Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
27. juuli 2003 22:17
Loe kommentaare (71)
Trüki lehekülg

Priit Saluri: Niimoodi mõnitada pole vaja

 Loe lisaks
Silberauto Suurralli algab kogunemisralliga

Autotreff 2003 Mustjärvel

Priit Saluri - Indrek Lepp Subaru Imprezal. Foto: Erakogu
Nädalavahetusel toimunud Silberauto Suurralli lõppes täieliku fiaskoga, kui südaööl ilutulestikuga toimuma pidanud autasustamine oli läbi viidud juba neli tundi varem ning absoluutvõitja ja 2WDa klassi esikolmik pidi tõdema, et lubatud kopsakaid auhindu nad ei saa.

Viperused algasid juba enne starti - juhendijärgsel kellaajal polnud mandaat- ja tehnilise komisjoni liikmed veel Rakverregi jõudnud. 15-minutilise hilinemisega algas siiski võistlejate registreerimine.

"Üllatus oli suur, kui selgus, tehnilist komisjoni üldse ei toimu," märkis võistlusest kaardilugejana osa võtnud Tarvo Saar. "Küsides härra Märt Otsalt pärast tehnilist komisjoni rehvivahetuse kohta, sain vastuseks: mis tehniline? ARK-i ülevaatus on tehtud ja siis on kõik korras. Samas ei tundnud keegi huvi kiivrite, tulekustuti ega apteegi vastu."

Pooletunnise hilinemisega said autod stardikoridorist liikuma ja suundusid kiiruskatsetele, mis toimusid Rakvere ümbruses ja Rutja lennuväljal. Probleemideta kulges võidusõit kuni Rutja katseni, kus esimeste võistlusautode saabudes puudusid AKP kohtunikukel õiget aega näitavad kellad. Aeg pandi paika esimese ekipaaži kella järgi, mis õnneks oli sekundipealt täpne. Seoses korralduslike probleemidega venis Rutja kiiruskatse start umbes pool tundi ja teistkordselt sama lisakatset ajanappusele viidates ei sõidetud.

Rutjalt võtsid võistlusautod suuna taas Rakverre, läbides juba tuntud kiiruskatsed Aluveres ja Roodeväljal, ning suundusid vastvalminud Kehala paarisrajale. Paarisraja katse toimus õnneks suuremate viperusteta ning kohtunikel oli aeg hakata tulemusi kokku arvutama. Printeri puudusel need küll paberile ei jõudnud, kuid oma koha sai igaüks teada kommentaatori mikrofoni kaudu. Võitjate autasustamine pidi toimuma südaöösel ürituse Autotreff 2003 raames.

Üllatus oli muidugi suur kui määratud kellaajal autasusid vastu võtma tulnud võistlejad pidid tõdema, et nad on hiljaks jäänud. Võitjakarikas jäi saamata koguni absoluutarvestuses esikoha saavutanud ekipaažil Priit Saluri - Indrek Lepp.

"Niisugust jama ei ole minu silmad veel näinud, mida Silberauto nime all tehakse," lausus Priit Saluri. "Rutjal puudus AKP kohtunikul üldse kell ja ta küsis minu käest õiget aega," jätkas Saluri ja lisas: "Kiiruskatse stardis küsis üks kohtunik lisaks ootamatu küsimuse - kas me tahame rada läbida üks või kaks korda? See on ennekuulmatu!"

Veel märkis Saluri, et korraldajal olnuks lihtsam autod kolonni võtta ja sõita katselt katsele ning tõmmata loosiga stardijärjekord igal katsel. "Autosportlasi ei ole võistlustel niimoodi mõnitada vaja," ütles ürituse korralduses pettunud Saluri.

Subaru Imprezas Priit Salurile esmakordselt rahvarallil kaarti lugenud Indrek Lepp oli võistlust kommenteerides napisõnaline: "Korralduslik pool täiesti olematu."

Samuti lahkusid Mustjärvelt tühjade kätega kõik 2WDa klassi kolm esimest ekipaaži. Klassivõitjaks tulnud Janek Minkovski lausus: "Pettumus oli muidugi suur, see oli meie esimene klassivõit rahvarallis ja tulles autasustamisele 70 kilomeetri kauguselt ning lahkuda pettunult - see ei tee just väga rõõmsaks."

"Kui korraldajaile auhinna suhtes helistasime, selgus, et nad juba magavad," ütles Minkovski. "Raske päeva lõpuks oli selline jama autasustamisega täielik võistlejate mõnitamine," lisas Minkovski.

Silberauto Suurrallist osa võtnud Peeter Nooni sel korral poodiumile ei pääsenud, kuna kaks piruetti asfaldikatsel ning väljasõit Kehala ringil enamat ei võimaldanud. Kuigi mehel auhinnalaua juurde asja ei olnud, kurtis mees ometi korralduse üle: "See oli kohutav!" Samas leidis Nooni, et kompensatsiooniks küsitavale korraldusele, jättis positiivse mulje võimalus pärast võistlusi Kehala ringil autot proovida.

Suurralli peakorraldaja Märt Otsa sõnul ei jäänud ka korraldustiim ralliga sajaprotsendiliselt rahule. "Probleeme tekitas Rutja lennuväljal samaaegselt toimunud lennupäev, mille tõttu tuli võistlusrada viimasel hetkel ringi teha ja hiljem korduvkatse ära jätta," rääkis Ots. Autasustamisega tekkinud segadust kommenteeris Ots järgmiselt: "Kuna samas toimunud maasturite rahvaralli autasustamine toimus kell 20 ja mind ennast hetkel kohal ei viibinud, jagati välja ka rahvaralli auhinnad."

Teadaolevalt kaaluvad auhindadest ilma jäänud võistlejad pöördumist Eesti Autospordi Liidu juhatuse poole. Märt Ots seevastu kinnitas, et võistlejatega võetakse kindlasti ühendust ja nad saavad oma autasud hiljem kätte.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia