Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Misso rallikross
Laupäeval, 6. märtsil 2010. a Võru maakonnas, Misso vallas, Misso krossirajal
US Parts - Gulf 2010. a Eesti meistrivõistluste II etapp rallikrossis sõiduautodele klassides ERC 2000, standard 2000, junior 1600, division 1, open.
Misso rallikross viiakse läbi vastavuses Eesti Autospordi Liidu (EAL) võistlusmäärustega, Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) ja EAL-i poolt kinnitatud 2010. aasta Eesti rallikrossi meistrivõistluste üldjuhendiga ning võistlusklasside tehniliste tingimustega ja käesoleva võistlusjuhendiga.
Registreeritud EAL-s nr 35/RK
1. Võistluse koht, aeg, ajakava
1.1. Võistlus toimub 6. märtsil 2010. a Misso krossirajal.
Võistlusraja pikkus: 1240 m
Rajakate: jää, lumi, külmunud kruus
Võistlusraja ääred on tähistatud lume- ja pinnasvallidega.
Treening- ja võistlussõidud peetakse vastupäeva.
1.2. Võistluse ajakava
Neljapäev, 18. veebruar 2010. a Avaldatakse võistlusjuhend, algab osalejate eelregistreerimine
Reede, 5. märts 2010. a 12.00 lõpeb osalejate eelregistreerimine alandatud osalustasuga
Laupäev, 6. märts 2010. a
08.0010.00 registreerimine ja dokumentide kontroll
08.30-10.30 tehniline kontroll
10.00-11.45 treeningsõidud
11.50 võistlejate koosolek
12.00 võistlussõidud
16.00 orienteeruv autasustamise aeg
Registreerimisel esitab võistleja kehtiva sõitjalitsentsi, registreerijalitsentsi, võistlusauto tehnilise kaardi, täidetud osavõtuavalduse (eelregistreerunud võistlejad saavad mandaadist eeltäidetud osavõtuavaldused) ja maksekorralduse koopia (eelregistreerunud võistlejatel).
Võistluste täpne ajakava, eelsõitude koosseisud ja info võistluste teadetetahvlil. Ajakava muutusi võib sisse viia ainult võistluste juhi kirjaliku otsusega ja enne võistlejate koosolekut.
2. Korraldaja, ametnikud
2.1. Korraldaja:
MTÜ Kolme Kandi Klubi
Misso alevik, Võrumaa
2.2. Võistluse ametnikud:
Võistluse juht: Ain Brunfeldt
Peasekretär: Linda Pajo
Peaajamõõtja: Karmen Vesselov
Tehnilise kontrolli esimees: Martin Toom
Stardi vanemkohtunik: Mart Meltsov
Võistluse kommentaator: Margus Kiiver
Turvateenistuse juht: Tiit Ojaots
Liikluskorraldus: Antti Kaldmäe
Hoolduspargivanem: Sulev Kiilo
Võistluse direktor: Lembit Luts
2.3. Võistluste info
Lembit Luts 5106969
www.rally.ee
www.autosport.ee
3. Määrang
3.1. Misso rallikross:
3.1.1. US Parts- Gulf 2010. a Eesti meistrivõistluste II etapp rallikrossis sõiduautodele klassides ERC 2000, STANDARD 2000, JUNIOR 1600, DIVISION 1, OPEN.
4. Arvestusklassid, osavõtjad
4.1. Võistlusklassid
4.1.1. Junior 1600: noored 12-17 a (sündinud 1992.-1997. a). Alla 12-aastane noor võib võistelda ainult EAL eriloaga.
4.1.2. STANDARD 2000: limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: STANDARD 2000 AUTOD (ERC STANDARD). Kehtivad alates 01.01.2010.
4.1.3. ERC 2000: 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: RALLIKROSSI AUTOD (ERC 2000). Kehtivad alates 01.01.2010.
4.1.4. Division 1: A-rühma ja ST autod vastavalt FIA spordikoodeksi Lisa J-le.
4.1.5. OPEN: vastavalt tehnilistele tingimustele. Kehtivad alates 01.01.2010.
4.2. Osavõtjad
4.2.1. Meistrivõistluste etapil võivad osaleda autosportlased, kes omavad Eestis kehtivat sõitja- ja registreerijalitsentsi.
5. Võistluse käik
5.1. Korraldaja kohustub juhendiga tagama igale võistlusklassile vähemalt kakskümmend minutit treeningaega.
5.2. Toimub kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõiduvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 6 ringi.
5.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid 5 või vähem, peetakse kaks eelsõiduvooru.
5.4. Esimese eelsõiduvooru stardijärjekord loositakse. Teadetetahvlil avaldatakse ühes ühises reas eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll, mis hõlmab kõiki arvestusklasse. Teise ja kolmanda eelsõiduvooru stardijärjekord koostatakse eelmise vooru tulemuste põhjal ümberpööratud järjestuses esmalt need, kes ei saanud tulemust ja seejärel aeglaseimast kiireimani. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku.
5.5. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma eelstardikohtuniku rohelise lipuga antava märguande peale. Märguande alguseks võib kõige varem olla eelmise sõidu start. Eelstardi alassse komplekteeritakse vähemalt kahe järgneva stardi võistlejad. Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet.
5.6. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 autot ühest reast, finaalsõitudes 8 autot paigutusega 2-2-2-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.
5.7. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga ühest reast. Stardi märguandeks on punaste fooritulede kustumise hetk.
5.8. Valestardi korral karistused vastavalt EMV 2010 üldjuhendi lisa 2 p10. Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori. Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.
5.9. Eelsõidus kiireima aja saavutanu saab 1 punkti, teine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes ei lõpetanud eelsõitu, teenib punkte võrdselt eelsõidus startinud autode arvuga. Diskvalifitseeritud võistlejad saavad 5 lisapunkti. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundilise täpsusega.
5.10. Finaalsõitudesse pääsevad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade põhjal.
5.11. Finaalsõitude koosseisude määramine. Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat. Punktide ja aegade võrdsuse korral eelistatakse viimases toimunud eelsõiduvoorus parema tulemuse saanud võistlejat. C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.
5.12. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.
5.13. Võistlusmääruste eeskirjade ja juhendite rikkujaile määrab karistuse võistluse juht või võistluse juhi ettepanekul EAL rallikrossi komitee. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest). Ohtliku sõidu eest kahe järjestikuse hoiatuse saamisel peatatakse võistlejalitsents ülejärgmise rallikrossi MV etapini.
6. Kinnine parkla, protestid
6.1. Kinnine parkla 30 minutit arvates esialgsete tulemuste avaldamisest teadetetahvlil ja avamine Võistluste juhi loal.
6.2. Protestiaeg etappidel on 20 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist teadetetahvlil. Protesti kautsjon on 1000 kr, auto lahtivõtmisel 3000 kr.
7. Osavõtumaksud
7.1. Osavõtumaksud kohapeal registreerimisega / eelregistreerimisega (kuni 19.02.2010. a kell 12.00).
7.1.1. ERC 2000: 1400 kr / 1000 kr
7.1.2. Standard 2000: 1200 kr / 800 kr
7.1.3. Junior 1600: 750 kr / 500 kr
7.1.4. Division 1 ja OPEN: 1400 kr / 1000 kr
7.2. ?
7.3. Eelregistreerimine toimub autosport.ee/rallyreg leheküljel.
7.4. Korraldaja vastutab stardimaksu tagastamise eest juhul, kui võistlust ei toimu. Võistleja mittestartimisel stardimaksu ei tagastata.
7.5 Võistlusmaksud tasutakse MTÜ Kolme Kandi Klubi arveldus arvele a/a 10220079477010 või võistlus paigas sularahas. Maksekorraldusel märkida selgituseks võistleja nimi ja võistlus klass.
7.6 Vastav makse korraldus esitada võistluspäeval sekretariaati.
8. Boksiala
8.1 Võistleja boksi mõõtmed on 8x10 m.
8.2 Igal võistlejal peab olema vastupidavast ja vedelikke mitteläbilaskvast materjalist võistlusauto aluskate mõõtmetega vähemalt 5x4 m.
8.3 Boksides on suurimaks lubatud sõidukiiruseks 20 km/h.
8.4 Võistlusterritooriumile pääseb võistlusauto, saateauto ja lisaks võistlejale neli võistkonna liiget.
9. Reklaam
9.1. Korraldaja reserveerib võistlusautodel kolm reklaampinda.
9.2. Reklaamid peavad olema võistlusautole kinnitatud ülevaatuseks tehnilises komisjonis.
9.3. Reklaamist keeldumise korral rahaline trahv 1000 kr.
10. Autasustamine
10.1. Arvestusklassi kolme parimat autasustatakse karikatega.
10.2 Korraldajate ja sponsorite eriauhinnad.
11. Vastutus
11.1. Võistluste korraldaja, ametnikud ega Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
|
|
|
|