Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Võistlejad pääsesid metsa lennanud autodest ehmatusega |
|
Võistlejad pääsesid metsa lennanud autodest ehmatusega
5. märtsil Norras sõidetud autorallil võtsid võidu Anders Grøndal ja Trond Svendsen. Võidumehed läbisid puhtalt kõik kuus katset, kuid libedail teedel kõigil sedavõrd ei vedanud.
Ralli ajal valitsesid üsna ideaalsed tingimused võistluse läbiviimiseks. Ilm oli parajalt päikesepaisteline ja õhutemperatuur kolm-neli kraadi alla nulli. Värsket lund polnud mägiteedele sadanud nädala jagu.
Stardijaid ootas ees kokku 203,6 kilomeetrit võistlusmaad ja kuus kiiruskatset üldpikkusega 80,37 kilomeetrit. Sõitu alustasid esimesena rahvuslike masinaklasside võistlejad. Potentsiaalsed üldvõitjad startisid seekord tagapool. Kõik näis klappivat favoriitidel. Nii noppisid N-rühma Subarul võistelnud Anders Grøndal - Trond Svendsen viis katsevõitu ja kindlustasid endile rallivõidu. Mitsubishil kihutanud Bernt Kollevold - Ove Johnny Andersen olid küll ühel katsel kiireimad, ent pidid leppima teise kohaga, jäädes parimaile alla 19,5 sekundiga.
Rødbergi ja Uvdali ümbruse lumistel ja jäistel teedel peetud miniralli katkestas väljasõidu tõttu seitse ekipaaži, neist kaks täpselt samas kohas - viimasel kiiruskatsel kiires vasak-kurvis. Numedalsralli 24 km pikkusel lisakatsel paar kilomeetrit enne finišit paiskus teelt välja võistluspaari Andreas Wiik - Jørgen Stamrud Subaru Impreza STi. Hiljem startinud Peder Økseter - Marie Hofsløkken, kes võistlevad mullu suvest samuti neljarattaveolise Subaruga, ei suutnud autot samas kohas teel hoida ning rammisid teelt välja sõitnud konkurentide rallimasinat. Kuigi kummagi rallipaari võidusõidutehnika sai kannatada, pääsesid võistlejad intsidendist märkimisväärsete vigastusteta.
"Kodanik Wiik ronis just autost välja, kui Økseter talle selga hüppas. Ei tea küll, mis nipiga, kuid Wiik suutis autosse tagasi hüpata ja pääses sinikatega," kommenteeris samas rallit jälginud eestlane Urmas Unt.
Numedalsralli 2011 tulemused
1. Anders Grøndal - Trond Svendsen (Subaru Impreza STi) 41:50,6
2. Bernt Kollevold - Ove Johnny Andersen (Mitsubishi Lancer Evo 9) +19,5
3. Jan Egil Halland - Anders Nygård (BMW M3) +1:38,6
4. Ole Gunnar Skogli - Shur Odne (Ford Sierra Cosworth) +1:41,5
5. Geir Helge Frøslid - Dag Sandbekkbråten (Subaru Impreza STi) +2:08,9
6. Geir Ingar Mythe - Wenche Fønnebø (Mitsubishi Lancer Evo 6) +2:14,0
7. Ronny Andersen - Ole Jacobsen (Mercedes Benz 190e) +2:21,7
8. Frank Tore Larsen - Torstein Eriksen (Ford Fiesta R2) +2:56,4
9. Mats Peder Hvambsahl - Lars Marius Hvambsahl (Volvo 240) +3:11,0
10. Petter Kristiansen - Ole Kristian Brennum (Ford Fiesta ST) +3:27,6
|
|
|
|