Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Haapsalu rahvaralli toimub ositi endise sportralli katsetel |
|
Haapsalu rahvaralli toimub ositi endise sportralli katsetel
Laupäeval, 19. juunil korraldab mittetulundusühing Igaühe Terviseklubi Läänemaal Ridala vallas rahvaralli, mille võistlustrass kattub osaliselt omaaegse Valge Daami ralli kiiruskatsetega.
Üks-üheselt neid katseid siiski võrrelda ei anna, kuna rahvarallidel tohib reeglina võistelda vaid ilma ohutuspuurita tänavasõiduautodel, mistõttu lisakatsetele paigutatakse sõidukiiruse piiramiseks mitmesugused tehislikud takistused. Samuti nõuavad Eesti Autospordi Liidu poolt kehtestatud reeglid, et keskmine katsekiirus ei tohi kaherattaveolistel autodel ületada pooltsadat kilomeetrit tunnis.
Ralli korraldustoimkonna liikmete Kalle Kruusma, Rene Puda ja Janek Soidla hinnangul peaks Läänemaal teist aastat järjest toimuva rahvaralli võistlusrada olema sõitjatele igati meelepärane. "Kogu trass on valitud nii, et see oleks võimalikult kompaktne ning ülesõidud lühikesed," lausus Kruusma.
"Lisakatsed on rahvasportlastele täiesti uued, seda võrrelduna mulluse Läänemaa rahvaralliga," jätkas Kruusma. "Neist suurem osa on mingil moel seotud kunagi väga populaarse Valge Daami ralliga."
Võistlusraja kogupikkus vähem kui kolme nädala pärast sõidetaval Haapsalu rahvarallil ulatub veidi üle 109 kilomeetri. Kokku võetakse mõõtu neljal katsel, mida läbitakse kolmel korral. 12 katse üldpikkus jääb veidi alla 27 kilomeetri ehk moodustab ligi 25 protsenti võistlustrassi kilometraažist. 97 protsendi ulatuses kulgevad lisakatsed kitsastel kruusakattega teedel.
Sarnast vigursõidukatset, nagu 2009. aasta rahvarallil sõideti Kiltsi lennuväljal, sel aastal rallil kavas ei ole. Küll aga tuleb võistlejail oma oskusi proovile panna 0,74 kilomeetri pikkusel sõidumeisterlikkust nõudval sprint-slaalomi katsel, millest ligi 500 meetrit kulgeb asfaldil.
Väljakujunenud praktika kohaselt ei avalda Haapsalu rahvaralli korraldajad lisakatsete kaarte enne võistluspäeva. 19. juunil on vastavasisuline informatsioon koos parimate vaatamispaikade kirjeldustega leitav Läänemaa ajalehest Lääne Elu. Pealtvaatajaprogramm on võistluse eel allalaaditav rally.ee autospordiajakirjast internetis.
Publikule teevad ralli organisaatorid katsete ja huvitavamate vaatamiskohtade leidmise hõlpsamaks, paigaldades Tallinna - Haapsalu ning Haapsalu - Laiküla maantee äärde juhatavad suunaviidad. Võistluse jälgimine on pealtvaatajaile tasuta.
Rahvaralli karikavõistluste ning Moskvich Liiga karikasarja arvestusse kuuluv Haapsalu rahvaralli algab laupäeva, 19. juuni ennelõunal Uuemõisa alevikust, kus asub ka hoolduspark, kuhu võistlejad tulevad päeva jooksul kahel korral. Start esimesele võistlusautole antakse kell 11 võistluskeskuse eest, Tehnika Põik 4 hoovilt. Finišeerib esimene ekipaaž orienteeruvalt kell 16.25 Uuemõisas.
Seitsmele tavapärasele arvestusklassile lisaks peetakse rahvaralli karikasarja kolmandal etapil eraldi arvestust klassis SU, kus selgitatakse paremusjärjestus tagarattaveoliste Nõukogude Liidu päritolu autodega osalevate harrastajate vahel.
2010. aasta Haapsalu rahvaralli läbiviimisele on õla alla pannud Haapsalu Linnavalitsus, Taebla autolammutus, Tradilo, Tene Kaubandus, Linex, Cramo, Lääne Sanservice, FIE Rein Viilma Veod, Lääne Teed, Prindikoda, Red Bull ning Janmar Moto. Võistluse meediapartnerid on rally.ee autospordiajakiri ning ajaleht Lääne Elu.
|
|
|
|