Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eestlased nautisid Tšehhis rallit probleemide kiuste |
|
Eestlased nautisid Tšehhis rallit probleemide kiuste
|
Loe lisaks |
|
|
"Tšehhi on tore maa ja seal on alati tore käia," lausus nädalavahetusel taaskord sealsetel teedel Žiguliga võistelnud Alar Hermanson, kelle kõval täitis esmakordselt kaardilugeja kohustusi Toomas Vabamäe.
"Ta pakkus kaardilugejakohta kõigepealt Kristjan Sooperile, kes helistas siis mulle, et kas ma olen huvitatud. Kuna aeg sobis, siis olin muidugi huvitatud, sest kaardilugejana pole ma varem kunagi võistelnud," selgitas autoajakirjanik Toomas Vabamäe oma sattumist osavõtjana historic-rallile. "Rahva- ja ajakirjanike rallidel olen ise koos viie erineva kaardilugejaga sõitnud."
"Koostööprojekt Toomasega oli ühekordne," kinnitas Alar Hermanson. "Me ju parajad tšehhofiilid mõlemad," põhjendas ta.
Vaatamata varasema koostöö puudumisele tõid Klatovy ralliklubi ridades võistelnud eestlased Vltava historic-rallilt klassivõidu. Üldarvestuses platseerusid nad veerandsaja parema hulka. Vabamäe sõnul olnuks normaalne koht paarikümne seas, kuid kiiremat edenemist takistasid peamiselt tehnilised viperused.
Sama kinnitas Hermanson: "Kolmas ralli selle autoga, millest kaks asfaldil. Kaks neist olid ilma suuremate tehniliste probleemideta, seekord saime aga kõik kuhjaga tagasi. Alates pidurite kadumisest viiendal katsel ja ülesõidul kivikamakaga ühe tagumise piduritoru pimendamisest, kuni ainult neljanda käigu allesjäämiseni kolmanda võistluspäeva esimesel katsel. Käigukastist kostvate treipingi häälte saatel õnnestus aga siiski lõpuni sõita ja tänu vastupidanud sidurile ja ülekande ärapetmist võimaldavale lühiaegsele teise käigu kasutamise võimalusele, õnnestus iseendagi hämminguks teisel päeval kättesõidetud soodne positsioon isegi säilitada."
Rivaale edestada õnnestus ralliautol VAZ 21011 võistelnud meestel kohati ka tänu õnnelikule juhusele. "Meil oli ainult kaks jooksu slikkrehve ja kui laupäeva hommikul pidevalt ladistas, siis vaatasime, et nüüd on ikka jama majas," rääkis Vabamäe. "Õnneks kuivas katse ära ja meie "valik" läks 100% täkkesse. Paljud võtsid asja ettevaatlikult ja panid vihmarehvid alla - need kaotasid kõvasti."
"Laias laastus võib muidugi öelda, et meie slikkrehvid ei sobinud tihedas vihmas sõitmiseks kohe üldse," nentis kaardilugeja. Ta lisas, et paaril korral tuli autot tabanud rikete tõttu mööda lubada ka tagant tulijad. "Kaks korda juhtus nii, et meist katsel mööda sõitnud auto kohe seejärel meie silme all katkestas. Kuuenda katse läbisime ilma tagapiduriteta ja meile jõudsid järele tšehhi poisid. Lasime nad ühel pikal sirgel ilusti mööda, aga seal oli just selline puruks pudenenud asfalt. Me saime hirmsa kivirahe omale näkku, aga tšehh oli vist oma möödasõidust nii vaimustunud, et unustas enne kurvi pidurdamata."
"Teised olid lätlased eelviimase katse peal. Meil oli siis käikudega kehvasti ja nad jõudsid poolel katsel järele. Lasime nad mööda ja ma veel vaatasin, et summuti justkui viskas väikese suitsupilve välja. Siis nad kadusid silmist, aga esimese kurvi taga oli tee järsku õliga üle ujutatud. Lätlaste Ladal oli keps pooleks läinud ja ploki sisse rusikasuuruse augu löönud."
Tervikuna rallist ja katsetest kõneldes märkisid mõlemad võistlejad, et mulje jäi positiivne ning korraldus oli tasemel. "Sõitsime koos Tšehhi meistrivõistluste Šumava ralliga, nende ees. Rada kulges sajaprotsendiliselt asfaldil. Katsed erineva iseloomuga ja vahelduvad - oli kiireid laiu ideaalselt sileda asfaldiga teid ja oli ka selliseid, kus asfalt juba ammu laiali pudenenud. Samuti oli küladest läbisõite, nii hullkiireid kui ka hirmsat nikerdamist," rääkis Vabamäe.
Hermanson kinnitas kaasvõistleja sõnu: "Rada oli kiire. Samas ülitehniline oma profiilis kurvile pealesõidunurkade ning kitsaste arusaamatute küladest läbisõitudega."
|
|
|
|