Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Misso rallikrossil jagus põnevat heitlust igasse klassi |
|
Misso rallikrossil jagus põnevat heitlust igasse klassi
|
Loe lisaks |
|
|
Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistlused jätkusid 28. mail Võrumaal Missos peetud teise etapiga, kus rajal käis ühtekokku üle 30 võistleja Eestist ja Lätist. Sõidud kujunesid kõigis klassides ülipõnevaks.
Kõigest nädala jagu pärast esimest osavõistlust Laitses sõideti Eesti rallikrossi meistrivõistluste teine etapp Kagu-Eestis Missokülas. Taaskord oli kohal üle 30 osavõtja, mis tähendas, et osades klassides tuli parimate väljaselgitamiseks pidada B-finaalid. Suurem osa seltskonnast oli sama, kes tegi kaasa avavõistluse, ent oli neidki, kes tulid tänavu rajale esmakordselt. Nii oli D1 klassis Skandinaaviast Eestisse jõudnud Peugeot 206 krossiautoga stardis Sten Karuks, kes varem on konkurentsi pakkunud kaherattaveoliste autode klassis. Kahjuks noormees tehniliste põhjuste tõttu finaali ei jõudnud, kuid tema nimele jäi oma klassi parim eelvooru aeg.
Teadaolevalt tuli D1 klassi sõitja Erki Koldits esimest korda rallikrossile abivahendit, st treilerit kasutades ehk et tema Subaru Impreza ei pidanud osalema eelnevalt avaliku liiklusega teel. Vaatamata finaalsõidus saavutatud kolmandale kohale oli tema auto ühes eelvoorus külili ja parem esiratas üsna vale koha peal - seega otsus treileri kasutamiseks läks täkke.
D1 klassi A-finaalis ei startinud oma võistlusmasina tehniliste probleemide tõttu Denes Truu ja eelsõidus päeva parimat aega näidanud Sten Karuks. Seega tegi finaalsõidu kaasa neli võistlejat.
Esireast startisid eelmise etapi võitja Pait Reiman ja tänavu rallikrossidel osalema asunud Helmet Palm, kes oli eelvoorudes kirja saanud paremuselt teise aja. Hea stardi tegi Pait Reiman ja pääses liidrina esimesse kurvi. Teisest reast startinud Erki Koldits pääses stardisirgel samuti Helmet Palmist mööda, kuid loovutas selle koha kiirelt. Pait Reiman suutis tõrjuda kõik Helmet Palmi rünnakud ja lõpetas sõidu võitjana.
Heitluses kolmanda kohale peale sai Andri Õun Erki Kolditsast mööda, tegi siis aga sõiduvea ja nii kuulus kolmas koht Kolditsale Õuna ees. Õnneks püsis tänu kahe viimase mehe äärmiselt põnevale duellile, Palm VS Setu Colin McRae, pinge ruudulise lipu langemiseni. Mehed tegid nii tasavägist sõitu, et vaatamata kahele võistlusautole osutus D1 ja kogu päeva viimane finaalsõit ülipõnevaks ning rahvas oli piltlikult öeldes hullumas.
"Start oli siin kõige olulisem. Sirge lõpus oli mul juba selline naeratus näol et anna olla. Kuna "jokkerit" pole, siis möödasõidu kohti palju polnud. Paar korda oli siin hetk, kus lasin kurvi pikaks, kuid sain kohe ukse kinni panna," kommenteeris Pait Reiman, tänavu juba teistkordselt klassivõiduni jõudnud võrulane.
Tabeliseis selles klassis teab kui intrigeeriv seni sõidetud etappide järel ei ole, kuid suurem osa võistlustest on veel ees. Reimanil liidrina on 40 punkti, Õun ja Koldits kumbki on teeninud 30 punkti. Vaid punkti kaugusele teist-kolmandat kohta jagavaist meestest jääb Raplamaa autosportlane Helmet Palm.
Kuhjaga draamat ja vingeimat vaatemängu pakuti Misso rallikrossil D1A klassis. Sarnaselt avaetapiga oli ka Missos heas hoos lätlane Reinis Safonovs. Konkurents oli sel korral eriti tihe, näiteks Laitse rallikrossil teise koha saanud Janno Ligur pärast eelsõite viie kiirema sõitja hulka ei mahtunud ja nii pidi ta startima B-finaalis. Selle valitsev noortemeister võitis ja koht A-finaalis oli tagatud.
Kuue võistlejaga A-finaali start õnnestus tagareast startinud Liguril hästi. Esimeses kurvis lasti külgi üsna korralikult kokku ja suurim kaotaja oli selles situatsioonis Janno Õis, kes langes kuuendale kohale. Reinis Safonovs võttis sisse liidrikoha, tema järgi Arvo Kask, siis Andre Kurg ja Janno Ligur. Lätlase kahjuks rääkis tema madal auto, mis küll asfaldil toimis ideaalselt, kuid Misso raja pehmemal ja rööpasse läinud kruusaosal oli see tõsiseks miinuseks. Nii pääsesid eestlased talle üsna lähedale ja kohtade jagamisel sai otsustavaks lätlase sõiduviga. Kask, kes üritas kohe lätlasest mööduda, temast mööda ei pääsenud, kuid sattus ise järgmises asfaldikurvis olukorda, kus Kurg sai hoopis temast mööda. Järjekorras Safonovs, Kurg, Kask ja Ligur tuldi sisuliselt terve sõit ja põnevaid hetki jagus igale ringile.
Etapivõiduni jõudis taaskord Safonovs, kuid järgmiste kohtade dramaatiline lõpplahendus saabus viimase ringi viimases kurvis. Enne seda kurvi kadus Kure autol jõud ja temast kihutasid üks ühelt, teine teiselt poolt mööda Ligur ja Kask. Ligur sai 0,1 sekundit enne Kaske üle lõpujoone, kuid teine koht ei kuulunud ikkagi talle, kuna Ligurile tehti mitmel korral hoiatus konkurentide rammimise eest. Esimest korda nügis ta Kurge ja teisel korral teenis korduvate tagant sissesõitude eest 10 karistussekundit, mis lisati lõpuajale. See ajakaristus lükkas ta kuuendale kohale. Nii kuulus Reinis Safonovsi järel teine koht Arvo Kasele, kolmas oli Sander Palmiste, neljas Andre Kurg, kes veeres pärast käiguosa purunemist üle lõpujoone ja viiendana finišeeris Janno Õis.
"Täielik ebaõnn, mõnel on head ja halvad päevad, mul ainult halvad. Tundus, et lõpuks ometi toimib kõik, kuid paraku mitte," lausus Andre Kurg.
Vaatamata lätlase teistkordsele võidule juhib meistrivõistlusi hoopiski Arvo Kask. Nimelt külalisvõistleja Safonovs Eesti meistrivõistluste etapi punktidele ei sõida, kuid jahib neid Läti karikasarjas, mille arvestusse Misso rallikross kuulus. Janno Ligurit lahutab koduse meistrisarja liidrist kahe etapi kokkuvõttes 6 punkti, kellest nelja punkti kaugusel ja kolmandal positsioonil on Sander Palmiste, kes sai samuti äsjase etapi A-finaalis kohtunikelt hoiatuse, nimelt Janno Liguri autole tagant sissesõidu eest.
Rohkem kui 600 pealtvaataja silme all pidasid võimsa võidusõidu maha ERK 2000 klassi võistlejad, keda oli sel korral kokku 10 nagu ka D1A klassi võistlejaid. Ajasõidu võitis lätlane Reinis Nitišs ja et aega võeti taaskord transponderitega, siis seal märgiti teise aja kirja saanud Silver Havamaa kaotuseks üks tuhandik.
Kuna sõitjaid oli palju, osutus siingi vajalikuks B-finaali korraldamine, millest A-finaali pääses Mitsubishi Coldiga võistelnud Priit Rebane, kes oli teises eelvoorus räsinud Silver Havamaa Hondat. Eelvoorude tulemusena olid aga Reinis Nitišs ja Mārtiņš Porietis taganud omale kohad esireas, Silver Havamaa koos Toomas Lõhmusega startis teisest ning Alvar Kuusik ja Priit Rebane kolmandast reast. Kuna D1A sõitja Andre Kurg lõpetas tehnilistel põhjustel täpselt stardi- ja finišisirgel, siis pärast 15 minutilist ootamist anti lõpuks start eelnimetatud seltskonnale.
ERK 2000 klassi finaalsõidu stardist sai kõige paremini minema Nitišs ja imekombel õnnestus Havamaal tema sappa hüpata. Ja siis hakkas juhtuma. Silver Havamaa kirjeldas: "Esmalt tegi Nitišs asfaldile sattunud lahtise kruusa tõttu sõiduvea, jättes mulle sisekurvi ukse täiesti lahti. Mõistagi ei jätnud ma võimalust kasutamata ja tallasin nii palju, kui sain. Alles teise ringi alguses, kui nägin, et samal sirgel seisab lõmmis küljega lätlase auto raja ääres ja peeglist paistis punane auto, siis Nitišs see olla ei saanud. Seega oli pinge languse hetk ja nii sain suhteliselt rahulikult sõitu jätkata. Mingil hetkel küll ilmus tahavaatepeeglitesse Nitišs oma valge Golfiga, aga tänu piisavale edumaale see mind riske võtma ei sundinud. Kahjuks ei tea ma tänaseni, täpselt mis minu taga esimeses kurvis juhtus ja kuna on erinevaid versioone, siis ei soovi ma seda hetkel kommenteerida. Fakt on aga see, et kõigil masinatel olid vigastused ja mitte ainult kosmeetilised."
Võistluse pressiteates kirjeldati aset leidnud sündmusi järgmiselt: "Porietis kukkus esmalt kolmandaks ja pärast seda, kui Priit Rebane temaga koos avakurvi läks, vajus lätlane rajalt välja. Tagasi tulles ei saanud ta enam korralikult autot sirgeks ja sõitis esmalt Toomas Lõhmuse tagaratta viltu alla ja siis võttis kaasa Rebase ning lõpetas kraavis. Rebane pääses küll minema, kuid rong oli juba läinud. Ka liider vahetus esimeses kurvis, kui Nitišs selle pikaks lasi ja kukkus kolmandale kohale Alvar Kuusiku selja taha."
Sõidu käigus suutis Nitišs Kuusikust lõpuks mööda saada, Havamaa oli aga sel korral püüdmatu, tehes endale 35ndal sünnipäeval toreda kingituse etapivõidu näol. Nitišs lõpetas võistluse teise, Kuusik kolmanda ja Rebane neljanda kohaga.
Meistrivõistluste liidriks jäi endiselt Nitišs, kellel nüüd 39 punkti. Neli punkti vähem on kirjas teisel positsioonil paikneval Silver Havamaal. Mārtiņš Porietis on kolmandal ja Alvar Kuusik neljandal kohal, olles teeninud vastavalt 29 ja 28 punkti.
Tagarattaveoliste autode klassis RWD klassis käis samuti kõva lahing eelsõitudes, kuid kahjuks pidid käigukasti rikke tõttu võistluse pooleli jätma Andrus Karu ja Sten Suvemaa. Selle tõttu kujunes finaal selles klassis ehk oodatust natukene igavamaks. Kevo Kärp oli viimases eelsõidus näidanud, et temaga peab avaetapi võitnud Rommi Pukk kindlasti arvestama. Finaalis aga oli Pukk taas kiirelt liidrikohal. Eelsõitudes head hoogu näidanud Kalmer Vaht leidis ennast aga pärast sõiduviga võistlejaterivi lõpust, kuid suutis siiski seljatada debütant Siim Sündema ja möödunud Kevo Kärbist. Rommi Pukki tal püüda ei õnnestunud.
Pilk punktitabelisse näitab, et liider Rommi Pukk on 8-etapilise meistrisarja esimese neljandiku järel liider 13 punktilise eduga lähimate konkurentide ees. Kalmer Vaht ja Sten Suvemaa on kogunud võrdselt 29 punkti, kuid Kevo Kärpi lahutab neist Põltsamaal sõidetava etapi eel vaid üks punkt. Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistlustel peetakse tänavu veel 6 etappi, millest üks sõidetakse Lätis.
|
|
|
|