Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
28. oktoober 2009 0:23
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Getty Images

Tagasihoidlik tulemus Kauri ja Lepiksoni tuju ei rikkunud

 Loe lisaks
Autoralli PWRC MM-võistluste punktiseis pärast 2009. a 8. etappi

Autoralli MM-võistluste punktiseis pärast 2009. a 12. etappi

Sebastien Loeb kuuendat korda autoralli maailmameister

Eestlased osalevad Walesis hooaja viimasel MM-rallil

Rahanappus ohustab Walesi MM-ralli toimumist

Varemgi Suurbritannias võistelnud Egon Kaur tegi tänavuse rallihooaja viimase MM-etapi Walesis kaasa koos Erik Lepiksoniga, kellele see oli esmakordseks kogemuseks sedavõrd kõrgetasemeliselt autorallilt.

Läinud aastal osales Egon Kaur Walesi MM-rallil koos Simo Koskineniga, tänavu istus sealsel rallil tema kõrval Erik Lepikson. Piloot nentis, et mullusest napist kogemusest tänavu palju abi ei olnud: "Eriti lihtsam ei olnud, sest siis jäi katsete kilometraaž meile vägagi väikseks."

Egon Kaur rääkis, et seekordse Walesi MM-etapi esimest päeva alustasid nad väga rahulikult. "Elasime sisse," selgitas ta. "Neljas katse oli juba paras katsumus. Raja seisukord oli karm, möödusime kahest autost ja kolmanda taga sõitsime katse lõpuni, kuna meid mööda ei lastud. Päeva lõpuks saime hea rütmi kätte."

"Teine päev algas väga raskete ilmastikutingimustega. Kojamees ei jõudnud vahepeal enam pühkida, tegime väikse pirueti ja pidime korra tagurdama. Muutsime seadistust katsete vahepeal ja saime asja paremaks. Katsete teistkordsel läbimisel enam nii hästi ei läinud. Mingi hetk saime kõvasti ühele kivile pihta, auto juhitavus muutus kehvemaks. Tegin vea, et üritasin sama hoogu edasi hoida - eksisin ühes mahapöördes ja libisesime sealt kraavi mutta kinni. Läks kõvasti aega, et välja saada ja otsustasime jätkata nn superally-süsteemis," rääkis Kaur.

"Kolmandal päeval läksime laupäeval sõitnud rehvidega peale - säästu mõttes. Kahjuks jälle sadas ning et nendel rehvidel oli päeva lõpuks muster üsna olematu, siis mingit võrreldavat kiirust enam arendada ei saanud."

"Kokkuvõttes võib öelda, et kõige paremini ei läinud, aga oleks võinud ka hullemini minna," tunnistas Kaur. Üldises paremusjärjestuses 28. kohale ning N4 klassis 15. positsioonile platseerunud pärnakas lisas, et kõik katsed õnnestus vähemalt korra läbi sõita ja kiirusega katsetel võis rahule jääda. "Uusi kogemusi tuli kuhjaga tervele tiimile," sõnas ta.

"Kogemust sai palju ammutatud," kinnitas kaardilugeja. "20 kilomeetri pikkune katse tundus "sutsakas". Pikim oli 35 km, siis 32 km, siis 28 km jne. Seega lugeda tuli küll päris pikalt."

"Korraldus oli hea ja usun, et MM-rallile kohane," jagas Erik Lepikson värskeid rallimuljeid. "Muus osas oli ralli nagu ralli ikka. Eesti rallidega võrreldes muidugi 3,5 korda rohkem katseid, mägisem tee, mudane ja märg. Üldiselt kartsin suuremat erinevust võrreldes siinsete etappidega."

"Legendi kallal tuleb edaspidi natukene tööd teha. Niisuguse raja puhul peab infot oluliselt vähemaks võtma, samas osasid asju juurde lisama. Selleks ei saa siiski ainult Eestis ette valmistada," sõnas Lepikson. Kaur märkis, et ebatäpsusi kiiruslegendis esines, kuid mõned vajalikud parandused said juba katsete esimesel läbimisel sisse viidud.

"Tulemusega võib rahule jääda, kui veel seda väljasõitu olnud ei oleks," viitas Erik Lepikson teise võistluspäeva kümnendal kiiruskatsel aset leidnud intsidendile, kui nende võistlusauto rajaveerde kinni jäi.

Läbimata jäänud katsetelt saadud täiendava ajakaristusega ulatus eestlaste sõiduaeg tänavuse hooaja viimasel MM-etapil veidi üle nelja tunni. Üldvõitjaile kaotati ligi kolmveerand tundi, N-rühmas Škoda Fabia S2000 ralliautol võidu saavutanud Eyvind Brynildsen - Denis Giraudet edestasid Egon Kauri - Erik Lepiksoni 22 ja poole minutiga.

Lepikson sõnas, et Super 2000 klassi autol võistelnud meestega nad oma aegu ei võrrelnud, kuid võimalusel jälgiti "tavalise N-rühma" autoga sõitnud kiiremate aegasid. "Vaatasime palju liidrit. S2000 auto aegu väga ei vaadanud - need olid teisest klassist sellel rallil."
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia