Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Walesi ralli > Tagasihoidlik tulemus Kauri ja Lepiksoni tuju ei rikkunud |
|
Tagasihoidlik tulemus Kauri ja Lepiksoni tuju ei rikkunud
|
Loe lisaks |
|
|
Varemgi Suurbritannias võistelnud Egon Kaur tegi tänavuse rallihooaja viimase MM-etapi Walesis kaasa koos Erik Lepiksoniga, kellele see oli esmakordseks kogemuseks sedavõrd kõrgetasemeliselt autorallilt.
Läinud aastal osales Egon Kaur Walesi MM-rallil koos Simo Koskineniga, tänavu istus sealsel rallil tema kõrval Erik Lepikson. Piloot nentis, et mullusest napist kogemusest tänavu palju abi ei olnud: "Eriti lihtsam ei olnud, sest siis jäi katsete kilometraaž meile vägagi väikseks."
Egon Kaur rääkis, et seekordse Walesi MM-etapi esimest päeva alustasid nad väga rahulikult. "Elasime sisse," selgitas ta. "Neljas katse oli juba paras katsumus. Raja seisukord oli karm, möödusime kahest autost ja kolmanda taga sõitsime katse lõpuni, kuna meid mööda ei lastud. Päeva lõpuks saime hea rütmi kätte."
"Teine päev algas väga raskete ilmastikutingimustega. Kojamees ei jõudnud vahepeal enam pühkida, tegime väikse pirueti ja pidime korra tagurdama. Muutsime seadistust katsete vahepeal ja saime asja paremaks. Katsete teistkordsel läbimisel enam nii hästi ei läinud. Mingi hetk saime kõvasti ühele kivile pihta, auto juhitavus muutus kehvemaks. Tegin vea, et üritasin sama hoogu edasi hoida - eksisin ühes mahapöördes ja libisesime sealt kraavi mutta kinni. Läks kõvasti aega, et välja saada ja otsustasime jätkata nn superally-süsteemis," rääkis Kaur.
"Kolmandal päeval läksime laupäeval sõitnud rehvidega peale - säästu mõttes. Kahjuks jälle sadas ning et nendel rehvidel oli päeva lõpuks muster üsna olematu, siis mingit võrreldavat kiirust enam arendada ei saanud."
"Kokkuvõttes võib öelda, et kõige paremini ei läinud, aga oleks võinud ka hullemini minna," tunnistas Kaur. Üldises paremusjärjestuses 28. kohale ning N4 klassis 15. positsioonile platseerunud pärnakas lisas, et kõik katsed õnnestus vähemalt korra läbi sõita ja kiirusega katsetel võis rahule jääda. "Uusi kogemusi tuli kuhjaga tervele tiimile," sõnas ta.
"Kogemust sai palju ammutatud," kinnitas kaardilugeja. "20 kilomeetri pikkune katse tundus "sutsakas". Pikim oli 35 km, siis 32 km, siis 28 km jne. Seega lugeda tuli küll päris pikalt."
"Korraldus oli hea ja usun, et MM-rallile kohane," jagas Erik Lepikson värskeid rallimuljeid. "Muus osas oli ralli nagu ralli ikka. Eesti rallidega võrreldes muidugi 3,5 korda rohkem katseid, mägisem tee, mudane ja märg. Üldiselt kartsin suuremat erinevust võrreldes siinsete etappidega."
"Legendi kallal tuleb edaspidi natukene tööd teha. Niisuguse raja puhul peab infot oluliselt vähemaks võtma, samas osasid asju juurde lisama. Selleks ei saa siiski ainult Eestis ette valmistada," sõnas Lepikson. Kaur märkis, et ebatäpsusi kiiruslegendis esines, kuid mõned vajalikud parandused said juba katsete esimesel läbimisel sisse viidud.
"Tulemusega võib rahule jääda, kui veel seda väljasõitu olnud ei oleks," viitas Erik Lepikson teise võistluspäeva kümnendal kiiruskatsel aset leidnud intsidendile, kui nende võistlusauto rajaveerde kinni jäi.
Läbimata jäänud katsetelt saadud täiendava ajakaristusega ulatus eestlaste sõiduaeg tänavuse hooaja viimasel MM-etapil veidi üle nelja tunni. Üldvõitjaile kaotati ligi kolmveerand tundi, N-rühmas Škoda Fabia S2000 ralliautol võidu saavutanud Eyvind Brynildsen - Denis Giraudet edestasid Egon Kauri - Erik Lepiksoni 22 ja poole minutiga.
Lepikson sõnas, et Super 2000 klassi autol võistelnud meestega nad oma aegu ei võrrelnud, kuid võimalusel jälgiti "tavalise N-rühma" autoga sõitnud kiiremate aegasid. "Vaatasime palju liidrit. S2000 auto aegu väga ei vaadanud - need olid teisest klassist sellel rallil."
|
|
|
|