Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Taktikamängust väljus võitjana Sebastien Loeb |
|
Taktikamängust väljus võitjana Sebastien Loeb
|
Loe lisaks |
|
|
Jordaania MM-ralli kolmandal päeval domineerisid kiiruskatsetel Sebastien Loeb ja Daniel Elena, kes saavutasid kokkuvõttes ka esikoha, edestades rohkem kui poole minutiga Jari-Matti Latvalat ja Miikka Anttilat.
Jordaania MM-ralli viimane päev algas ERR spordiportaali teatel taktikamängudega, kui tehasemeeskonnad Citroen ja Ford hankisid mõlemad vabatahtlikke ajatrahve, et anda oma esisõitjatele paremad šansid üldvõiduks.
Vastav manööverdamine sai tegelikult alguse juba reedel, kui Sebastien Ogier (Citroen) soovis jääda päeva lõpuks Jari-Matti Latvala (Ford) järel kolmandaks, et mitte minna laupäeval rada puhastama. Ogier arvestas aga valesti ja nii edestas ta soomlast reede õhtuks 3,1 sekundiga.
Laupäeva hommikul lahkus Ogier hommikul hoolduspargist 5 minutit hiljem ja teenis selle eest 50 trahvisekundit, mis kukutas ta üldarvestuses viiendaks. Fordi meeskonna sõitja Mikko Hirvonen, kes üldarvestuses enam kõrge koha eest ei võistelnud, lahkus hooldusalast lubatust varem ja sai 9-minutilise ajakaristuse ning sisenes 14. katse stardikontrolli 6 minutit varem, et startida enne esikohta jahtinud tiimikaaslast Jari-Matti Latvalat.
Viimase käiguna läks Sebastien Ogier otsustava võistluspäeva avakatse starti esimesena, mis tõi talle kaheksa minutilise ajatrahvi. Ta loovutas seega oma positsiooni, kuid proovis päästa samuti Citroenil võistlevat Sebastien Loebi, kes pidanuks vastasel juhul minema esimesena rada puhtaks sõitma.
"Me soovisime, et Ogier läheks rada puhastama," selgitas Citroeni meeskonna boss Olivier Quesnel. "Tema autol ilmnesid hoolduses probleemid, mistõttu poodiumikohta ei olnud võimalik loota. Siis otsustasime, et strateegiliselt on parem, kui anname Loebile võimaluse esikoha säilitamiseks sõita puhtamas rajajoones."
Meeskondade taktika võis sel korral poodiumile aidata Petter Solbergi. Hirvonen oli enda šansid varem maha mänginud sõiduveaga, kui reedene "tants kahel rattal" lõppes rajaveeres paksus liivas purunenud vasaku esirattaga ja võistlust õnnestus jätkata alles uuel päeval nn superally-süsteemis. Ogier aga korjas viimasel päeval ajatrahve Loebi päästmiseks.
Solberg oli viimasel rallipäeval kiirem ühel katsel, korra oli nobedaim ka Ogier. Kaks katsevõitu sai kirja Latvala. Viimase päeva kaheksast kiiruskatsest pooled seevastu Loeb, kes suutis ralli lõpetada rohkem kui poole minutilise eduga Latvala ees.
56ndat korda MM-rallil triumfeerinud kuuekordne autoralli maailmameister kommenteeris taktikaliste käikude rohket Jordaania MM-etappi: "Ma arvan, et oleme nüüd näinud reeglite võimalusi."
"See oli keeruline ralli," jätkas ta. "Oli palju kive ja tee oli üsna libe. Olen õnnelik, et sain maitsta ka selle ralli võitu," ütles MM-sarjas oma edu 25-punktiliseks kasvatanud prantslane. Kuna neljanda kohaga lõpetas võistluse tema tiimikaaslane Dani Sordo, möödus Citroen Total WRT meeskondlikus arvestuses Fordist.
Jordaania ralli 2010 tulemused
1. Sebastien Loeb - Daniel Elena (Citroen C4 WRC) 3:51:35,9
2. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Ford Focus RS WRC 09) +35,8
3. Petter Solberg - Phil Mills (Citroen C4 WRC) +1:11,8
4. Dani Sordo - Marc Marti (Citroen C4 WRC) +1:49,3
5. Matthew Wilson - Scott Martin (Ford Focus RS WRC 08) +8:24,3
6. Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (Citroen C4 WRC) +10:26,4
7. Federico Villagra - Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC 08) +11:28,0
8. Kimi Räikkönen - Kaj Lindstrom (Citroen C4 WRC) +12:31,0
9. Henning Solberg - Iika Minor (Ford Focus RS WRC 08) +14:08,6
10. Xavier Pons - Alex Haro (Ford Fiesta S2000) +18:33,9
|
|
|
|