Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Laitses toimus rallikrossi meistrisarja viies etapp
8. augustil toimus Harjumaal Laitse rallipargis Eesti rallikrossi meistrivõistluste viies etapp. Lisaks Eesti meistrivõistlustele toimusid samas ka Läti meistrivõistlused krosskartidele
Eesti meistrivõistluste arvestuses startis 22 võidusõitjat. Kõige osavõtjate rohkeim oli ERC klass, kus stardiprotokolli oli kantud 9 sõitja nimed. Üheksa osalejat tähendanuks seda, et võitja selgitamiseks oleks vaja läinud ka B-finaali. Reinsalu Spordi võistleja Jarmo Võsa (Ford Fiesta) aga ei saanud kirja aega mitte ühestki voorust - seega tema finaali ei kvalifitseerunud ja ka ERC klassis B-finaali ei sõidetud.
ERC klassis sai eelsõitude kiireima aja kirja Silver Havamaa (Honda Civic Type-R), kes startis finaalis esikohalt. Havamaa kõrvalt alustas Sten Oja (Lada Samara). Teise stardirivi hõivasid Rommi Pukk (BMW 318) ja Martin Saar (VW Golf).
Finaalis saigi parima stardi Havamaa ja asus liidriks, jälitajad tihedalt kannul. Määravaks sai jokker-lap, millele Havamaa läks alles eelviimasel ringil.Teised käisid pikemal ringil ära varem.
Havamaa naases jokker-lapi'lt täpselt Sten Oja ja Martin Saare vahele. Seejärel läks Saar koheselt möödasõidule ja kõrvuti olles ei mahtunud ei tema ega Havamaa enam kumbki kurvi ära, mistõttu neist möödus Pukk.
Saar sai liikuma enne Havamaad. Havamaa sõitis aga Saarele tagant sisse ja Saar jäi raja äärde seisma. Kummalgi mehel oli sõndmustekäigust küll oma versioon. Võistluse kohtunikud nägid situatsioonis määruste rikkumist ja lisasid Havamaa finisiajale 30 sekundit, mis kukutas kolmandana finišeerunud tallinlase kuuendale kohale.
Sõidu võitis Sten Oja. Teise koha punktid noppis Rommi Pukk ja kolmanda koha sai pärast Havamaa ajakaristust Kevo Kärp (VAZ 2101).
Standardklassis oli rajal seitse võistlejat. Samas Mareck Pukk ei kvalifitseerunud üldse finaali ja finaali stardiprotokoll sisaldas vaid kuut nime.
Sõidu võitis Rainer Schultz (Lada Samara), kellel jäi ära duell eelsõitude kiireima aja välja sõitnud konkurendiga. Janno Õis ei saanud oma Honda Civicut finaalis isegi üle stardijoone. Teise koha punktidega läks koju Vahur Kupper (Opel Kadett) ja kolmandana lõpetas Ivo Uutar (Peugeot 205).
Juuniorklassis startis finaali vaid neli võistlejat. Andre Kurg (Lada Samara) kvalifitseerus küll finaali, sest ühest eelsõidu voorust oli aeg kirjas, kuid tehniliste probleemide tõttu oli noormehe auto finaalideks juba treilerile pakitud. Sõidu võitis Arvo Kask (VW Golf II), kes oli ka eelsõitude kiireim. Sander Palmiste (VW Golf II) tuli teiseks ja Sander Roosimaa (VW Golf II) kolmandaks.
Division 1 klassis startis, nagu juba viimasel ajal tavaks saanud, vaid üks võistleja - lätlane Aivars Kokorišs (VW Golf). Temale oleks pidanud vaid ühest eelsõidust aja kirja saamisega ja võidu võtmisega, kuid lõunanaaber sõitis kõik sõidud väga kohusetundlikult lõpuni. Tegelikult võis ta end juba pärast ühe eelsõidu vooru aja kirja saamist tunda Eesti meistrina, sest just sellega sai ta kirja endale meistrisarja võidupunktid ja enam teda keegi isegi teoreetiliselt võita ei saa.
Krosskartide Läti meistrivõistluste arvestuses võitis Ralfs Sirmacis, teisele kohale tuli Dzintars Ramats ja kolmandale Otto Voctavs.
|
|
|
|