Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Martin Rauam: Peame edaspidi rohkem pingutama
|
Loe lisaks |
|
|
Martin Rauam ja Peeter Poom osalesid Soomes SM-sarja kuuluval Abloy rallil, kuid katkestasid võistluse, kuna mootor vedas juba teisel katsel alt. "Viga oli plokikaane tihendis, mootor kuumenes üle ja pidime katkestama," rääkis Rauam.
"Saime esimesest katsest sõita vast pool, kui jahutusvedeliku temperatuur tõusis ohtlikult kõrgele. Sõitsime kiiruskatse siiski lõpuni ja püüdsime enne järgmist 27 kilomeetri pikkust katset autot maha jahutada. Saime temperatuuri normidesse ja otsustasime siiski väikese hilinemisega teisele katsele startida. Paraku probleemid jätkusid ning olime sunnitud katkestama, kuna vee temperatuur tõusis liiga kõrgele," selgitas sündmuste käiku Martin Rauam.
Rääkides Itäralli võistlusoludest, kostis Rauami suust vaid kiitvaid sõnu. "Rada oli väga väga raske. Sees oli kiireid kohti, kuid samas ka kitsaid ja aeglasi lõike, ning mis kõige olulisem - kogu trass oli täis Soomele iseloomulike hüppeid. Mõned hüpped olid koguni nii suured, et võtsime kiiruslegendis kasutusele uue termini. Varem oli kõige suuremate hüppete tähistuseks "Suur hüpe", kuid nüüd panime sisse ka tähise "Mega hüpe". Kui aus olla, oli selline termin täiesti õigustatud, kuna kohati esines ikka väga suuri hüppeid."
Enne rallit testiti autot stendis, kuid seal viga ei ilmnenud. "Läbisime ka hulga testikilomeetreid, ent kõik oli normaalne. Ei tea mis mure meil nende Soome esimeste katsetega on, pidevalt tekivad just seal probleemid," arutles Rauam.
Rääkides tänavuse aasta probleemidest ei oska ka Rauam ise mingit otsest põhjust välja tuua. "Rallisport on kord selline spordiala, kus alati ei lähe kõik nii nagu tahaksid, kuna tulemus sõltub väga paljudest asjadest. Sellel aastal on meid lihtsalt halb õnn jälitanud, kuid minu ja ka kogu tiimi võitlusmoraal ja töötahe pole sellest siiski grammigi vähenenud. Pigem isegi vastupidiselt on võidutahe suurenenud. Sellest nädalast said ka lõpueksamid läbi, ning nüüd saan täielikult võidusõidule keskenduda. Nüüd käib auto kallal kibekiire töö ja loodetavasti oleme Võru ralliks jälle stardijoonel."
Lõuna-Eesti rallil Subaru Imprezal startiv Martin Rauam usub, et kõrgetele kohtadele võivad jõuda viis-kuus ekipaaži, ning seega on iga sekund väga kallis. "Sellepärast püüame teha võimalikult palju treeninguid, et leida lisakiirust ja täpsemat sõidutrajektoori," selgitas Rauam.
Eesti meistrivõistlustel autorallis on N-rühmas konkurents väga tihedaks läinud ning kiireid mehi on palju. Ehkki viimastel rallidel on võitjakarikas tihtipeale Ivar Raidami kätte jäänud, käib ülejäänud kohtadele tõsine võitlus.
"Võrus toimuv ralli tuleb kindlasti väga raske, kuna teed on päris keerulised ja see seab eeldused tõsisteks lahinguteks. Arvan, et sellest tuleb meile tõsine väljakutse, sest rajal on palju kiireid mehi ja konkurentide autod muutuvad üha võimsamateks," avaldas omi mõtteid Martin Rauam Lõuna-Eesti ralliga seoses.
"Meie tehnika on juba suhteliselt vana ja seega peame lihtsalt rohkem pingutama, et anda korralik lahing. Kuna ralli toimub suures plaanis samadel teedel, kus eelnevadki rallid, on vanematel rallihuntidel teatud eelised, kuid korraliku kiiruslegendi ja koostööga peame suutma selle vahe kustudada. Kindlasti anname endast parima ja asume kohe esimestest meetritest rünnakule," lisas Rauam.
Veel märkis Rauam, et Võrumaa teed on temale enam meeltmööda, kui Põhja-Eestis sõidetavad kiiruskatsed.
|
|
|
|