Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rallikorraldajad panustasid ohtusele tavapärasest enam
Lätis peetud rahvusvahelise Kuramaa autoralli korraldajad panid turvalisuse tagamisele rõhku varasemast tublisti rohkem. Organisaatorite kinnitusel oli ohutuse tagamine prioriteetne.
29.-30 augustil Liepāja linnas ja selle ümbruse teedel toimunud ralli peakorraldaja Uldis Hmielevskis ütles rally.ee autospordiajakirjale, et kuigi turvalisuse tagamine on sealsetel võistlustel alati olulise tähtsusega, andis tõuke ohutusalade suurendamisele ning rajaturvajate arvu tõstmisele tänavu Eestis aset leidnud traagiline intsident, kui ralliauto rajalt välja sõitmise tõttu hukkus pealtvaataja.
"Seisin viis meetrit eemal sellest inimesest, keda Sebastian Lindholmi auto õnnetul kombel Lõuna-Eesti rallil tabas. Ma ei tahtnud, et midagi sellist juhtuks meie rallil. See oli halvim asi, mida ma olen autorallil näinud," rääkis Hmielevskis.
Eelmisel aastal toimunud Kuramaa ralliga võrreldes oli kiiruskatsete turvamisel kasutatud oluliselt rohkem inimressurssi. Samuti oli piirdelinte katsetel veetud varasemast märksa kaugemale, olles kasvatanud väljasõidualadel keelutsooni pealtvaatajaile kohati üle kümne korra.
"Meil kulus nende alade piiramiseks kokku 35-40 kilomeetrit linti, kasutasime katsetel üle 1500 pealtvaatajate informeerimiseks mõeldud hoiatusmärgi," sõnas Uldis Hmielevskis.
Kuramaa rallil oli lisakatsetel ohutust tagamas üle 200 turvatöötaja. "Näiteks teise päeva esimesel katsel oli meil korraga väljas 71 rajaturvajat," täpsustas võistluse peakorraldaja.
"Olen väga õnnelik, et sel aastal ei juhtunud rallil ühtegi õnnetust," jätkas ta. "Andsime oma parima. Kuna see oli mulle esmakordne kogemus sellise ralli organiseerimisel, olen kahekordselt õnnelik, et võidusõit õnnestus."
|
|
|
|