06.2024
Drivestonia 2024 (0)
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
27.07.2024 23:20
Crosskartide Rallisprint 2023. 3.Etapp . Raadi (0)
24.07.2024 01:31
WRC Tet Rally Latvia 2024 (1)
12.07.2024 15:16
ERC Delfi Rally Estonia 2024 (1)
25.06.2024 22:18
Drivestonia 2024 (0)
16.06.2024 07:42
Crosskartide rallisprint 2024 Vasalemmas (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia