Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eestlased osalevad Walesis hooaja viimasel MM-rallil
Järgmisel nädalavahetusel Suurbritannias Cardiffi ümbruses peetaval MM-rallil, kus esialgsetel andmetel stardib kokku veidi üle 60 võistluspaari, osalevad ka eestlased.
Eestlastest teevad Suurbritannias toimuva autoralli kaasa Egon Kaur - Erik Lepikson neljarattaveolisel N-rühma Subaru Imprezal ning kahrattaveolistel Citroën C2 ralliautodel Siim Plangi - Marek Sarapuu ja Sander Pärn - Ken Järveoja.
Egon Kaur märkis, et selle võistlusega saab tänavusele rallihooajale punkt pandud. Koos tallinlasega MM-rallil võistlema asuv pärnakas selgitas, et teeb MM-ralli kaasa, kuna selleks avanes soodne võimalus.
"Üritame võtta asja mõistusega ning kenasti finišisse jõuda, et maksimaalselt kilomeetreid pagasisse saaks," ütles Kaur. "Teeoludest ei tea ma ausalt-öelda veel midagi. Varasem kogemus on näidanud, et teede seisukord võib tagant startijatele üsna karm olla. Tuleb leida selline kiirus, et auto veel koos seisab. "Hullu" pole mõtet panna," sõnas varemgi arvukalt välisvõistlustel osalenud Egon Kaur.
Mootorivõimsuselt võrdsetel autodel asuvad mõõtu võtma konkurendid Siim Plangi ja Sander Pärn.
"Sinna sõitma minekuks sündis otsus põhimõtteliselt nii, et Plangi helistas ja teatas, et nemad plaanivad minna ning kutsus meid punti. Otsustasime siis ka minna," ütles varem kahel korral piiritagustel rallidel osalenud Sander Pärn.
"Eesmärk on see ralli lõpetada ja hankida kogemusi. Proovime keerulisel võistlusel finišisse jõuda," jätkas Pärn, kes seni piirdunud vaid Eestis ja Lätis sõidetud rallidel osalemisega. "Talsi ralli katkestasin viimasel katsel esirattaveoliste klassis liidripositsioonilt pisikese väljasõidu tõttu, mis purustas pooltelje. Kuramaa rallil olin aga esirattaveoliste klassis kolmas."
Pärn märkis, et välisriigis rallil osalemise tõttu ei olnud võimalik Saaremaa rallil võistelda. "Välisvõistluse nimel sai Saaremaa rallil startimisest loobutud, sest Citroeniga seal sõitmine oleks olnud riskantne," märkis ta, selgitades, et ralliauto kordaseadmine sõiduks vajab ettevalmistamist. "Kui auto oleks kannatada saanud, olnuksime ajahädas, kuna auto tuli Inglismaale saata."
"Tegelikult pidasime Saaremaa ralli eel läbirääkimisi Kaspar Koitlaga, kes oli nõus rentima oma autot Saaremaa ralli jaoks. Sain Kaspari autoga ka treenida ning kõik oli juba kokku lepitud, et lähme tema autoga Saaremaale, kuid jäin raskelt haigeks ning seetõttu otsustasime lõplikult mitte tulla. Nimelt oli mul bronhiit ja ülemiste hingamisteede põletik."
Sander Pärn sõnas, et MM-etapil osalemise soov oli tal juba varem. "Tegelikult oli plaan juba suvel Soomes Neste rallil võistelda, aga seal kahjuks alla 18-aastastel osaleda ei lubatud. See on ka üks põhjus, miks Suurbritanniasse lähen - see on üks väheseid MM-rallisid, kus lubatakse juba 17-aastasena osaleda."
Milliseks kujuneb noorte eestlaste omavaheline mõõduvõtt hooaja viimasel MM-etapil? "Ei tea," tunnistas Pärn, "seda ei tahaks kommeteerida tegelikult, sest see ei ole eesmärk. Siht on sõita mõistlikult, aga samas mitte jorutada, sest ralli on ju väga pikk."
|
|
|
|