Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
14. märts 2011 16:38
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Külalisvõistlejad Sergei Uger ja Trofim Tšikin hüppel. Foto: Raido Tonts

Rallisprindi meistrisari jätkus teise talvise etapiga

13. märtsil sõideti Lõuna-Eestis rallisprindi meistrivõistluste teine etapp. Võistlusel nimega "Otepää kevad 2011" osales kuues arvestusklassis kokku 24 juhti. Eestlastele pakkusid konkurentsi ka Venemaa sõitjad.

Külalisvõistlejaist ükski seekord kolme hulka siiski ei mahtunud. Nii klassis 2WD sport kui ka 4WD tuli venelastel leppida neljanda kohaga.

13,48 kilomeetri pikkusel lumisel võistlusrajal osutus 4WD klassis võitjaks koos Andrus Toomiga Mitsubishi Lanceril võistelnud Rault Jeets. Juba avaetapi Kõpus võitnud tartlane teenis taaskord maksimaalsed sarjapunktid ning kasvatas edu lähima konkurendi Kaspar Koitla ees 11 punktile.

Subaru Imprezal võistelnud Kaspar Koitla - Andres Ots lõpetasid äsjase sõidu teise kohaga. Viimase poodiumikoha napsasid vene ekipaaži Sergei Uger - Trofim Tšikin eest kolmandaks platseerunud Marko Kasepõld - Rein Jõessar.

Ainsana ei saanud selles klassis tulemust kirja koos Kristo Tammega võistelnud Allan Ilves, kelle roolitud Subaru Impreza teises sõiduvoorus katusele paiskus.

"Sõiduvea tõttu ma üle katuse panin," märkis Ilves. "Algaja viga. Ei hoidnud lõpuni peal, taguotsaga valli ja sealt viskas kohe nina samasse valli."



Kõige konkurentsitihedamas kaherattaveoliste ralliautode arvestusklassis saavutasid võidu Egon Kaur ja Mait Laidvee. Teise kohaga lõpetasid võistluse sama Ford Fiesta R2 rallimasinaga sõitnud Otto Täht ja Meelis Vooro.

"Tegelikult võtsime Otepää rallisprinti treeninguna ja tahtsime näha vahet Egoniga. Teine koht tuli meeldiva lisana," kommenteeris Täht.

Egon Kaur lausus: "Raske lörtsine rada oli, samas korraliku pikkusega. Kokku sai sõidetud pea pool tavalist rallidistantsi. Hea käesoojendus veel enne, kui Portugali lennuki peale astume."

"Tulemuse mõistes oli ka rõõmustav, et Fiesta poodiumi esimesed kaks kohta hõivas," lisas pärnakas.

Kolmanda tulemuse said selles masinaklassis kirja Sander Tiisler - Gabriel Müürsepp.

Meistrisarja liidrikohta hoiab kahe etapi järel endiselt avaetapilt 30 punkti teeninud ning seekordse võistluse vahele jätnud Tiit Rattasep. Äsjase sõidu poodiumikohal lõpetanud võistlejad ükski hooaja esimesel etapil kaasa ei teinud, mistõttu tabeliseisu esikolmik jäi muutumatuks. Küll aga vähendas vahet liidriga ainsana mõlemal etapil osalenud Raido Tonts.

Kaherattaveoliste krossiautode arvestuses, kus võisteldi ilma kaardilugejata, osutus parimaks Tarvo Mardiste. Erinevalt konkurentidest oli ta selles klassis ainus, kelle roolida tagarattaveoline BMW.

"Üldiselt tagaveolisega on päris keeruline vastu saada. Sulaga läks tee päris pudruks ja see tegi sõidu päris raskeks," ütles Mardiste.

Teise kohaga lõpetas Otepää rallisprindi 2WD sprint klassis Lada Samaral sõitnud Margus Jamnes ning kolmas oli Inger Tuur Volkswagen Golfil.

Samad võistlejad osalesid ka avaetapil, kuid siis oli parim Margus Jamnes. Kuivõrd esimeselt võistluselt anti punkte seekordsega võrreldes enam, jäi ta nüüdki meistrisarja liidriks, edestades Tarvo Mardistet ühe punktiga.

Juunioride klassis, kus võistlusauto mootori lubatud kubatuur on kuni 2000 cm³, saavutas tänavu teistkordselt etapivõidu Allan Popov. Ühtlasi kasvatas koos Sergei Larensiga Honda Civicul sõitnud noormees edu tabelis teist kohta hoidva saarlase Ken Torni ees 14-punktiliseks.

Seekord kuulus nimetatud arvestusklassis teine koht Sander Siniorule ja Urmas Küntlslerile ning kolmas koht Ken Tornile ja Riivo Mesilale.

Kuni 1600 cm³ mootoritöömahuga autodel võistlevate juunioride klassis saavutasid esikoha Karl Jalakas - Rainer Laipaik.

Hooaja viimase talvise rallisprindi tegi veoautol ainsana kaasa Olev Helü. Viljandimaalt Võhmast GAZ 53 mootoriga ralliseades GAZ 51 Otepää sprindil esmakordselt rajale toonud mees märkis, et tahab selle autoga tänavu eeskätt rallisprintidel osaleda.

"Praegu võistlesin, et autot tunnetada ja proovida. Tahtsin, et vead välja tuleksid," kommenteeris Helü. "Esimene ring oli päris hea. Teisel ringil ei saanud mootor kütet kätte. Kas nõelklapp oli kinni või midagi," jätkas ta, lisades, et kokkuvõttes võis sõiduga rahule jääda, kuigi olud veomasina jaoks olid keerulised.

Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia