Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Plangi mahtus Läti rallil viieteistkümne parema sekka |
|
Plangi mahtus Läti rallil viieteistkümne parema sekka
|
Loe lisaks |
|
|
Siim Plangi ja Gabriel Müürsepp kerkisid Parex Läti ralli teisel võistluspäeval auto lagunemisele vaatamata nelja koha võrra ning lõpetasid sõidu kokkuvõttes viieteistkümne parema hulgas.
Kui 4. oktoobril kavas olnud kuue lisakatse järel olid Siim Plangi ja Gabriel Müürsepp 18. kohal, siis järgmise päeval parandasid N-rühma Subarul võistelnud eestlased oma positsiooni. Kokkuvõttes kuulus neile 5. oktoobril sõidetud kruusakatsete järel absoluutarvestuse 14. koht.
Plangi märkis, et on keeruline öelda, kas tulemusega saab rahul olla või mitte. "Ei oskagi nüüd seisukohta võtta. Mul pole elu sees autoga nii palju probleeme olnud, kui täna oli," selgitas ta. "Polnud ühtegi kruusakatset, kus meie autot ei oleks vaevanud tehnilised probleemid."
Teise võistluspäeva esimesel ehk järjekorras seitsmendal kiiruskatsel, millel oli pikkust 18,6 kilomeetrit, purunes eestlaste autol rehv. "Kaheksa kilomeetrit enne lõppu sõitsime rehvi puruks," täpsustas 16-aastane piloot, kes läbis ülejäänud kilomeetrid katse lõpuni katkise rehviga. Rehvipurunemise tõttu kogunes tublisti ajakaotust ning kirja saadi üldarvestuse 34. aeg.
"Järgmisel katsel suure hüppe tagajärjel kümme kilomeetrit enne lõppu hüppasime tagumise vasakpoolse amordi põhja kinni," jätkas Plangi. "Siis tuli hoolduspaus. Enne seda hakkasid meil pidurid jupsima. Hoolduses nägime, et tagumisest vasakpoolsest pidurist oli hakanud õli välja ajama ja kuna vahetusjuppi polnud, siis tuli see üldse sulgeda."
Teise võistluspäeva kolmanda kiiruskatse said Plangi ja Müürsepp läbida suuremate tõrgeteta. "See oli üldse kõige nö probleemivabam. Sõitsime lihtsalt ilma vasaku tagapidurita ja aeg ei tulnud ka sellele vaatamata just mitte väga kehv."
"Neljandal katsel hakkasid pidurid uuesti ära kaduma. Pidi ikka mitu korda üles sõtkuma, et korralikult võtma hakkaksid. "Servises" õhutasime pidurid ära. Ja vaatasime, et nüüd kõik ok," rääkis Plangi. "Aga üheteistkümnendal katsel, kuusteist kilomeetrit enne finišit lõi jälle amortisaatori põhja kinni ning lõpupoole hakkasid jälle pidurid ära kaduma. Mõned kurvid läksid ikka väga nibin-nabin."
Läti ralli viimase 5,8 kilomeetri pikkuse lisakatse läbisid eestlased katkise autoga. "Töristasime selle läbi kinnise amordiga ja mittetöötava tagumise parema piduriga," kirjeldas Siim Plangi. "Täitsa õudne! See amordi-värk oli küll ikka jube - nagu Mossega panime, nina õhus, tagaots all ja nagu paku peal..."
Kuigi auto ei olnud korralikus võistluskonditsioonis, hindas Siim Plangi oma teistkordset välisvõistlusel osalemist kasulikuks. "Põhiline oli see, kuidas sõita poolkatkise autoga. Aga ka sellised kogemused on vajalikud," märkis rallit tervikuna ülihästi korraldatuks lugenud Siim Plangi.
Kokkuvõttes kaotasid Siim Plangi ja Gabriel Müürsepp ralli võitjaile Aivis Eglele ja Mārtiņš Jerumsile neli minutit ja 38,36 sekundit.
|
|
|
|