Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Märtin Akropoli ralli liider
|
Loe lisaks |
|
|
Autoralli MM-sarja Kreeka etappi, Akropoli rallit juhib kuue kiiruskatse järel Fordi esisõitja Markko Märtin, kuid konkurendid nihkusid 24,45 km pikkuse Pavliani 2 katsega eestlasele veelgi lähemale.
Võidukiirustamisel viienda aja saanud Markko Märtin juhib Harri Rovanperä (Peugeot) ees veel vaid 6,6 sekundiga. Soomlane läbis kuuenda katse paremuselt kolmanda ajaga, kuid edestas Märtinit 2,6 sekundiga.
Kolmandana jätkav Marcus Grönholm (Peugeot) jääb liidrist maha 18,7 sekundit. Neljandaks tõusis katse võitnud Petter Solberg (+26,6), viienda koha säilitas Tommi Mäkinen (+33,7), neljandalt kohalt kuuendaks langes Carlos Sainz (+38,3), seitsmes Gilles Panizzi (+48,5) ja kaheksas mullust võitu kaitsev Colin McRae (+51,5).
Ralli algas Fordi meeskonna dikteerimisel. Avakatse (24,45 km) võitis Duval Märtini ees. Kahte kiiremat jäi lahutama 1,9 sekundit. Parima mitte Fordi sõitjana sai ralli kolme eelmise aasta võitja McRae kolmanda aja. Kohe esimesel katsel vedas tehnika alt Sebastien Loebi (Citroën) ja Armin Schwarzi (Hyundai), kes mõlemad katkestasid mootoririkke tõttu.
Teise, 14,6 km pikkuse Stromi nime kandva katse võitis Märtin, edestades McRaed 2,7 ja Duvali 4,4 sekundiga. Kuna McRae sai katsele hilinemise eest 50 sekundit trahvi, langes šotlane kokkuvõttes esikümnest välja. Katkestajate nimistusse lisandus Freddy Loix (Hyundai).
Peugeot meeskonnale on Kreeka traditsiooniliselt õnnetu paik. Tänavugi alustati tagasihoidlikult. Marcus Grönholm oli kahe katse järel neljas ja Panizzi viies. Rovanperä ja MM-i üldliider Richard Burns liikusid tempos, mis teisest kümnest kõrgemale ei võimaldanud tõusta.
"Kaotan umbes sekundi kilomeetri kohta. See on rohkem, kui karta oskasin," nentis pettunud MM-sarja üldliider Burns, kes esimese päeva esimese startijana peab järgnevatele teid lahtisest kruusast puhastama.
Kolmandal kiiruskatsel (18,6 km) jäi Märtin 2,8 sekundiga alla Rovanperäle ning oli teine. Kuna Duval sai protokolli kolmanda aja (+3,4), kasvatas Märtin edu belglase ees 3,1-le sekundile.
Kolmandaks tõusis kokkuvõttes Grönholm. Soomlasest tiitlikaitsja oli katsel küll neljas, kuid edestas Mäkineni ja tõusis neljakordsest maailmameistrist üldjärjestuses mööda. Märtinile kaotas Grönholm 17,7 sekundiga ja edestas Mäkineni omakorda 1,6 sekundiga. Viies oli Solberg, ent kuklasse hingas talle vaid sajandiksekundi kaugusel olnud Rovanperä.
Neljanda katse võitis Rovanperä 1,1 sekundiga McRae ees. Duval jäi maha 4,6 ja Märtin 6,3 skeundiga. Üllatuslikult tõusis Peugeot paremuselt teiseks meheks asfaldispetsiks peetav Gillez Panizzi, kes kerkis katse viienda ajaga kokkuvõttes samuti viiendaks. Tema ette jäi Subarul sõitev neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen.
McRae (Citroën) kerkis üldises pingereas tagasi esikümnesse, üheksandale kohal. Märtini liidriajast jäi ta maha 50 sekundiga.
Nelja katse järel eestlasest vaid 1,4 sekundiga maha jäänud teine Fordi piloot Francois Duval sõitis viiendal kiiruskatsel rajalt välja ning oli sunnitud katkestama.
Teiseks tõusis Harri Rovanperä (Peugeot). Soomlane läbis nii neljanda kui ka viienda katse kõige kiiremini ning oli mõlemal katsel neljanda aja saanud Märtinist vaid 9,2 sekundi kaugusel.
Kolmandana jätkanud Marcus Grönholm (Peugeot) jäi liidrist maha 24,7 sekundit. Järgnev viisik mahtus aga vaid tosina sekundi sisse. Neljas oli Carlos Sainz (+34,7), viies Tommi Mäkinen (+35,8), kuues Petter Solberg (+39,8), seitsmes Gilles Panizzi (+44,2) ja kaheksas teise katse eest 50 sekundit trahvi teeninud Colin McRae (+47,3).
Paremusjärjestus 6 katse järel
1. Markko Märtin (Ford Focus) 1:36.06,5
2. Harri Rovanperä (Peugeot 206) +6,6
3. Marcus Grönholm (Peugeot 206) +18,7
4. Petter Solberg (Subaru Impreza) +26,6
5. Tommi Mäkinen (Subaru Impreza) +33,7
6. Carlos Sainz (Citroën Xsara) +38,3
7. Gillez Panizzi (Peugeot 206) +48,5
8. Colin McRae (Citroën Xsara) +51,5
9. Didier Auriol (Škoda Octavia) +1:20,8
|
|
|
|