Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eestlased ja lätlased krossitavad laupäeval Missos |
|
Eestlased ja lätlased krossitavad laupäeval Missos
Kõigest nädal pärast hooaja avaetappi jätkuvad Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistlused Võrumaal. Kui Laitses pakkusid eestlastele konkurentsi lätlased, siis nõndasamuti on lõunanaabrid rajal Missokülas.
Esialgsetel andmetel võtab 28. mail Kagu-Eestis toimuvast krossivõistlusest osa 34 sõitjat Eestist ja Lätist. Külalisvõistlejate osalemisel on mitu põhjust - sõit kuulub teise etapina Läti karikavõistluste arvestusse ning varem Missos kihutanud lätlased on kodus rada kiitnud.
"Lätlasi on varem ka olnud," kinnitas võistluse direktor Lembit Luts. "Eelmisel aastal käisid lätlased bagidega. Neid oli kaheksa kuni kümme meest meil võistlemas. Kuna siin on enne sõidetud ja rada meeldis, siis sellest ka nende jätkuv huvi."
Sel aastal peasponsor Olerexi nime kandva Eesti meistrisarja teine osavõistlus viiakse läbi 1,2 kilomeetrisel Misso krossirajal, mille arengut ja üldse autosporti regioonis toetab Piirivere Liider.
Mis võistlejaid homme Missos ees ootab? "Raja seisukord on rahuldav. Pinnas ei ole märg, aga veel ei tolma ka. Hakkab vast homme treeningsõitude ajal tolmama, aga meil on kastmismasin olemas," rääkis Luts. Ta lisas, et rajahooldusele on mõeldud ja vastav tehnika ka teehöövli näol töövalmis.
Osalejaid oodatakse võistluspaika hommikul kell 8.30, mil alustab tööd mandaatkomisjon. Samal ajal algab võistlusautode tehniline kontroll.
Pealtvaatajad võiksid oma sammud võistluspaika seada südapäevaks. Muidugimõista ei keelata neil ka varem kohale tulla, kel soov treening- ja ajasõite vaadata. Võistlus avatakse pidulikult 15 minutit enne kella 12. Sissepääsu eest tuleb lunastada 5 eurot maksev pääse, mis annab võimaluse kogu päeva jälgida võistlust ning õhtul kell 19 samas algavat kontserti.
Parimate autasustamine võetakse ette orienteeruvalt kella 17 ajal. Lembit Lutsu sõnul auhinnalaud väga rikkalik ei ole, kuid tavapärased šampused tulevad ikka mängu, lisaks mitmesugust kraami kohalikelt talutootjatelt.
Enam kui kolmekümne osavõtja hulgas lubab taaskord startida Helmet Palm, kes pakkus kõneainet Laitse rallikrossil tehtud "katusega".
"Saime auto jälle nii ümmarguseks kui oli võimalik. Ega krossis pole ju tähtis, et peab olema vahaga üle lükatud, nii et olen uuesti startimas," kommenteeris esmakordselt Missos võidusõitu tegema hakkav Raplamaa mees. Kui tõenäoline on, et ta uuesti auto kummuli keerab? "Kurat, ega ma koolis pole, et ühte asja selgeks ei saa, et peaks kaks korda tegema," naeris Palm.
Helmet Palmile on D1 klassis konkurentsi pakkumas kuus meest, neist üks välisriigist. Pikaaegse auto- ja rallikrossikogemusega lätlane Aldis Zēbergs eestlastele tõenäoliselt kerge vastane ei ole, kuna ta tema saavutuste nimekirjas asetseb ka kümme aastat tagasi saavutatud tiitlivõit Balti autokrossi meistrisarjas.
Kaks lätlast tuleb starti nii D1A klassis, kus kokku 11 sõitjat, kui ka väiksema osavõtjatearvuga ERK 2000 klassis. Tagarattaveoliste autode arvestuses RWD on samuti kirjas üks lätlane - Ilgonis Krūmiņš.
|
|
|
|