Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Paide ralli > Paide rallil toimub mehaanikutele rattavahetusvõistlus |
|
Paide rallil toimub mehaanikutele rattavahetusvõistlus
Järgmisel nädalavahetusel toimuva Paide ralli raames viiakse seal osalevate võistluspaaride mehaanikute vahel läbi rattavahetusvõistlus, mille võitjale on auhinnaks motoroller.
"Rallisõitjad on alati olnud pealtvaatajate huviorbiidis, kuid mehaanikud on jäänud teenimatult tahaplaanile. Väärtustamaks nende poolt tehtavat tööd ja andmaks võimalust omavahel mõõtu võtta, korraldame Paide rallil mehaanikute rattavahetusvõistluse," selgitas võistluse korralduskomitee liige Ervin Runnel.
Mehaanikute omavahelisel võistlusel osalemiseks saavad kõik Paide rallil võistlevad ekipaažid välja panna ühe mehhaaniku. Võistlus koosneb eelvõistlusest, mis toimub reede õhtul kell 23-24 Paide Kultuurikeskuse parklas olevas rallitelgis ja finaalist, mis toimub laupäeva õhtul vahetult enne autasustamist Paide Kultuurikeskuse parklas.
Võistlusala, milles eelvõistlus peetakse, avalikustatakse vahetult enne algust, s.o reedel 22. augustil kell 23 võistluspaigas. Eelvõistlusega selgitatakse välja 12 paremat, kes pääsevad finaali.
Finaalis võisteldakse tänavasõiduauto Toyota Corolla rattavahetuses. Korraga on võistlustules 2 võistlejat.
Enne starti on tungrauad autodega kerges kontaktis alla pandud. Ülejäänud rattad peale vahetatava on tõkiskingadega turvatud. Enne starti kontrollib kohtunik dünamomeetriga varustatud võtmega rattapoldid üle, et kõikidel autodel oleksid rattapoldid ühesuguse jõuga kinni keeratud. Võistlejad seisavad juhiukse kõrval, mõlemad käed katusel. Pärast kohtuniku stardikäsklust tuleb Toyota juhipoolne esiratas alt ära võtta. Kui ratas on alt ära võetud, tuleb sellega teha päripäeva tiir ümber auto (ratast võib kanda või veeretada). Seejärel tuleb ratas alla tagasi panna, keerata rattapoldid kinni ja võtta tungraud auto alt ära.
"Kui enne starti oli tungraud all, siis lõpus tuleb tungraud mitte ainult alla lasta vaid ka auto alt välja tõmmata," selgitab Runnel. "Kui kõik see tehtud, tuleb kaks kätt uuesti auto katusele asetada. Siis läheb aeg kinni."
Pärast finišit kontrollivad kohtunikud dünamomeetriga üle, kas rattad on kinnitatud kokkulepitud jõuga. Kõvemini võivad rattapoldid kinni olla, kui aga on nõrgemini kui kokkulepitud parameeter, siis lisanduvad karistussekundid.
|
|
|
|